|
کدخبر: 142596

چند خبر مهم فولادی

خبر خوب هفته گذشته، دریافت لوح رضایت‌مندی مشتری توسط تعدادی از شرکت‌های فولادی بود که نشان‌دهنده رویکرد این شرکت‌ها نسبت به ارائه محصولات کیفی و کسب رضایت مشتریان است.

معدن چند خبر مهم فولادی

خبر خوب هفته گذشته، دریافت لوح رضایت‌مندی مشتری توسط تعدادی از شرکت‌های فولادی از جمله ذوب آهن اصفهان، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد صنعت بناب بود که نشان‌دهنده رویکرد این شرکت‌ها نسبت به ارائه محصولات کیفی و کسب رضایت مشتریان است.

دهمین دوره همایش سراسری رضایت‌مندی مشتری با رویکرد جهش تولید و با حضور میر محمد صادقی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران، محمد حسین فرهنگی عضو و سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و سیدحمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۶ آذر ماه در مرکز همایش‌های رایزن تهران برگزار شد.

در این همایش، فولاد هرمزگان که در سال جهش تولید موفق شد استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ را در خصوص رضایت‌مندی مشتریان کسب نماید، لوح رضایت‌مندی مشتری را دریافت کرد.

همچنین ذوب آهن اصفهان توانست در این همایش لوح رضایت‌مندی مشتری را کسب کند. مدیر مهندسی فروش و توسعه بازار شرکت ذوب آهن در این‌باره گفت: در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان سنجش رضایت مشتریان مورد توجه ویژه قرار دارد و با نظرسنجی‌های دوره‌ای و دریافت بازخورد و تحلیل آن نظرات اخذ شده به قسمت‌های مربوطه ارسال می‌گردد تا اقدامات اصلاحی در تولید لحاظ گردد و این روند به منظور مشتری‌مداری و رعایت حقوق مصرف‌کننده می‌باشد.

مجتمع فولاد صنعت بناب نیز توانست در این همایش لوح و نشان رضایت‌مندی مشتری را کسب کند. افزایش تولید، افزایش صادرات و عمل به تعهدات در قبال مشتریان با ارائه محصولی کیفی در امسال، این مجتمع را در مسیر رشد و تعالی بیشتر قرار داده است.

خبر بد هفته

خبر بد هفته گذشته، کاهش قابل توجه صادرات فولاد کشور در دوره ۸ ماهه نخست امسال بود. بنا به تازه‌ترین گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) در دوره هشت ماهه ماه نخست امسال، ۵ میلیون و ۴۶۶ هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، کاهش قابل توجه ۱۹.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در دوره هشت ماهه نخست امسال، صادرات فولاد میانی کشور، ۳ میلیون و ۷۸۷ هزار تن بوده که کاهش ۱۳ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد. از صادرات فولاد میانی، سهم صادرات بیلت و بلوم در دوره هشت ماهه نخست سال ۹۹، ۲ میلیون و ۸۷۳ هزار تن، و سهم صادرات اسلب، ۹۱۴ هزار تن بوده است. صادرات اسلب در هشت ماه نخست امسال، کاهش شدید ۳۶ درصدی را تجربه کرده است و صادرات بیلت و بلوم، تنها ۳ درصد کاهش یافته است.

کل صادرات محصولات فولادی کشور در دوره هشت ماهه نخست سال ۹۹، ۱ میلیون و ۶۷۹ هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، کاهش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۱ میلیون و ۲۲۸ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع، در مجموع هشت ماه نخست امسال، ۳۳ درصد کاهش یافته است. صادرات میلگرد که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در هشت ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۳۷ درصد کاهش یافته است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با کاهش ۲۳ درصدی در دوره هشت ماه نخست امسال، به ۴۵۱ هزار تن رسیده است.

صادرات آهن اسفنجی در دوره هشت ماهه نخست امسال، با کاهش ۴۳ درصدی به ۴۰۳ هزار تن رسیده است.

گزارش هفته

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار تولید فولاد کشور در دوره هشت ماهه نخست امسال را منتشر کرد. درست مثل آمار انجمن جهانی فولاد، رشد تولید فولاد ایران در گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز بازتاب داشته است. در هشت ماه نخست امسال، مجموع تولید فولاد کشور با رشد قابل توجه ۱۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۲۰ میلیون و ۵۹۷ هزار تن رسیده است. گفتنی است آمار انجمن جهانی فولاد حاکی از این است که از بین کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد جهان، ایران بالاترین نرخ رشد تولید فولاد خام را در امسال میلادی داشته است.

طبق آمارهای انجمن فولاد، تولید فولاد میانی کشور در دوره هشت ماهه نخست سال ۹۹، ۲۰ میلیون و ۵۹۷ هزار تن بوده است که از این میان، سهم بیلت و بلوم، ۱۲ میلیون و ۸۴۸ هزار تن و سهم اسلب، ۷ میلیون و ۷۴۹ هزار تن بوده است. تولید بیلت و بلوم در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۶ درصدی و تولید اسلب، رشد ۸ درصدی را تجربه کرده است.

در هشت ماهه نخست امسال، در مجموع تولید محصولات فولادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، رشد ۸ درصدی داشته است. مجموع تولید محصولات فولادی در هشت ماه نخست امسال، ۱۴ میلیون و ۶۵۳ هزار تن بوده است.

تولید مقاطع طویل فولادی با رشد ۱۰ درصدی نسبت به هشت ماه نخست سال گذشته، به ۷ میلیون و ۴۴۸ هزار تن رسیده است. از میان مقاطع طویل فولادی، تولید میلگرد رشد ۱۱ درصدی، تولید تیرآهن رشد ۱۷ درصدی و تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع، کاهش ۲ درصدی را تجربه کرده است.

میزان تولید ورق گرم در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵ درصد رشد داشته و به ۶ میلیون و ۲۳ هزار تن رسیده است. تولید ورق سرد با رشد ۶ درصدی به یک میلیون و ۸۱۹ هزار تن و تولید ورق پوششدار با کاهش ۴ درصدی به یک میلیون و ۴۹ هزار تن رسیده است. مجموع تولید مقاطع تخت فولادی نیز با رشد ۶ درصدی به ۷ میلیون و ۱۸۷ هزار تن رسیده است.

تولید آهن اسفنجی در دوره هشت ماهه نخست امسال با رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۰ میلیون و ۷۰۴ هزار تن رسیده است.

بهترین نماد فولادی هفته

بهترین نماد فولادی بازار سهام در هفته گذشته را بایدهرمز دانست. در بین نمادهای فولاد، سهام شرکت فولاد هرمزگان در هفته گذشته بالاترین رشد قیمت را تجربه کرد. رشد قیمت نماد هرمز در هفته گذشته ۴.۹ درصد بود و صف خرید سنگین این نماد در پایان هفته گذشته، نوید روزهای خوبی را برای سهامداران آن می‌دهد.

عرضه‌های فولادی بورس کالا در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت ۳۴۷ هزار و ۸۶۲ تن، انواع شمش و محصولات فولادی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

ارزش کل معاملات فولاد در بورس کالا در هفته گذشته ۴۲۴۷ میلیارد تومان بود.

فولاد مبارکه در هفته گذشته از محل فروش انواع محصولات خود در بورس کالا، درآمد ۲۲۲۳ میلیارد تومانی به‌دست آورد. از میان تمام شرکت‌های فولادی، بیشترین ارزش فروش محصولات در بورس کالا در هفته گذشته متعلق به فولاد مبارکه بود.

منبع: چیلان

ارسال نظر