|
کدخبر: 142571

افزایش سرمایه ۹ هزار میلیارد تومانی در فولاد مبارکه

سومین افزایش سرمایه فولاد مبارکه طی دو سال گذشته، به زودی اجرایی می‌شود و طی آن، سرمایه شرکت از حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان فعلی، به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

معدن افزایش سرمایه ۹ هزار میلیارد تومانی در فولاد مبارکه

آنچه افزایش سرمایه فولاد مبارکه را از سایر شرکت‌ها متمایز می‌سازد، تامین آن از محل سود انباشته توزیع نشده سهامداران است که به افزایش ثروت سهامداران کمک کرده و برای کشور نیز خلق ثروت خواهد کرد.

در حالی که این روزها بسیاری از شرکت‌های بورس به‌صورت صوری نسبت به افزایش سرمایه اقدام می‌کنند، اما افزایش سرمایه فولاد مبارکه به‌ طورکامل واقعی است و از سود توزیع نشده انباشته شده سهامدار انجام می‌شود و از این رو، سهام این شرکت بسیار ارزشمند است.

در تحقق این موفقیت که موققیت‌های بیشتری در آینده برای شرکت و سهام‌داران به دنبال خواهد داشت، نقش مدیران ارشد مجموعه انکار‌ناپذیر است.

بر‌پایه این گزارش، پیشنهاد افزایش سرمایه فولاد مبارکه از مبلغ ۲۰۹۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۳۰۴۵۰۰ میلیارد ریال در تاریخ ۱۱ آذر ماه به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهار نظر به حسابرس و بازرس قانونی شرکت ارسال شده است.

بدیهی است که پس از تأیید حسابرس قانونی، انجام افزایش سرمایه منوط به تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت خواهد بود.

مسئولان ایمیدرو پیش‌تر اعلام کردند: در ماه‌های اخیر ارزش بازارگردانی شرکت‌های حوزه صنایع معدنی از جمله فولاد مبارکه (فولادچادرملو (کچاد) و گل‌گهر (کگل)، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات (ومعادن)، فولاد خوزستان (فخوز) و صنایع مس (فملی) به هشت هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین، شرکت ملی مس و فولاد مبارکه افزون بر چهار میلیارد یورو پروژه توسعه‌ای در اختیار دارند که در نهایت به تقویت حقوق سهام‌داران می‌انجامد.

امید است همچون ۳۰ سال‌ گذشته که ثبات مدیریت عامل اصلی موفقیت فولاد مبارکه بوده، این رویه همچنان در بزرگترین مجتمع صنعتی کشور تداوم داشته باشد، نکته‌ای که “علیرضا رزم‌حسینی” وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بر آن تاکید دارد.

فولاد مبارکه، بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.

این مجتمع با سهم بیش از ۵۰ درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی است.

شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود ۱۲ میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می‌شود.

مجتمع فولاد مبارکه واقع در ۷۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای ۳۵ کیلومتر مربع وسعت و ۱۷ کیلومتر مربع سالن تولید است.

منبع: روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر