|
کدخبر: 117048

حذف عرضه مچینگ فولاد

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت اعلام کرد، بر اساس فرآیندی که در دست اجراست، کلیه شرکت‌های عرضه‌کننده محصولات فولادی از جمله شرکت فولاد مبارکه مکلف است همه عرضه‌های خود را در تالار اصلی بورس کالا انجام دهد و موضوع مچینگ کاملاً حذف می‌شود.

معدن حذف عرضه مچینگ فولاد

کیوان گردان با اعلام اینکه عرضه‌های مچینگ به کلی حذف خواهد شد، گفت: ۷ شرکت تولید‌کننده ورق گرم داریم که ۶ میلیون تن ورق قابل عرضه در بورس دارند و از شهریور همه آنها مکلف شدند که همه ورق گرم تولیدی خود را باید در بورس عرضه کنند.

گردان اضافه کرد: ۵ شرکت تولید‌کننده ورق سرد داریم که ۲.۲ میلیون تن تولید می‌کنند که ۵۰ درصد از این ظرفیت متعلق به شرکت فولاد مبارکه است و همه این شرکت‌ها هم مکلف به عرضه محصولات خود هستند.

گردان افزود: از هفته گذشته به استان‌ها ابلاغ کردیم که در ماه آینده، سهمیه‌ها را بر اساس فرمول‌ها بازنگری کنند و شرکت‌های عرضه‌کننده هم مکلف هستند تولیدات خود را کامل دربورس عرضه کنند.

 مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین مواد اولیه واحدها طرحی را از دو ماه پیش آغاز کردیم و معاونت امور صنایع وزارت صمت متولی ساماندهی طرف تقاضا شده است و سهمیه‌ها و میزان دریافتی آنها بررسی و میزان خرید و تولید آنها تطبیق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمار همه واحد‌های تولیدی داخل کشور را با جزییات داریم و آنها را بررسی کرده ایم، افزود: اجبار کردیم همه واحد‌های تولیدی باید در داخل سامانه «بهین یاب» قرار بگیرند، زیرا بیش از ۴۰ درصد واحد‌های تولیدی تاکنون در داخل سامانه بهین یاب نبودند بنابراین نمی‌توانیم همه تقصیر‌ها را برگردن این سامانه بیاندازیم.

وی اضافه کرد: بخشی از واحد‌های تولیدی مانند خودروساز‌ها ۱۰۰ درصد ورق مورد نیاز خود را از شرکت فولاد مبارکه گرفته‌اند و در سامانه بهین یاب هم برخی واحد‌های تولیدی ۱۰۰ درصد، برخی ۸۰ درصد و برخی هم حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد مواد اولیه را گرفته‌اند.

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یکی از برنامه‌های اساسی ما عدالت در توزیع ورق‌های فولادی میان همه تولید‌کنندگان است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها