|
کدخبر: 124694

استقبال اشخاص حقیقی از سهام فولاد مبارکه

سهام فولاد مبارکه اصفهان طی شش ماه از ۴۶۲ تومان به ۱۹۸۸ تومان رسید و بازدهی ۳۲۰ درصدی داشت.

بورس استقبال اشخاص حقیقی از سهام فولاد مبارکه

در روز جاری (دوم مهر ماه) ۶۱ هزار و ۸۰۰ معامله در نماد «فولاد» صورت گرفت. طی معاملات انجام شده، حدود ۲۵۶ میلیون ورقه سهم فولاد مبارکه اصفهان بین سهامداران جا به جا شد. درحالیکه میانگین حجم معاملات فولاد مبارکه اصفهان حدود ۳۲۲ میلیون است، حجم امروز معاملات ۲۵۶ میلیون بود که حجم معاملات امروز نسبت به میانگین کاهش داشته است.

معامله‌هایی که امروز انجام شد، در لحظات پایانی با قیمت دو هزار و هفت تومان، یعنی حدود پنج درصد رشد مثبت نسبت به روز گذشته به کار خود پایان داد. قیمت پایانی معاملات امروز هزار و ۹۸۸ تومان بود که حدود چهار درصد نسبت به روز گذشته رشد داشته است. همچنین «فولاد» با ثبت پنج میلیارد و ۸۸ میلیون ریال، از نظر ارزش معاملات در رتبه نخست ارزشی در گروه فلزات اساسی قرار گرفت.

درحالیکه قیمت سهام فولاد مبارکه در آخرین روز معاملاتی اسفند گذشته، ۴۶۲ تومان بوده است، اکنون در بازه هزار و ۹۸۸ تومانی قرار دارد و این نشان‌دهنده بازدهی ۳۲۰ درصدی این نماد در طی این شش ماه است. البته این «فولاد» در سه روز کاری گذشته بازدهی منفی داشته و امروز اولین روزی بود که پس از سه روز رشد داشت.

در روزهای گذشته، دبیر هیات مدیره این شرکت اعلام کرد که فولاد مبارکه قصد دارد با هدف حمایت از ارزش سهام فولاد مبارکه اصفهان در بورس تهران، اقدام به خرید سهام خزانه کند؛ در خصوص خرید و فروش نماد «فولاد» اشخاص حقیقی استقبال بیشتری از این نماد کردند و در بخش خرید حدود ۲۳۸ میلیون سهم (۹۳ درصد از معاملات خرید) خریدند. اشخاص حقوقی هم حدود ۱۸ میلیون سهم (حدود هفت درصد) خریدند. در طرف فروش اشخاص حقیقی ۲۴۵ میلیون سهم (۹۶ درصد) و اشخاص حقوقی ۱۰ میلیون سهم (چهار درصد) فروختند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها