|
کدخبر: 133550 مسعود رمضانی

در گفتگوی اختصاصی گسترش‌نیوز با مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران مطرح شد:

شرکت آلومینیومی پیشگام بهره‌وری شد

مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران گفت: برپایی همایش و اعطای جایزه و نشان بهره‌‌وری معدن و صنایع معدنی هفت سال است که در ایمیدرو برگزار می‌شود. به همین منظور شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو از تمامی جهات سیستم‌ مدیریتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

معدن شرکت آلومینیومی پیشگام بهره‌وری شد

یکشنبه ۱۸ آبان‌ماه در ایمیدرو و به صورت ویدیو کنفرانسی هفتمین همایش جایزه ملی بهره‌وری معدن و صنایع معدنی با شعار «بهره‌وری؛ بنیان رقابت‌پذیری در اقتصاد مقاومتی» برگزار شد و از شرکت‌های برتر بهره‌ور که توسط ارزیابان مورد پایش و بررسی قرار گرفته بود با اعطای تندیس و لوح تقدیر قدردانی شد. در این دوره دو شرکت میدکو و آلومینای ایران موفق به دریافت "تندیس برنزین" شدند. در همین ارتباط گفت‌وگویی با تورج‌زارع مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران و دریافت‌کننده تندیس برنزین این دوره از همایش جایزه ملی بهره‌وری معدن و صنایع معدنی ترتیب داده‌ایم که در ادامه خواهید خواند. با ما همراه شوید:

تورج-زارع

ارزیابی بهره‌‌وری در تمامی جهات سیستم مدیریتی

مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران گفت: برپایی همایش و اعطای جایزه و نشان بهره‌‌وری معدن و صنایع معدنی هفت سال است که در ایمیدرو برگزار می‌شود. به همین منظور شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو از تمامی جهات سیستم‌ مدیریتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در واقع هنگامی که یک مجموعه و یا سازمان از سیستم سنتی به سمت سیستم مدرن حرکت می‌کند باید بتواند استانداردهای آن را نیز پیاده‌سازی کند. به همین منظور هر کدام از بخش‌ها در انجام وظایف خود رتبه‌بندی و امتیاز‌‌بندی می‌شوند و شرکتی که بتواند تمامی امتیازات لازم را در بخش‌های مختلف دریافت کند حائز دریافت تندیس خواهد شد.

زارع ادامه داد: مدل بهره‌وری و سیستمی که از سوی ایمیدرو اجرا می‌شود اصول مشخصی داشته و امتیازات آن معینی است. به عنوان مثال وجود استراتژی یک شرکت ارزیابی می‌شود و اینکه چقدر بحث‌های تکنیکال می‌تواند سبب رشد و گسترش آن مجموعه باشد و یا در حوزه منابع انسانی آن مجموعه چقدر توانسته با اقدامات انجام شده میزان تعلق سازمانی نیروها و انگیزه آنها را برای کار بهتر و بیشتر تقویت کند. حتی در بخشی مانند محیط‌زیست، بهداشت و ایمنی (HSE) کارکنان چقدر توانسته‌اند متناسب و نزدیک به استاندارهای بالا حرکت کنند. همچنین این ارزیابی‌ها در حوزه‌هایی مانند فروش و بازاریابی و توسعه و آینده‌نگری برنامه شرکت‌ها نیز شامل می‌شود و ارزیابان تمامی این موارد را با توجه به استانداردها بررسی می‌کنند و متناسب با سیستم‌های کیفیت EFQM و یا سیستم‌های مدیریتی دیگر امتیاز بندی کرده و در نهایت شرکتی که بتواند امتیازات لازم را در جهت بهره‌وری در تمامی بخش‌های مدیریتی دریافت کند تندیس برنزی دریافت خواهد کرد.

گام به گام تا رسیدن به تندیس برنزین

وی عنوان کرد: یکی از ارزشمند‌ترین عنوان‌هایی که شرکت‌ها دریافت می‌کنند تندیس برنزین است که خوشبختانه شرکت آلومینای جاجرم توانسته به آن دست یابد. لازم به توضیح است که رسیدن به این عنوان تنها مربوط به امسال نیست و ما چندین سال است که روی بهره‌وری کار می‌کنیم و از سال‌های گذشته به صورت پله به پله توانسته‌ایم مراحل رشد را پشت سر بگذاریم و پس از دریافت پیشروان‌های دو‌ستاره، سه ستاره، چهارستاره و پنج ستاره درسال‌های گذشته امسال موفق به دریافت تندیس برنزین شدیم.

وی در رابطه با برنامه‌های آلومینای ایران در جهت افزایش میزان بهره‌وری گفت: ما در حوزه معدن و کارخانجات تولید آلومینا و تولید فلز شمش آلومینیوم فعالیت می‌کنیم و در تمامی بخش‌ها برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت را اجرا می‌کنیم درحال‌حاضر نیز بیش از ۱۰۰ پروژه در حوزه‌های معادن و در بخش پژوهشی و بهینه‌سازی و بهره‌وری و برنامه داریم.

استفاده از توان دانشگاهی بهره‌وری را افزایش داد

مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران درباره استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهیان خاطرنشان کرد: این مجموعه در بیشتر فعالیت‌های پژوهشی خود از توان دانشگاهی و متخصصان استفاده می‌کند و اتفاقی که هم‌اکنون در زمینه بهره‌وری آلومینای ایران رخ داده است قطعاً حاصل کار فنی و درست و دانشگاه‌ها و همچنین کار تیمی و مشارکتی بوده است.

زارع در پایان افزود: برگزاری همایش و اعطای جایزه بهره‌وری از سوی ایمیدرو که سازمانی برتر و تخصصی در حوزه معدن و صنایع معدنی به شمار می‌رود اقدامی مثبت به شمار می‌رود ضمن اینکه حضور شرکت‌ها در این همایش و ارائه اظهارنامه‌هایشان سبب می‌شود تا شرکت‌ها خود را مورد آزمون قرار داده و نقاط ضعف و قوت خود را با سیستم ایمیدرو بیابند و رتبه کسب کنند همچنین این اقدام سبب می‌شود تا شرکت‌ها کارهای توسعه‌ای خود را با جدیت ادامه دهند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها