|
کدخبر: 132960

انتقال آب خلیج فارس؛ مزیتی ارزشمند برای توسعه زنجیره فولاد

شهباز حسن‌پور بیگلری/ نماینده سیرجان و بردسیر و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی

به نام خداوند قادر و توانا

پیشرفت ایران اسلامی آرزو و خواست همه کسانی است که دلبسته نام ایران عزیز هستند. از امام راحل (ره)‌، رهبری عزیز و شهدای گران‌قدر انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گرفته تا دانشمندان گمنام هسته‌ای و نانوفناوری، پژوهشگران علوم انسانی و اسلامی‌، مهندسان و امثال آن‌ها ظرف چهار دهه گذشته نشان داده‌اند که از تحریم و درشت‌گویی دشمنان این مرز و بوم واهمه‌ای ندارند و دشواری‌ها و تنگناها باعث نمی‌شود که میدان توسعه و پیشرفت ایران را خالی بگذارند.

شهباز-حسن-پور

 لزوم پیشرفت کشور و تکیه به توان متخصصان داخلی‌، از گذشته تاکنون یکی از محورهای مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است. ایشان در سفر تاریخی‌شان به استان کرمان در سال ۸۴ خطاب به کارگران و مهندسان شرکت‌های صنعتی و معدنی استان کرمان فرموده بودند: «ما ملت با استعدادی هستیم؛ تاریخ و میراث فرهنگی ما به این گواهی می‌دهد. این‌که ما می‌توانیم ظرفیت‌های تولید را افزایش دهیم، کمیت‌ها را بالا ببریم، کیفیت‌ها را روزبه‌روز بهتر کنیم و زوایای ناشناخته را در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، دانش، فنون و بقیه‌ بخش‌های مجموعه‌ی زندگی انسان روزبه‌روز بیشتر شناسایی کنیم، نشانه‌ی رحمت و توفیق الهی است. اگر همین جد و جهد را دنبال کنیم، رحمت الهی ادامه پیدا خواهد کرد و ما عزم و اراده‌ راسخ داریم که این راه را تا آخر برویم». رهنمودهای پدرانه رهبری انقلاب موجب شده تا در سال‌های اخیر تلاش برای ساختن ایرانی قوی بیش از پیش مورد توجه و اهتمام کارگزاران نظام قرار گیرد.

در آبان ماه ۱۳۹۹ یکی از این تلاش‌های مجاهدانه به ثمر نشست و فاز اول طرح شیرین‌سازی و انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع بزرگ استان کرمان و یزد به سرانجام رسید. مهندسان کارآزموده و متخصصان امر نیک می‌دانند که اجرای این طرح عظیم ملی در ابتدای امر چه قدر سخت و دشوار به نظر می‌رسید. بسیاری حتی از سر دلسوزی هشدار می‌دادند که چنین طرحی به سرانجام نمی‌رسد اما «خواستن توانستن است» و چه خوب این توانستن با اراده و اهتمام شرکت‌های بزرگ استان کرمان و شرکت‌های پیمانکاری فعال در طرح که تعداد آن‌ها به بیش از ۱۹۰ شرکت می‌رسد‌، به نتیجه رسید.

با انتقال آب خلیج‌فارس به منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان‌ و مس سرچشمه دغدغه بزرگ تأمین آب برای اجرای طرح‌های توسعه رفع می‌شود. این طرح نویدبخش سرعت گرفتن احداث واحدهای صنعتی پایین‌دستی و ایجاد شدن زمینه اشتغال هر چه بیشتر جوانان این کشور است. تکمیل زنجیره صنعت فولاد و مس در استان و کاهش تنش‌های محلی بر سر منابع از دیگر مزایای ارزشمند اجرای این طرح است. خوشبختانه مردم شریف استان هرمزگان هم بر اثر اجرای این طرح از آب شرب پایدارتری برخوردار خواهند شد. آثار این اقدام ملی و اراده‌گرایانه در سال‌های آتی در بخش صنعت و معدن استان به خوبی نمایان خواهد شد. در این یادداشت مختصر بر خود لازم می‌دانم قبل از همه از زحمات شبانه‌روزی کارگران شریف فعال در طرح انتقال آب‌، متخصصان و ناظران و کارکنان اداری مشارکت‌کننده به سهم خودم تقدیر و تشکر کنم. از خداوند منان برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی و سرافرازی دارم. همچنین لازم است از مشارکت دلسوزانه مدیران عامل وقت شرکت‌های گل‌گهر و ملی مس و چادرملو صمیمانه تشکر کنم.

در پایان از زحمات شبانه‌روزی و صادقانه شرکت مجری طرح (آب خلیج‌فارس) و مدیران و کارکنان این شرکت سپاسگزاری می‌نمایم. در پایان لازم است به جهت مسئولیتم در مجمع نمایندگان استان از همکاری ائمه محترم جمعه، استاندار محترم کرمان و دیگر مسئولان استان که مجدانه و دلسوزانه پای اجرای این طرح ایستادگی کردند صمیمانه قدردانی کنم. بدون شک اجرای این طرح مسیر توسعه و آبادانی روزافزون استان کرمان را فراهم خواهم کرد. انشا الله.

نویسنده: شهباز حسن‌پور بیگلری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها