|
کدخبر: 132764

اولتیماتوم وزیر صنعت به صاحبان معادن غیرفعال

وزیر صمت با بیان اینکه "معادن غیرفعال ۳ماه برای فعال‌شدن فرصت دارند" گفت: عده‌ای سال‌ها عادت کردند با رانت کار کنند اما آنها را حذف خواهیم کرد.

علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه "امروز بزرگترین پروژه آبی خاکی انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان انجام شد" اظهار داشت: نمونه این طرح در کشورهای منطقه بوده اما اینکه آب در دریا شیرین شود و به مرکز کشور منتقل شود در جایی نبوده است.
بیشتر بخوانید: شعار "ما می توانیم" عملی شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همه برای به انجام این پروژه دست به دست هم دادند عنوان کرد: روزانه ۸ هزار نفر در این پروژه کار می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز به زیارت مزار حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان رفتیم و جلسه بعدی را با فعالان اقتصادی داریم گفت: کرمان باید روز به روز آبادتر شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه قنوات جوپار و بم در استان کرمان در سال‌های اخیر ثبت جهانی شد افزود: عده‌ای سال‌ها پیش آب را از دل زمین بیرون آوردند و امروز عده‌ای از جوانان ما آب را از دریا به کرمان رساندند.

وی با اشاره به اینکه کرمان در آینده خط ترانزیت آبی به مرکز کشور خواهد بود گفت: تمام صنایع استان کرمان باید از این آب خلیج فارس بهره‌مند شوند و این ظرفیت وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مشابه همین کار در استان خراسان آغاز شده تا آب از دریای عمان به طول هزار و ۴۱۰ کیلومتر به مرکز کشور برسد افزود: همان تیمی که در این پروژه کار کردند در پروژه انتقال آب به خراسان رضوی هم همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکل تأمین آب در شرق کشور به‌زودی برطرف می‌شود گفت: همیشه در شروع کار عده‌ای مخالفت می‌کنند اما این پروژه نشان داد که ما می‌توانیم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه عملیاتی کردن پروژه پتروشیمی کرمان را پیگیری خواهیم کرد افزود: تمام معادنی که فعالیت نداشته‌اند سه ماه فرصت دارند معادن را فعال کنند و در غیر این صورت قرارداد آنها یک طرفه از سوی دولت لغو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با امضاهای طلایی برخورد می‌کنیم گفت: منافع خیلی‌ها به خطر خواهد افتاد چرا که عده‌ای سال‌ها عادت کردند که با رانت کار کنند اما آنها را حذف خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تمام تلاش خود را خواهیم گذاشت تا مشکلات معیشتی مردم که در اولویت است برطرف شود افزود: به اندازه کافی کالاهای استراتژیک کشور را در انبارها داریم و جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار هر هفته دوشنبه‌ها برگزار می‌شود گفت: وزارت صمت یک وزارت مهم است و موفقیت وزارتخانه در گرو همکاری حکومت است.

رزم‌حسینی بیان کرد: رابطه بسیار خوبی با دولت و مجلس داریم و شخص رئیس جمهور از برنامه‌های وزارتخانه به‌ویژه برنامه‌هایی که مربوط به سفره مردم باشد حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج را دستور کار داریم و تفاهم‌نامه‌ای در دست امضا است تا پنج هزار نفر نیروی بسیجی برای نظارت بازار به کمک بیایند افزود: تحریم و کرونا هزینه زیادی بر کشور تحمیل کرده اما به یاری خدا و مقاومت همه مردم و به برکت خون شهدا این مشکلات و سختی‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها