|
کدخبر: 132049

گام بلند فولاد مبارکه در تولید اسلب گاز ترش

تولید اسلب گازترش از محصولات شرکت فولاد مبارکه اصفهان از دو میلیون تن گذشت.

معدن گام بلند فولاد مبارکه در تولید اسلب گاز ترش

مسیب فتاح المنان مدیر متالورژی ثانویۀ فولاد مبارکه گفت: از زمان راه‌اندازی واحد RH تا پایان مهر امسال به میزان دو میلیون و ۴۴۰ هزار تن فولاد مذاب در این واحد تولید شد که منجر به تولید دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن تختال و تحویل بیش از دو میلیون تن ورق موردنیاز صنایع خودرو و صنایع نفت و گاز و جلوگیری از خروج منابع ارزی هنگفت از کشور برای تأمین این جمله محصولات از خارج از کشور شده است.

او افزود: رکورد ماهانۀ تولید RH به میزان ۷۷ هزار تن و تولید گرید مخصوص انتقال نفت و گاز محیط ترش از دیگر اقدامات این واحد است.

مدیر متالورژی ثانویۀ فولاد مبارکه گفت: سال ۱۳۸۶ شرکت فولاد مبارکه با هدف ایجاد امکان تولید فولاد‌های LC و ULC عمده موردنیاز صنایع خودروسازی و همچنین فولاد‌های هیدروژن پایین عمده موردنیاز صنایع نفت و گاز، قرارداد ساخت و نصب کارگاه گاززدایی RH-OB با ظرفیت تولید یک‌میلیون تن فولاد کیفی در سال را منعقد کرد.

مسیب فتاح المنان، مراحل طراحی و نصب سازه و اسکلت فلزی را تا پایان سال ۸۷ و مراحل حمل تجهیزات و نصب آنها را از اوایل سال ۸۸ تا نیمه سال ۹۲ بیان کرد و افزود: این کارگاه به شکل دوقلو طراحی، اما با توجه به نیاز بازار، در مرحلۀ نخست فقط فاز اول نصب و پیش‌بینی‌های لازم برای نصب فاز دوم آن در آینده در نظر گرفته شد.

او گفت: پس از اتمام نصب تجهیزات در اواخر سال ۹۲، تست سرد و گرم تجهیزات با موفقیت انجام و نخستین ذوب موفقِ کربن‌زدایی در فروردین ۹۳ در این کارگاه تولید و به ریخته‌گری ارسال شد.

مسیب فتاح المنان افزود: ساخت کارگاه RH در شرکت فولاد مبارکه در شرایط خاصی که محل احداث هزارو ۶۷۰ متر از سطح آب‌های آزاد ارتفاع داشت، با همۀ RH‌هایی که قبل از آن در جهان ساخته شده بود متفاوت و در نوع خودش کم‌نظیر بود.

او با تأکید بر اینکه در سال‌های اول با توجه به نیاز کشور و شرایط بازار، سفارش‌های تولید فولاد‌های مخصوص با سیکل RH کم بود و ظرفیت کارگاه را پر نمی‌کرد، افزود: در چند سال گذشته نیاز کشور به تأمین این ورق‌های خاص از داخل افزایش پیدا کرده و در داخل کشور تنها شرکت فولاد مبارکه واحد گاززدایی RH-OB با فناوری تولید گرید‌های API و ULC را داراست.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها