|
کدخبر: 122319

در نشست هم اندیشی بورس و شرکت‌های معدنی مطرح شد؛

غریب پور: سوددهی صنایع معدنی در بازار سرمایه مطلوب است

نشست هم اندیشی ایمیدرو، شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی با رئیس سازمان بورس برای حمایت از سهامداران و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه، در محل ایمید رو آغاز به کار کرد.

معدن غریب پور: سوددهی صنایع معدنی در بازار سرمایه مطلوب است

 در این نشست که مدیران عامل شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز حضور دارند آقای خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: در راستای تقویت بازار سرمایه و حمایت از سهامداران به ویژه سهامداران خرد، مذاکراتی را با رئیس سازمان بورس داشتیم که آقای قالیباف اصل درخواست کرد تا شرکت‌های معدنی حاضر در بورس نقش فعالی را برای حمایت از منافع سهامداران ایفا کنند.

وی اصافه کرد: هم اکنون ۸۵ شرکت صنعتی و معدنی در بورس فعال هستند که ارزش آن‌ها ۶۵ میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ارزش بازار سرمایه، ۶۰۰۰ هزار میلیارد تومان معادل ۲۷۴ میلیارد دلار و ارزش بازار فرابورس ۴۸ میلیارد دلار است گفت: کل ارزش بازار سرمایه ۳۲۲ میلیارد دلار است که اگر ابزار مشتقه نیز در بورس فعال شود وضع بازار سرمایه بسیار بهتر از وضع فعلی می‌شود.

آقای غریب‌پور گفت: سهم صنایع معدنی از بازار سرمایه ۱۴ درصد، اما نسبت سود آن‌ها از این بازار ۲۲ درصد است که نشان می‌دهد صنایع معدنی از سوددهی کافی برخوردار است.

وی افزود: به منظور حمایت از بازار سرمایه، شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی، ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار طرح ارزی و ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح توسعه ریالی تعریف کردند که موجب افزایش سرمایه این شرکت‌ها در بازار خواهد شد که این میزان ارزش طرح‌ها، معادل ۶۳ میلیارد یورو به بازار سرمایه، اضافه خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر