|
کدخبر: 102688 مسعود رمضانی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

اقدامات ایمیدرو در هفته دوم خرداد

رئیس هیات عامل ایمیدرو از تبدیل شدن اصفهان به عنوان پایگاه توسعه صنعت سنگ‌های تزئینی برای تولید و صادرات خبر داد.

معدن اقدامات ایمیدرو در هفته دوم خرداد

در دومین هفته از خردادماه نگاهی داریم بر مهم‌ترین خبرهای منتشر شده از ایمیدرو با ما همراه شوید:

۹ خرداد

طی حکمی از سوی حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، امیر خرمی شاد به عنوان عضو هیات عامل ایمیدرو منصوب شد. گفتنی است، خرمی شاد پیش از این به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو فعالیت می‌کرده و سمت هایی متعددی در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور داشته است.

۱۱ خرداد

عباس نعیمی در نشست کارگروه بهینه‌سازی صنعت سنگ‌های تزئینی ایمیدرو از حمایت و اقدامات لازم در جهت ارائه تسهیلات به فعالان سنگ‌های تزیینی از طریق از طریق صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی خبر داد و گفت: به منظور سرعت بخشیدن به اجرای برنامه ها، کنسرسیوم سنگ‌های تزئینی استان اصفهان تشکیل می‌شود و این کنسرسیوم باید هرچه زودتر وارد فاز عملیاتی شود.

در این جلسه محمد آقاجانلو معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، امید امامی مدیر معادن ایمیدرو، خدایار کریم نژاد معاون بهره‌برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و محسن گلیجانی رئیس اداره سنگ‌های تزئینی وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند. با دستور قائم مقام ایمیدرو مقرر شد، پروپوزال صنعت سنگ‌های تزئینی در مدت کوتاهی توسط انجمن سنگ ایران تهیه و نشست بعدی این کارگروه ارائه شود.

۱۲ خرداد

رئیس هیات عامل ایمیدرو در جلسه ویدئو کنفرانسی که به بررسی و رفع موانع صادراتی سنگ‌های تزئینی و با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و مدیران دفاتر خارجی این سازمان برگزار شد از تبدیل شدن اصفهان به عنوان پایگاه توسعه صنعت سنگ‌های تزئینی برای تولید و صادرات خبر داد.

غریب پور گفت: برخی از غرفه‌های میدان نقش جهان اصفهان برای ارائه تولیدات کیفی صنعت سنگ در نظر گرفته می‌شود. همچنین ایمیدرو در این فرآیند نقش تسهیل گری و پشتیبانی دارد و برای رفع موانع به ویژه در بخش صادرات، با نهادهایی همچون بانک مرکزی و وزارت صنعت معدن و تجارت رایزنی می‌کند.

وی نقش شرکت تهیه و تولید در احیا معادن سنگ تزئینی را برشمرد و گفت: در بخش صادرات نیز شرکت‌های خارج کشور وابسته به این سازمان، قادر به همکاری برای بازاریابی و توسعه صادرات سنگ‌های تزئینی هستند و ۴ کشور خارجی زمینه تسهیل صادرات این سنگ‌ها را فراهم خواهند کرد.

در همین تاریخ خداداد غریب‌پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست کمیته پایش طرح‌های جامع معدن و صنایع معدنی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد از پیشنهاد ایمیدرو مبنی بر تشکیل ستاد بررسی طرح‌های جامع در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: در صورت موافقت وزیر و معاونت معدنی وزارتخانه، مجوزهای جدید با استناد به طرح‌های جامع صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ایمیدرو به عنوان سازمان توسعه ای، آمادگی دارد تا طرح‌های جامع را پایش کند، گفت: طرح‌های جامع معدن و صنایع معدنی(فولاد، آلومینیوم، مس، سرب و روی، زغال سنگ و طلا) با مشارکت معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن‌های تخصصی توسط ایمیدرو تدوین می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش در خصوص طرح جامع فولاد، گفت: بازنگری در طرح جامع فولاد توسط شرکت ملی فولاد در حال انجام است و شرکت ملی فولاد ایران پیشنهاد مشخص خود را در زمینه اکتشاف، استخراج، باطله‌ها و فروآلیاژها ارائه کند.

غریب پور با بیان اینکه استحصال مواد معدنی باطله‌ها در طرح‌های جامع معدن و صنایع معدنی لحاظ شود، گفت: طرح جامع زغال سنگ، طلا و سرب و روی با راهبری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و در حوزه‌های طلا و سرب و روی، توسط مجتمع‌های طلای موته و سرب و روی مهدی آباد تهیه می‌شود.

۱۳ خرداد

محمدجواد پیش بین، رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و گوهرسنگ‌های ایران گفت: توسعه بازار گوهرسنگ‌ها زمانی محقق می‌شود که برخی آیین نامه‌های گمرکی اصلاح شود. وی افزود: درحال‌حاضر قوانین این صنعت در کارگروه بهینه‌سازی گوهرسنگ‌ها در حال پایش است تا روند صادرات این حوزه تسهیل شود.

یش بین ادامه داد: در سنوات گذشته مجموعه فعالیت هایی در خوشه جواهرات و گوهرسنگ‌ها استراتژی هایی توسط بخش خصوصی تعیین و موفقیت هایی در این حوزه حاصل شد.

وی گفت: پرچمدار توسعه این حوزه و عامل جذب سرمایه گذاران، بخش خصوصی بوده است. چند سالی است که بخش خصوصی در بحث آموزش و تدوین استانداردها وارد شده است و برای این حوزه ۹ استاندارد تعریف کرده است.

همچنین خداداد غریب پور در حاشیه مراسم کلنگ زنی مرکز نوآوری تحول دیجیتال در فولاد از افتتاح ۲ مرکز نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان امسال خبر داد.

وی ادامه داد: این مرکز مورد حمایت دولت اعم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو است و بدون شک، همکاری صورت گرفته بین دانشگاه تهران و فولاد مبارکه، منجر به ایجاد ارزش افزوده و بهره‌وری عوامل تولید در این مجموعه بزرگ صنعتی خواهد شد.

نویسنده: اختصاصی گسترش‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها