|
کدخبر: 121224

۱۰ خبر مهم معدن و انرژی(۹۹/۰۶/۱۸)

در این گزارش به ۱۰ خبر مهم انرژی و معدن امروز پرداخته شده است.

معدن ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی(۹۹/۰۶/۱۸)

نقش مافیا در معادن کشور چیست؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مافیای معادن را مسبب مسکوت ماندن برخی از معادن دانست.

بازار نفت در چاه کندی اقتصاد افتاد

یک مقام آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد احتمالا کندی چشمگیری در انتظار اقتصاد جهانی نیست اما ذخایر عظیم و ابهامات در خصوص تقاضای چین، بر دورنمای احیای بازار نفت در بحبوحه ادامه شیوع ویروس کرونا سایه انداخته است.

اهمیت بهره‌گیری از استانداردها در مدیریت باطله‌ها

طبق برنامه محیط‌زیست سازمان ملل، اصول سرمایه‌گذاری مسئولانه (PRI) و شورای بین‌المللی فلزات و معادن (ICMM) تدوین استاندارد در معادن به صورت مستقیم، در واکنش به مجموعه‌ای از اتفاقات مهم و حوادث مرگبار در معادن جهان در سال‌های اخیر تدوین شده است که آخرین مورد آن شکست سد باطله معدن Córrego do Feijão شرکت معدنی واله بوده است.

در جلسه کمیسیون انرژی چه گذشت؟

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پیگیری مطالبات انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

تولید شمش فولاد در امسال چقدر رشد داشت؟

بررسی عملکرد شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی حاکی از تولید ۹ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۵۸۳ تن شمش فولاد از سوی شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشور و رشد هفت درصدی آن در همسنجی با پارسال است.

طرحی جدید برای توسعه پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از طراحی سیاست‌های جدید توسعه هوشمند صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در افق ۱۴۰۵ با اجرای طرح‌های راهبردی، پیشران و خوراک ترکیبی به سالانه ۱۵۰ میلیون تن خواهد رسید.

حمایت رهبری و رئیس‌جمهوری از صنعت گوهرسنگ‌ها

رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به اینکه توسعه صنعت گوهرسنگ‌ها مورد حمایت مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری است، گفت: اقدامات ایمیدرو در ۹ کمیته تخصصی این صنعت، متمرکز بر هم اندیشی با انجمن‌های بخش خصوصی است و شاهد یک همگرایی ملی در سطوح مختلف کشور هستیم.

آخرین قیمت جهانی نفت در بازار (۹۹/۰۶/۱۸)

نفت پس از این که روز دوشنبه تحت تاثیر تیره شدن دورنمای تقاضا و وخامت روابط دو اقتصاد بزرگ جهانی، در پایین ترین قیمت از ژوئن تاکنون بسته شد، در معاملات روز سه شنبه ثابت بود.

صادرات محصولات فولادی تنها به یک شرط!

در بخشنامه‌ای که اخیرا معاونت معدنی وزارت صنعت به بورس کالا، گمرک و سایر سازمان‌های نظارتی و زیربط ابلاغ کرده، شرکت‌های فولادی تنها زمانی مجاز به صادرات هستند که ۶۰ درصد محصولات خود را در بورس کالا عرضه کرده باشند و میتوانند مازاد آن را صادر کنند، اما نکته مهم این است که چرا این بخشنامه در مورد صنایع پایین دستی فولاد که در بخش انتهای زنجیره فولاد و با ارزش افزوده بیشتر تولید دارند باید از صادرات فولاد منع شوند.

راهکارهایی برای کاهش هزینه برق مصرفی

سخنگوی صنعت برق، گفت: یک کیلوواتساعت برق را معادل انرژی مورد نیاز برای انتقال یک خودروی پراید به بالای برج میلاد یا ۲۷۰ بار شارژ گوشی همراه عنوان کرد که بخش خانگی برای مصرف آن ۸۰ تومان می‌پردازد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها