|
کدخبر: 120932

معدن پیش به سمت فناوری و به دو از خام فروشی

مدیر طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز لازم است به سمت فناوری پیش برویم و از خام‌فروشی در بخش معدن به عنوان یک ضرورت باید فاصله گرفت.

معدن معدن پیش به سمت فناوری و به دو از خام فروشی

کامبیز مهدی زاده بعدازظهر دوشنبه درمراسم امضای تفاهمنامه همکاری ایمیدرو با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز نوآوری معادن وصنایع معدنی ایران ایمیددر مراسم امضای تفاهمنامه همکاری ایمیدرو با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز نوآوری معادن وصنایع معدنی ایران (ایمینو) افزود: موضوع توسعه اکتشاف در عمل در بخش معدن مورد تاکید است.

وی یادآور شد: کشورمان تاکنون نتوانسته در بخش زمین شناسی پزشکی پیشرفت داشته باشد و این موضوع در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار دارد.

مهدی زاده موضوع فعالیت در بخش عناصر نادر خاکی را مهم دانست و آن را ابزاری برای چین در برابر امریکا ارزیابی کرد و گفت: کشورمان نیز در این زمینه راهبردی باید فعالیت کند.

وی ابراز امیدواری کرد: حمایت از ایده‌ها و طرح‌های جدید در بخش معدن و صنایع معدنی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و ایمینو را حرکتی در مسیر حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان ارزیابی کرد.

مهدی زاده گفت: انتظار می‌رود ماهانه یک مرکز نوآوری، عملیاتی در استانها که ظرفیت معدنی دارند، افتتاح شود.

 مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) با حضور جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن وتجارت افتتاح شد و در این مرکز، فضا برای فعالیت ۶ استارتاپ فراهم شده که در زمان حاضر پنج استارتاپ شامل «شبیه‌سازی گمانه‌های اکتشافی»، «مدیریت باطله‌های معدنی»، «افزایش بازیابی سیستم‌های لیچینگ و بیولیچینگ مس با استفاده از آلاینده‌های گازی خروجی از دودکش کارخانه ها» و «ساخت و راه‌اندازی نخستین سامانه اکتشافات زمین شناسی – ژئوفیزیکی (مغناطیس سنجی)» و «هوابرد پهپادی» فعالیت می‌کنند.

 پنج استارتاپ مزبور از میان ۱۵ ایده برگزیده دومین جشنواره اینوماین پس از انجام مصاحبه، حائز شرایط برخورداری از خدمات مرکز نوآوری ایمینو شدند و اکنون دوره شکل دهی را تا زمان انعقاد قرارداد قطعی با هدف برخورداری از سایر امتیازات شتابدهی در بخش استارتاپ‌ها طی می‌کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها