|
کدخبر: 119674 شهریار خادمی

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

اقیانوس بستری سرشار از مواد معدنی

سازمان زمین شناسی ایالات متحده دهه هاست در حال تحقیق در مورد استخراج کف دریا است، اما در سال های اخیر مواد معدنی مهم را که می تواند در منطقه اقتصادی ایالات متحده قابل دسترسی باشد را در اولویت تحقیق و استخراج قرار داده است.

در کف اقیانوس ذخایر پرارزش مواد معدنی وجود دارد اما استخراج این مواد چگونه و از چه طریقی انجام می شود و چه موادی در اعماق اقیانوس ها وجود دارد؟ اکنون ما در گسترش نیوز نگاهی انداخته ایم به عمق اقیانوس ها با ما همراه باشید:

صنعت معدن شاهد علاقه مندی به پتانسیل های معدنی اقیانوس ها از جمله پوسته فرومنگان  گره منگنز ، فسفرهای دریایی و سولفیدهای عظیم دریایی است.

اقیانوس2

از دهه ۱۹۷۰، سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) در حال بررسی پتانسیل های معدنی دریایی با محوریت منطقه اقتصادی انحصاری ایالات متحده (EEZ) است که ۲۰۰ مایل از ساحل این کشور امتداد دارد و امکان کنترل بر روی اکتشاف و بهره برداری از منابع دریایی را فراهم می کند.

۳۵ کالای معدنی که برای اقتصاد و امنیت

در حالی که تمرکز اصلی USGS در طول سالها تغییر کرده است ، در سال ۲۰۱۸ ، استراتژی دونالد ترامپ در مورد مواد معدنی بحرانی اعلام شد. در نتیجه آن لیست ۳۵ کالای معدنی را صادر شد که برای اقتصاد و امنیت کشور حیاتی محسوب می شد.

این استراتژی ، به نوبه خود ، مسیرهای جدیدی را به USGS داد. تجزیه و تحلیل ثروت معدنی بالقوه ایالات متحده به این صنعت کمک می کند تا تعیین کند که در چه مناطقی ارزش اکتشاف را دارد و در عین حال کمک می کند تا مردم تأثیر معدن را در محیط دریایی درک کنند.

اقیانوس شناس و محقق USGS و رهبر پروژه جهانی مواد معدنی دریایی شرکت امی گارتمن درباره ماهیت مواد معدنی دریایی این چنین می گوید: "به طور معمول ، هنگام بحث در مورد مواد معدنی" در دریا"، ما در مورد مواد معدنی در اقیانوس های عمیق صحبت می کنیم ، که سه دسته از آنها به طور گسترده مورد بحث قرار می گیرد. که شامل سولفیدهای عظیم دریایی ، پوسته فرومنگانی و گره های منگنز هستند. هر یک از این دسته ها از نظر ترکیب ، میزان شکل گیری و مکان در اقیانوس ها کاملاً متفاوت از سایرین هستند البته ناگفته نماند در حال حاضر هیچ معدنکاری در هیچ کجای اقیانوس ها انجام پذیز نیست.

گارتمن در ادامه توضیح می دهد: از آنجا که پوسته اقیانوسی بسیار جوانتر از پوسته قاره است ، مواد معدنی دریایی معمولاً بسیار جوانتر از مواد معدنی زمینی هستند و بسیار کمتر از بین می روند.

اقیانوسها و رسوبات دریایی نیز منشأ بسیاری از عناصر

وی گفت: "قدیمی ترین مواد معدنی سنگین سولفید دریایی که شناسایی شده است فقط چند هزار سال قدمت دارد. پوسته ها و گره های فرومنگان ممکن است ده ها میلیون سال قدمت داشته باشند و می توانند  دریچه ای به روی تاریخ اقیانوس بگشایند. اقیانوسها و رسوبات دریایی نیز منشأ بسیاری از عناصر پوسته فرومنگانی و گره منگنز هستند و مواد معدنی همانند  کبالت ، منگنز ، نیکل و مس را در خود جای داده اند.

همچنین مواد معدنی دریایی در اقیانوس عمیق ، طیف وسیعی از مواد معدنی دریایی-ساحلی مجزا وجود دارد که هم اکنون در بعضی از مناطق مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی گفت: اینها در پوسته قاره ها و یا در مورد رسوبات پلاسما وجود دارند ، این مواد معدنی زمینی هستند که به خارج از کشور رسیده اند.

هیجان انگیز ترین اکتشافات دریایی

وقتی از  گارتمن در مورد هیجان انگیزترین اکتشافات دریایی سؤال می شود ، می گوید: "هر نمونه ای که  جمع آوری می کنیم جالب است! به عنوان مثال ، در سال ۲۰۱۷ ، تیم ما مقاله ای راجع به پوسته فرومنگان در قطب شمال منتشر کرد که غنی سازی زیادی در عنصر اسکاندیم داشت ،که این عنصر نمونه بارزی از نحوه نفوذ شیمیایی عمق اقیانوس ها در ترکیبات معدنی بود.

اقیانوس

"مقاله دیگری از گروه ما که امسال منتشر شد ، روابط شیمیایی و معدنی اقیانوس را  اقیانوس آرام بررسی کرد و دریافت که غلظت اکسیژن آب دریا یک عامل تعیین کننده مهم در غنی سازی عناصر است."

گارتمن می گوید: بر اساس تحقیقات ما پیش بینی کرده ایم که مناطق وسیعی در ایالات متحده وجود دارد که ممکن است چنین مواد معدنی در آن وجو داشته باشد.

مترجم: شهریار خادمی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها