|
کدخبر: 115313

تنها ۴ معدن باقی مانده است! ‍

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بیان کرد: در راستای اهداف طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس تا کنون ۱۴۶ معدن از ۱۵۰ معدن هدف‌گذاری شده احیا و فعال شده است که ۹۷.۳ درصد اهداف این برنامه محقق شده است و ۴ معدن باقی مانده است.

معدن تنها ۴ معدن باقی مانده است! ‍

وجیه الله جعفری با بیان این مطلب، افزود: تاکنون اقدامات کلینیکی برای یک هزار و ۲۰ معدن انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۴۹۴ معدن غیرفعال شناسایی شده است، تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۳۰معدن در قالب ۳۶۴ پروژه مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، گفت: برای ۲۱ استان برنامه پایش انجام شده و ۱۵۴ بلوک معدنی معرفی شده است.

جعفری تصریح کرد: ۳۲ تفاهمنامه شامل ۱۶ تفاهمنامه سرمایه‌گذاری، ۸ تفاهمنامه پژوهشی و آموزشی، ۶ تفاهمنامه تامین مالی و ۲ تفاهمنامه مرتبط با توسعه استارتاپ‌ها منعقد شده است.

وی از برگزاری دو همایش در سطح ملی و شرکت در جشنواره و نمایشگاه‌های تخصصی به عنوان دیگر اقدامات در راستای اهداف اینترنت نام برد و گفت: یک لایه تحت عنوان معادن کوچک مقیاس در سامانه WebGIS شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ایجاد و تنظیم شده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران همچنین تصریح کرد: در این راستا وبسایت طرح احیا معادن کوچک مقیاس راه‌اندازی شد و درگاه اینترنتی سطام به ادرس ssmines.impasco.gov.ir/http: // جهت مکانیزه شدن فرآیند پیگیری‌های متقاضیان و سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شده است.

جعفری راه‌اندازی صفحه اختصاصی اینستاگرام برای طرح احیا را از دیگر اقدامات نام برد و گفت: از نمایندگان سازمان صمت استان‌ها دعوت شده است و همایشی طی دو مرحله برای آشنایی با طرح و سامانه سطام برگزار شده است همچنین ۳۰۶ پرسشنامه مشکلات معدنی از دارندگان مجوز‌های معدنی نیز تکمیل شد.

وی در پایان احیا و توسعه ۱۰۲۰ معدن و احداث حداقل ۲۵ واحد فرآوری را از اهداف سال ۱۳۹۹ عنوان کرد.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها