|
کدخبر: 114462

آغاز بتن ریزی طرح سرب و روی مهدی آباد

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد از بتن ریزی بیش از ۱۵۰۰ متر مکعب در فاز نخست طرح احداث کارخانه تولید کنسانتره سرب و روی این معدن خبر داد.

معدن آغاز بتن ریزی طرح سرب و روی مهدی آباد

امین صفری با بیان این مطلب اظهارکرد: تا پایان تیر طرح تجهیز، آماده‌سازی و بهره‌برداری معدن سرب و روی مهدی آباد، ۵۸ درصد و کارخانه فرآوری (۲۰۰ هزار تن کنسانتره روی)، ۳۱ درصد پیشرفت داشت.

وی افزود: عملیات اجرایی آماده‌سازی محل احداث فاز نخست کارخانه فرآوری سرب و روی مهدی آباد به طور کامل (۱۳۰ هزار متر مکعب خاکبرداری) انجام شده است. در بخش معدن نیز، حدود ۶۸ میلیون تن باطله برداری و آماده‌سازی صورت گرفته است.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد با اشاره به اینکه عملیات اجرایی در معدن مهدی آباد به رغم شرایط کرونا دچار وقفه نشد، گفت: عملیات بتن ریزی و آرماتوربندی بخش استوک پایل در اواخر فروردین و آرماتور بندی سنگ شکن اولیه در ماه تیر آغاز شد.

وی ادامه داد: کل عملیات بتن ریزی مورد نیاز این کارخانه، حدود ۲۱ هزار متر مکعب است. پس از اتمام عملیات بتن ریزی و آرماتوربندی، عملیات نصب تجهیزات آغاز می‌شود.

انعقاد قرارداد خرید همه تجهیزات

صفری با بیان اینکه اکنون همه قراردادهای خرید تجهیزات فاز نخست منعقد شده است، گفت: تجهیزات بخش سنگ شکن به طور کامل وارد شده و تجهیزات آسیا در حال ارسال به سایت است.

وی ادامه داد: سلول‌های فلوتاسیون در بندرعباس تخلیه شده و آماده بارگیری و ارسال به سایت است. تانکرهای فلوتاسیون نیز در اصفهان در مرحله ساخت است.

به گفته مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد، سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده بر این طرح (ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی با عیار حداقل ۳۵ درصد روی و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب- نقره با عیار ۶۰ درصد سرب)، حدود یک میلیارد دلار است که تاکنون یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر