|
کدخبر: 110972

۱۰ خبر مهم معدن و انرژی امروز (۹۹/۰۴/۲۸)

در این گزارش به ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی پرداخته شده است.

معدن ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی امروز (۹۹/۰۴/۲۸)

تصویب ۲ طرح جدید در ایمیدرو

کمیته سرمایه‌گذاری ایمیدرو کلیات ۲ طرح جدید «فرآوری آهک پی سی سی» و «احیای مستقیم فولاد کردستان» را تصویب کرد.

پتروشیمی‌ها به دستور زنگنه به نبرد با کرونا می‌روند

وزیر نفت همه شرکت‌های پتروشیمی را که محصولات آنها به‌عنوان مواد اولیه کالا‌های مصرفی مقابله با کرونا استفاده می‌شود، مکلف به تامین صنایع پایین‌دستی کرد.

معدن جورکش صنعت نفت

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران با بیان این که از ذخایر کشف‌شده فقط نیم‌درصد به مرحله استخراج رسیده است گفت: در صورت حمایت از معادن ۶۰درصد از درآمدهای فعلی نفتی کشور توسط این بخش جبران می‌شود.

بنزین کم فروشی می‌شود؟

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: وقتی باک اتومبیل خالی است و کمتر از گنجایش، بنزین زده می‌شود، تبخیر بسیار بالا می‌رود.=

کرونا و تاثیرات آن بر تولید سنگ آهن استرالیا

شیوع بیماری کرونا اختلالات قابل توجهی بر بسیاری از صنایع معدنی برجای گذاشته است. از این روی تاثیرات آن از انجام عملیات‌های معدنی‌کاری تا پیش‌بینی‌های کلان اقتصادی روز به روز عیان‌تر شده که نتیجه آن اقدامات قرنطینه‌ای در سراسر جهان است. با این حال سنگ آهن به عنوان منبعی برای دارایی نسبتا پایدار به شمار می‌رود.

سه پالایشگاه محکوم به آلودگی خلیج‌فارس

پس از پیگیری قضایی آلودگی ناشی از تخلیه فاضلاب صنعتی به خلیج‌فارس توسط سه پالایشگاه در استان بوشهر با صدور حکم قضایی، پالایشگاه‌های مذکور محکوم شدند.

فولاد ایران در جهان گران شد

افزایش قیمت فولاد در بازار ایران از یک سو و جهش تقاضا از سوی چین، موجب رشد قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در هفته اخیر شده است.

درآمد نفتی ایران در سال ۹۸ چگونه بود؟

جزییات منابع و مصارف بودجه سال ۹۸ نشان می‌دهد که تنها ۳۰ درصد از منابع دولت از محل «واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای» محقق شده است. در واقع میزان درآمدهای نفتی دولت نسبت به رقم پیش‌بینی شده، کمتر از یک سوم بوده است.

نرخ حمل‌ونقل موادمعدنی با کشتی

در این خبر تازه‌ترین نرخ‌های حمل مواد معدنی در مسیرهای مختلف بیان شده است.

مصرف برق کاهش یافت

سخنگوی صنعت برق گفت: همکاری و همراهی خوب مردم با صنعت برق موجب شد میزان مصرف در بخش خانگی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر شود.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها