|
کدخبر: 106811

۱۰ خبر مهم مهدن و انرژی در امروز (۹۹/۰۴/۰۷)

در این گزارش جدیدترین اخبار معدن وانرژی آورده شده است.

معدن ۱۰ خبر مهم مهدن و انرژی در امروز (۹۹/۰۴/۰۷)

جریان قرارداد وزارت صمت با نظام مهندسی معدن چیست؟

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن قرار داد فی مابین سازمان متبوع‌‌اش و وزارت صمت را شرح داد.

فولاد ایران در مسیر تحقق افق ۱۴۰۴

امسال در حالی که کمتر از ۶ سال را برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ پیش روی داریم، صنعت فولاد دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی را هدف‌گذاری کرده که تحقق این مهم به عوامل زیادی متکی است که سنگ آهن از مهم‌ترین‌ها به شمار می‌آید.

گاز طبیعی رکورد منفی زد

هفته‌نامه مالی بارونز، نوشت: قیمت گاز طبیعی ۷.۸درصد کاهش یافته و به ۱.۴۷دلار در هر میلیون بی. تی. یو (واحد اندازه گیری انگلیسی) در معاملات امروز رسیده است.

راهکاری برای جلوگیری از واردات غیر ضروری

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی با عنوان راهکارهایی برای رفع موانع تولید سازندگان ماشین‌آلات معدنی، از اقدام تشویقی صندوق در جهت استفاده متقاضیان از تجهیزات معدنی ساخت داخل گفت.

روند مصرف برق کاهشی شد

با توجه به کاهش نسبی دما روند افزایش مصرف در روز گذشته تعدیل شده و به حدود ۵۱ هزار مگاوات رسید.

صداقت، عنصر پایدار ایمیدرو

ئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: صداقت در کلیه فعالیت‌های ایمیدرو و شرکت‌های تابعه، به عنوان یک اصل مورد توجه است و در این زمینه این اولویت باید به عنوان یک عنصر پایدار در ایمیدرو مورد توجه باشد.

نفت ۱۰۰ دلاری یک رویای دست نیافتنی

پیش‌بینی اخیر بانک جی پی مورگان درباره احتمال صعود قیمت نفت به ۱۹۰ دلار بحثی را درباره سطح قیمت نفت در صورت کمبود عرضه در بازار برانگیخته است.

افرایش چشمگیر در تولید پتروشیمی

افتتاح ۱۷ طرح پتروشیمی در امسال و ابتدای سال آینده، قرار است تولید ایران در این صنعت را به ۱۰۰ میلیون تن در سال برساند. طرح‌هایی که نخستین مورد آن هفته گذشته به بهره‌برداری رسید تا سرآغاز جشنواره افتتاح‌هایی باشد که سهم ایران در بازار پتروشیمی را افزایش می‌دهد.

تکلیف صادرات فولاد مشخص شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از زنجیره فولاد و صنایع پایین‌دستی، صادرات سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله که مورد استفاده تولیدکنندگان فولاد کشور قرار نمی‌گیرد را، صرفا با اخذ مجوز از معاونت امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه و پرداخت عوارض مجاز دانست.

ارزش ۴۰ میلیارد دلاری معدن‌کاری در آفریقا

آمارهای پارلمان استرالیا نشان می‌دهد که ۱۷۰ شرکت معدنی استرالیایی در حدود ۳۵ کشور افریقایی در حال فعالیت هستند و تخمین زده می‌شود ارزش کلیه فعالیت‌ها اعم از اکتشافات، استخراج و فرآوری در این کشورها بیش از ۴۰ میلیارد دلار باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها