|
کدخبر: 108251

۱۰ خبر مهم معدن و انرژی در امروز (۹۹/۰۴/۱۴)

در این گزارش جدیدترین اخبار معدن وانرژی آورده شده است

معدن ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی در امروز (۹۹/۰۴/۱۴)

۸ معدن بزرگ دنیا را بشناسید

در این گزارش به ۸ معدن بزرگ دنیا در زمینه طلا، آهن، مس و الماس نگاهی انداخته‌ایم.

اقتصاد کشورهای کوچک خلیج‌ فارس رو به افول

طبق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، اقتصادهای حاشیه خلیج‌فارس روی همرفته ۷.۶ درصد در امسال میلادی به خاطر سقوط قیمت نفت کوچک می‌شوند.

نابسامانی بازار فولاد با پایین‌ نگه‌داشتن قیمت شمش

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تعیین نرخ ۹۵ درصدی FOB در بورس اقدام خوبی است اما ابطال سقف عرضه کالا در بورس اقدام نامناسبی است چرا که این کار سبب می‌شود عطش بازار نسبت به محصول افزایش یابد.

جریان پرداخت خسارت ایران به ترکمنستان چه شد

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت درباره جزییات قرارداد صادرات گاز ترکمنستان به ایران و نتیجه رای داوری و اختلاف‌های دو طرف توضیح داد.

تمام ماجرای واگذاری شرکت هپکو

شرکت هپکو در حالی در آستانه سومین واگذاری قرار دارد که اینبار در حال بازگشت به دولت است و به جهت شفاف نبودن شرایط واگذاری مشخص نیست با این اقدام، بار دیگر به رونق قبلی خود بازمی‌گردد یا خیر.

وزارت نیرو رقیب بخش خصوصی

نایب‌رئیس هیات‌مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق گفت: باتوجه به ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های ایران در بخش برق، می‌توانیم همچون کشورهای اروپایی برق را جایگزین گاز کنیم اما برای این کار لازم است زیرساخت‌هایی فراهم و از ظرفیت‌ها به صورت بهینه استفاده شود.

معدن رکورد شکنی کرد

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: سال‌های ۹۷ و ۹۸ شاهد اوج‌گیری راه‌اندازی طرح‌های معدنی و صنایع معدنی در سراسر کشور بوده‌ایم، راه‌اندازی ۳۸ طرح در این مدت طی تاریخ ۱۸ساله فعالیت ایمیدرو، بی‌سابقه بوده است.

 

جدیدترین روش برای پالایش فلزات سمی

به همت پژوهشگران دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تربیت مدرس، بازیافت پسماند لامپ‌های ال ای دی و بازیابی فلزات سنگین موجود در آنها محقق و روش نوینی برای حذف فلزات سمی از محیط زیست ارائه شد.

آمار سال ۹۸ تولید محصولات معدنی منتشر شد

طبق آمار در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال پیش از آن (۱۳۹۷)، از ۱۱ محصول منتخب معدنی هشت محصول افزایش تولید و تنها سه محصول کاهش تولید داشته‌اند.

چند خبر فولادی

خبر بد هفته گذشته استمرار ابطال معاملات شمش فولادی توسط بورس کالا بود که به احتمال قوی، تبعات خود را از طریق ایجاد التهاب بیشتر در بازار فولاد نشان خواهد داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها