|
کدخبر: 107653

با این تفاهمنامه معادن احیا می‌شوند

سازمان‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و بسیج مهندسی صنعتی امروز با رویکرد ایجاد اشتغال در حوزه معادن کوچک تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

معدن با این تفاهمنامه معادن احیا می‌شوند

تفاهمنامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و سازمان بسیج مهندسی صنعتی کشور ظهر امروز (سه شنبه) توسط علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت و علی‌اصغر شهبازی امضا شد.

تفاهمنامه یاد شده به‌منظور جهش تولید و ایجاد اشتغال با هدف توسعه در مناطق محروم و آموزش جامعه هدف و توسعه علوم‌زمین و اکتشاف مواد معدنی به امضای دو طرف رسید.

بر اساس این گزارش، استفاده از ظرفیت سرمایه انسانی متخصص با رویکرد ارتقای سطح فعالیت‌های تخصصی علوم‌زمین و اکتشاف ذخایر معدنی در کشور در قالب انجام پروژه‌های مشترک به عنوان موضوع اصلی این تفاهمنامه یاد شده است.

همچنین، اجرای همایش‌های تخصصی، کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی مشترک در چارچوب توانمندسازی و ارتقای سطح علمی فارغ‌التحصیلان زمین‌شناسی و معدن، استفاده فارغ‌التحصیلان زمین‌شناسی و معدن معرفی شده بسیج مهندسی از پایگاه اطلاعاتی داده‌های علوم زمین کتابخانه و اسناد علمی مکتوب طبق مقررات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور بخشی از مفاد این تفاهمنامه است.

 فراهم‌سازی شرایط مناسب و همکاری برای ارتقای دانش متخصصان زمین‌شناسی و معدن با حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری، حمایت و پشتیبانی لجستیکی از برنامه‌های مشترک در سطح استان‌ها از دیگر سرفصل‌های این تفاهمنامه است.

 ایجاد کارگروه مشترک در زمینه فعالیت‌های دوجانبه به منظور هماهنگی و ساماندهی پروژه‌ها، انجام بازدیدهای علمی و تورهای معدنی متقابل برای کارکنان و شاغلان از ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی و پژوهشی و استفاده از سایر امکانات تحقیقاتی شامل آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی بنا بر مقررات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به عنوان زمینه‌های همکاری دو طرف تعریف شده است.

سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در دوره یکساله منتهی به خرداد ۹۹ بیلان داد که در حوزه اکتشاف ذخایر معدنی (شناسایی- پی‌جویی) آغاز عملیات واگذاری و آزادسازی ۶۰ محدوده اکتشافی در کشور، اجرای عملیات شناسایی و پی‌جویی به میزان ۱۳۰ هزار کیلومتر مربع در قالب انجام ۱۰ پروژه شناسایی- پی‌جویی مواد معدنی برای ۳۲ محدوده مختلف کشور، انجام عملیات اکتشاف عمومی در قالب ۱۶ محدوده بخشی از فعالیت‌های یکساله محسوب می‌شود.

منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها