|
کدخبر: 96239

آزاد‌سازی ۱۱ هکتار اراضی شهرک‌های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین: در راستای فعال‌سازی قراردادهای واگذاری حق بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی‌صنعتی استان در سال گذشته ۱۷ قرارداد منجر به فسخ قطعی قرارداد شده است.

گسترش نیوز - بنابرگزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین " حمیدرضا خانپور " با اعلام این مطلب افزود: در طی برگزاری دو جلسه هیات حل اختلاف و داوری در سال گذشته، از مجموع ۳۶ پرونده راکد در شهرکهاو نواحی صنعتی تابعه استان، هفده قرارداد راکد راکد منجر به فسخ گردید و بقیه پرونده‌های مطرح شده در هیات برابر رای داور و حکم مرضی الطرفین و نماینده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران منجربه فسخ مشروط و یا طرح مجدد و اعطاء مهلت گردیده است.

وی تصریح کرد: تمامی قراردادهای مذکور مربوط به متقاضیانی است که علیرعم تخصیص زمین در شهرکها و نواحی صنعتی استان هیچگونه ساخت‌وسازی در زمین تحویلی انجام نداده‌اند و آنرا سالیان متمادی راکد نگه داشته‌اند و یا قراردادها که با توجه به تعهدات خود در ساخت‌وساز پیشرفت قابل قبولی نداشته‌اند و به دلایل مختلف راکد بوده اند؛ لذا این پرونده‌ها جهت تعیین تکلیف، در دستور کار هئیت حل اختلاف و داوری موضوع فصل (و) قرارداد منعقده فیمابین قرار گرفته است.

خانپور با اشاره به اراضی راکد بررسی شده از این میان ۱۱ هکتار از اراضی شهرکها و نواحی صنعتی در این راستا آزادسازی و خلع ید گردیده‌اند افزود: اراضی آزاده شده در راستای جذب سرمایه‌گذاران واقعی صنعت، دوباره به متقلصیان واجد صلاحیت واگذار می‌گردد.

این مسئول اظهارکرد: متقاضیانی که در موعد مقرر نسبت به ارائه نقشه‌ها و اخذ مجوز ساخت‌وساز اقدام ننموده و در قطعه زمین تحویلی شروع به ساخت‌وساز ننمایند و زمین‌های خریداری شده را راکد نگه دارند طبق دستورالعمل شهرکهای صنعتی کشور با آنان برخورد قانونی انجام خواهد شد.

قابل ذکر است در راستای فعال‌سازی قراردادهای واگذاری حق بهره‌برداری طبق برنامه‌های مصوب در امسال ۴ جلسه برگزار خواهد شد که قرارداد‌های ناقض تعهدات قراردادی در آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نویسنده: فهیمه زارع‌دار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها