|
کدخبر: 107040

۱۰ خبر مهم معدن و انرژی در امروز (۹۹/۰۴/۰۸)

در این گزارش جدیدترین اخبار معدن وانرژی آورده شده است

معدن ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی در امروز (۹۹/۰۴/۰۸)

مزیت زنجیره فولاد برای کشور

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: برای تحقق ظرفیت افق ۱۴۰۴، سالانه به ۱۶۰میلیون تن سنگ‌آهن نیاز داریم. یعنی از ۱۴۰۴برای تولید ۵۵میلیون تن، ۱۶۰میلیون تن سالانه سنگ‌آهن نیاز داریم.

صنعت برق چگونه متحول شد؟

تلاش‌های متخصصان داخلی صنعت برق در دولت تدبیر و امید ۱۰ دستاوردی را برای این صنعت رقم زد که علاوه بر آنکه برخی از آنها برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق حاصل شده، تحولی شگرف را برای این صنعت و کل کشور به همراه دارد.

نقش ایمیدرو در جهش تولید

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در راستای وظایف تعیین شده ذیلِ سیاست‌های کلان کشور، امسال نیز همچون سال‌های گذشته با راهبری بخش معدن و صنایع معدنی، ۲.۲ میلیارد دلار طرح با مشارکت بخش خصوصی در مدار تولید قرار می‌دهد که زمینه ساز ایجاد ۴ هزار شغل مستقیم در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم خواهد شد.

خیرات به ونزوئلا ندادیم!

وزیر نفت با تاکید دوباره بر این‌که بنزین خیراتی به ونزوئلا نداده‌ایم، گفت: صادرات بنزین به این کشور در قالب معامله تجاری بوده است.

ماجرای واگذاری هپکو به ایمیدرو

سخنگوی قوه قضاییه با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما ماجرای واگذاری هپکو به ایمیدرو را بیان کرد.

قیمت آب در تهران چند؟

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: قیمت تمام شده آب در هر متر مکعب ۲۵۰۰ تومان است که از مردم به ازای هر متر مکعب ۷۰۰ تومان اخذ می‌شود و این در حالی است که قیمت آب کانادا یک دهم ایران تخمین زده شده است.

علت اهمیت الکترود گرافیتی در فولاد

ایران تولید فولاد به روش صنعتی را از ابتدای دهه ۵۰ باتولید نخستین محصول چدن به روش کوره بلند در ذوب آهن اصفهان آغاز کرد.

دستاوردهای دولت روحانی در صنعت برق

دستاوردهای ۱۰گانه صنعت برق که در سال گذشته و در سایه تلاش‌های دولت تدبیر و امید حاصل شده وضعیت مناسبی را برای تولید و تامین برق مورد نیاز کشور فراهم کرده است در این گزارش مورد اشاره قرار می‌گیرند.

 

سهم شن و ماسه از معادن ایران چقدر است؟

بررسی آمارهای مربوط به معادن در حال بهره‌برداری کشور گویای آن است که شن و ماسه سهم حدود یک چهارم معادن فعال کشور را به خود اختصاص داده‌اند و تعداد آنها بالغ بر یک‌هزار و ۱۷۰ معدن را نشان می‌دهد.

جایگزین سوخت نیروگاهی را بشناسید

همایون حائری، معاون امور برق وزیر نیرو درباره استفاده از میعانات گازی به عنوان سوخت نیروگاه‌ها، گفت: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده ایرانی در حال مطالعه و بررسی تغییر طراحی توربین‌های گازی نیروگاه‌ها است تا بتوانند از میعانات گازی به عنوان سوخت نیروگاه استفاده کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها