|
کدخبر: 106273

انتصابی جدید در شرکت ملی مس

رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست تودیع و معارفه رئیس هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران از تلاش‌های اسماعیلی تقدیر و احمد انارکی محمدی را به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت صنایع ملی مس ایران معرفی کرد.

معدن انتصابی جدید در شرکت ملی مس

غریب پور با اشاره به برنامه افتتاح ۴۴ طرح در شرکت مس طی امسال گفت: برای این منظور یک تقویم زمانی تهیه شود تا این میزان طرح به ارزش حدود ۵۲۰۰ میلیارد تومان در زمان مشخص به بهره‌برداری برسد.

انارکی

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: عملکرد شرکت ملی صنایع مس طی سال گذشته در همه جنبه‌ها اعم از تولید، فروش صادرات و توسعه قابل توجه بوده است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: این در حالی است که برای سنجش مدیریت شرکت باید موضوعاتی همچون تولید، فروش، بهره‌وری عوامل تولید، کاهش قیمت تمام شده، سود عملیاتی حاکی از عوامل تولید، نگاه مدیریت به توسعه، فناور و صنعتی شدن و نیز میزان ماشین‌آلات مورد نیاز و بومی‌سازی بررسی شود.

غریب پور درباره برنامه امسال شرکت مس بیان کرد: تولید ۲۶۵ هزار تن کنسانتره مس در امسال، هدف حداقلی است که انشالله این شرکت آن را عملی خواهد کرد.

وی ادامه داد: میزان تولید کاتد این شرکت نیز امسال ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین تناژ صادرات کنسانتره مس نیز از ۱۴۰ هزار تن عبور خواهد کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به عملکرد مناسب شرکت مس در حوزه مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: این شرکت در برابر کرونا، در کرمان بسیار مطلوب عمل کرد که رضایت مسئولان استان را به دنبال داشت.

وی افزود: احداث ۲ بیمارستان مجهز و ساخت زمین‌های چمن، از جمله اقدامات ارزنده این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی است. امیدواریم این شرکت برنامه احداث تصفیه خانه فاضلاب رفسنجان نیز را اجرا کند.

غریب پور به توسعه معادن کوچک مقیاس مس به عنوان یکی از برنامه‌های مهم وزارت صمت و ایمیدرو اشاره کرد و گفت: با احیای بخشی از معادن مس و تولید کنسانتره از این معادن، به اقتصاد و اشتغال کشور کمک خواهد شد.

ضرورت بازبینی حقوق دولتی برای جذب سرمایه گذار

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه نرخ حقوق دولتی با هدف تشویق سرمایه‌گذاران نیاز به بازبینی و اصلاح دارد، گفت: معدن داری با حقوق دولتی کنونی و افزایش ۲۳ درصدی دستمزد نیروی انسانی، جذابیتی ندارد.

وی ادامه داد: در سال جهش تولید باید انگیزه سهام دار و سرمایه‌گذار برای افزایش تولید افزایش یابد که از جمله این ابزارها، بازبینی و تعدیل حقوق دولتی است.

در پایان این نشست خداداد غریب پور از تلاش‌های اسماعیلی تقدیر کرد و احمد انارکی محمدی به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت صنایع ملی مس ایران معرفی کرد.

 

ارسال نظر