|
کدخبر: 104710

۱۰ خبر مهم معدن و انرژی در امروز (۲۶ خرداد ۹۹)

در این گزارش ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی در تاریخ ۲۶ خرداد ۹۹ را بخوانید.

معدن ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی در امروز (۲۶ خرداد ۹۹)

کاهش آب ورودی به سدهای تهران
درحال‌حاضر یک میلیارد و ۱۳۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای پنجگانه تهران ذخیره شده که در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که یک میلیارد و ۲۰۳ میلیون مترمکعب بوده است، کاهش ۶۴ میلیون مترمکعبی را نشان می‌دهد.

۹۸ سالی موفق در اکتشافات مس

رئیس خانه معدن ایران با بیان این‌که در سال گذشته برنامه‌های اکتشافی شرکت مس خیلی خوب اجرا شد اظهارکرد: همچنین در سال گذشته شاهد بهره‌برداری از یکسری برنامه‌‌های توسعه‌ای شرکت مس بودیم که منجر به افزایش ظرفیت تولید مس شد و بخشی از برنامه‌های افزایش تولید در امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ماجرای نجات دریاچه

دریاچه ارومیه در سال‌های پیش از ۱۳۹۴ روند خشک شدن براثر کاهش بارش‌ها و افزایش برداشت آب‌های مجاور را در پیش گرفته بود که تداوم این روند می‌توانست برای منطقه و بخش وسیعی از کشور خطرآفرین باشد و برهمین اساس دوستداران محیط‌زیست و این دریاچه تلاش‌های خود را برای احیای آن آغاز کردند.

۵ مورد که باید در مورد استخراج شن و ماسه بدانید
حدود ۸۵٪ از موادی که از زمین استخراج می‌شود شامل ماسه، ماسه سنگ یا سایر مواد کلاهک است. شن و ماسه همچنین پرمصرف‌ترین ماده بعد از آب است که تقریباً در هر فرآیند ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایجاد ۵۵۰ هزار شغل در صنعت گوهرسنگ‌ها

پیش‌بینی می‌شود با تحقق اهداف توسعه‌ای ایمیدرو، ۵۵۰ هزار شغل مستقیم در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی تا سال ۱۴۰۵ ایجاد شود.

افت استخراج در صنعت مس
میزان استخراج سنگ مس در هشت معدن مورد بررسی در دو ماهه نخست امسال به رقم ۲۶ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۱۹ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت ۱۳ درصدی دارد.

شرایط عرضه معادن در بورس
اگر به دنبال واگذاری بورس در معادن هستیم باید مولفه هایی مانند تخصص و تجربه عنوان یکی از اصلی‌ترین اصول خریداران سهام در نظر گرفته شود.

۱۰ طرح برای ارتقای محیط زیستی معادن

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: این مرکز ۱۰ طرح پژوهشی برای ارتقای زیست محیطی در معادن اجرا کرده است.

افت در تولید کنستانتره آهن

آمار عملکرد تولید شمش سرب وروی در دو واحد زنجان و اصفهان در دو ماهه نخست امسال رقم ۱۲۱ هزار و ۳۲۳ تن را نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ کاهش ۶ درصدی دارد.

فولاد مبارکه برنده تندیس تعالی سازمانی

شرکت فولاد مبارکه اصفهان موفق شد در هفدهمین دوره اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی، تندیس زرین در بخش ساخت و تولید در سطح سازمان‌های بزرگ را دریافت کند.

ارسال نظر