|
کدخبر: 103847

سرپرست وزارت صمت در افتتاحیه بزرگترین کارخانه تولید کنسانتره شرق کشور مطرح کرد:

۲۰۰ طرح بزرگ برای اشتغال ۵۰ هزار نفر

حسین مدرس خیابانی در آیین افتتاح مجتمع سنگان از پویش هفتگی افتتاح ۲۰۰ طرح جهت اشتغال ۵۰ هزار نفر تا پایان دولت خبر داد.

معدن ۲۰۰ طرح بزرگ برای اشتغال ۵۰ هزار نفر

حسین مدرس خیابانی در آیین افتتاح فاز اول مجتمع سنگان ضمن قدردانی از دست اندرکاران این مجموعه بیان کرد: در سالی که توسط رهبر انقلاب سال جهش تولید نام‌گذاری شد و در راستای سیاست‌های دولت خدمت‌گذار و ‌همانطور که خدمات شایسته جنابعالی جهت توسعه طرح‌های صنعتی را با حضور شما آغاز به کار می‌کنیم.

وی افزود: وزارت صمت به نمایندگی از جامعه پر تلاش بخش تولید و کار کشور و جامعه بزرگ صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی منسجمی انجام داده است که در غالب یک پویش هفتگی ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی و معدنی کشور را هر هفته به صورت مداوم تا قبل از شهریور ۱۴۰۰ و پایان کار دولت دوازدهم، مرتبا افتتاح کند که انشالله با افتتاح این طرح ها، اثرات بی‌نظیر و قابل توجهی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و امنیتی را در کشور ایجاد کنیم.افتتاحیه-پنج

سرپرست وزارت صمت اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری در این ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی با۱۷۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، ضمن اینکه ۵۰ هزار نفر در این طرح عظیم به اشتغال مستقیم روی خواهند آورد و با راه‌اندازی این چرخه‌ها چندین برابر از این عدد به اشتغال غیر مستقیم روی خواهند آورد.

وی ادامه داد: امروز در کنار استاندار محترم رضوی مفتخریم که سه طرح بزرگ صنعتی و معدنی که شامل دو طرح معدنی در استان خراسان رضوی و یک طرح در اصفهان است راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: این ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی از میان۳۸۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد کار افتتاح می‌شود، مفهوم این امر این است که یعنی تا پایان دولت دوازدهم اجرای طرح‌های صنعتی معدنی محدود به این ۲۰۰ طرح نخواهد بود و جای‌جای کشور شاهد پیشرفت و سازندگی خواهد بود.

مدرس خیابانی خطاب به رئیس‌جمهوری اظهار کرد: هم اکنون در این نقطه که من ایستاده ام قرار است مجتمعی با تولید ۵ میلیون تن کنستانتره به بهره‌برداری برسد، البته امروز ۲ و نیم میلیون تن بهره‌برداری می‌شود و تا کمتر از پنجاه روز دیگر ظرفیت تولید این مجتمع عظیم کامل خواهد شد.

سرپرست وزارت صمت افزود: با این حجم از تولید ظرفیت تولید کنستانره در کشور از ۵۷ میلیون تن به ۶۲ میلیون افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مجموعه تولید فولاد کشور در دولت یازدهم و دوازدهم دوبرابر افزایش پیاده کرد به این مفهوم که در ابتدای دولت یازدهم تولید فولاد کشور ۱۴.۵ میلیون تن بود و امروز برای تولید ۲۸ میلیون تن برای سال ۹۹ برنامه‌ریزی شده است که البته با راه‌اندازی طرح دیگر در امسال ظرفیت اسم تولید به ۴۲ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در مورد چشم‌انداز ۱۴۰۴ گفت: برنامه ما این است که در چشم‌انداز ۱۴۰۴ پنجاه و پنج میلیون تن فولاد تولید کنیم، و این بدان معناس که این ۵۵ میلیون تن رتبه ایران را از دهم به هشتم خواهیم رسید.

مدرس خیابانی ادامه داد: همزمان با طرح تولید در مجتمع سنگان، در کارخانه مجاور کارخانه تولید ۲/۵ میلیون تنی گندله با سرمایه‌گذاری مشترک فولاد خوزستان و مجموعه صندوق‌های بازنشستگان بانک‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.با این افتتاح حجم گندله‌سازی در کشور به ۵۴ میلیون تن خواهد رسید، که سرمایه این کار در حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان و اشتغال برای ۲۰۰۰ نفر خواهد بود.

وی ادامه داد: مجموعه سنگان در شرقی‌ترین نقطه کشور است و ظرفیت بینظیری که این مجمعه در شهرستان خواف ایجاد می‌کند علاوه بر اینکه تجارت با خارج را فراهم می‌کند و ابعاد مختلفی از زندگی مردم این منظقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تضمین‌کننده امنیت شرق کشور هم هست. به هر حال اجرای طرح هایی با این عظمت و با این تراکم جمعیت برای ایجاد کار و اشتغال و تولید، یک امنیت پایدار در مرزهای کشور ایجاد خواهد کرد و حتما یک مصونیت امنیتی را در کشور حاصل خواهد کرد.

مدرس خیابانی افزود: هم زمان با این دو طرح یک طرح تولید لوازم خانگی بومی‌سازی شده جهت افزایش تولید یخچال فریز در استان اصفهان با حضور معاونت صمت و استاندار اصفهان در حال برگزاری است.

سرپرست وزارت صمت در ادامه بیان کرد: افتتاح این طرح‌ها در شرایطی رخ داد که ما در محدودیت‌های اقتصادی و شدیدترین تحریم‌های چندساله اخیر هستیم و با افتخار بیان میداریم که تمام مراحل اجرای این پروژه‌ها به‌دست متخصصین داخلی انجام شده است.

وی ادامه داد: پیام روشن افتتاح این طرح‌ها این است که بر خلاف خواسته دشمنان قسم خورده ایران که اعتقاد داشتند با تشدید تحریم‌ها وضع موجود کشور را دچار آسیب کنند، اما پدیده کرونا به همگان ثابت کرد که انها حتی در کنترل وضعیت کشور خودشان توانایی ندارند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان ضمن تقدیر و تشکر مجدد از دست اندرکاران این طرح شامل کارگران، مهندسان، فولادسازان خوزستان و اصفهان، مسئولان کشوری و صنعتی کشور، استانداران دو استان بزرگ خراسان و اصفهان بیان کرد که طرح مجتمع سنگان قرار بود در سال ۱۴۰۰ شکل بگیرد که با شتابی بینظیر جهت تاثیر ملموس بر سفره مردم زودتر از موعود مقرر به بهره‌برداری رسید.

نویسنده: مسعود رمضانی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها