|
کدخبر: 101081

عملکرد فولاد اکسین در سال ۹۸

یک کارشناس اقتصادی حوزه صنعت فولاد اعلام کرد که به نظر می‌رسد شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۳۹۸ معادل ۷۴۰ میلیارد تومان سود عملیاتی ناخالص داشته است.

معدن عملکرد فولاد اکسین در سال ۹۸

یک کارشناس اقتصادی حوزه صنعت فولاد اعلام کرد شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۳۹۸معادل ۷۴۰ میلیارد تومان سود عملیاتی ناخالص داشت.

وی افزود: بر طبق اطلاعات جسته گریخته، از مبلغ یاد شده ۲۷۰ میلیاردتومان سود ناخالص محاسبه شده و ۳۰۰ میلیارد تومان هم به عنوان ذخیره بدهی‌های مربوط به سال‌های ۱۳۹۴ لغایت ۱۳۹۷ مورد توجه بوده است. همچنین طبق اطلاع ۱۷۰ میلیارد تومان هم به عنوان زیان‌های شناسایی شده مدنظر قرار گرفته است که مجموع این ارقام مبلغ قابل توجه ۷۴۰ میلیارد تومان را در سال ۱۳۹۸ به عنوان سود عملیاتی ناخالص تشکیل داده است.

این کارشناس فولادی رشد ۳۱۷ درصدی صادرات شرکت فولاد اکسین در سال ۱۳۹۸ را در مقایسه با سال ۱۳۹۷ رویکردی ارزآور در شرایط تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی برای جمهوری اسلامی مثبت قلمداد کرد.

وی نتایج مثبت حاصل شده در عملکرد شرکت مذکور را حاصل تغییر رویکرد فروش مستقیم به بازار به جای سیاست تولید کارمزدی تلقی کرده و این تغییر گرایش را در فولاد اکسین معادل ۴۷ درصد برآورد کرد.

 

منبع: اقتصاد بومی

ارسال نظر