|
کدخبر: 320247

لیگ برتر / استقلال / نقل و انتقالات

وعده شیرین یامگا به استقلالی ها

کوین یامگا می‌گوید که پیام‌های محبت آمیز هواداران پرسپولیس نشان دهنده فرهنگ بالای مردم ایران است.

فوتبال وعده شیرین یامگا به استقلالی ها

کوین یامگا ستاره فرانسوی باشگاه استقلال چهارمین عمل جراحی خود را نیز پشت سر گذاشت. این بازیکن فرانسوی احتمالاً یک عمل جراحی دیگر را باید سپری کند تا مراحل درمانش کامل شود. فرزاد پاکدل، پزشک معالج کوین یامگا که زحمات بسیاری برای این بازیکن کشید و شخصاً چهار بار جراحی روی چشم او انجام داد، پس از اینکه چهارمین جراحی یامگا را نیز به سلامت پشت سر گذاشت ابراز امیدواری کرده که این بازیکن بتواند بزودی به شرایط عادی بازگردد.

البته عادی بودن به این منظور نیست که یامگا بتواند دویدن را آغاز کند. طبق آزمایش‌هایی که پزشکان روی چشم این بازیکن انجام داده‌اند، یامگا تا زمانی معین از فعالیت‌های ورزشی محروم است و نمی‌تواند حرکاتی انجام دهد که منجر به آسیب وارد آمدن به عصب چشمش شود. برای همین استراحت مطلق برای این بازیکن تجویز خواهد شد و به همین دلیل یامگا دوباره به کشورش بازمی‌گردد تا علاوه بر ادامه روند درمان در کشورش در محیطی آرام به استراحت پرداخته تا آرام، آرام آماده انجام حرکات سخت ورزشی شود.

اینکه یامگا به طور دقیق چه زمان بتواند دوباره مانند یک بازیکن حرفه‌ای تمرین کند، به روند درمان و همچنین نتیجه آزمایش‌هایی که در آینده روی چشم این بازیکن انجام خواهد شد، بستگی دارد اما پاکدل خیلی امیدوار است که یامگا زودتر از پیش‌بینی‌ها بتواند ورزش حرفه‌ای را ادامه داده و بدون دغدغه حرکات سنگین ورزشی را انجام دهد.

    با توجه به اینکه اعصاب چشم بسیار حساس است و کوچکترین فشاری ممکن است دوباره به نقاط جراحی شده آسیب وارد کند، در نتیجه قرار است برای یامگا یک دوره مطلق استراحت درنظر گرفته شود تا احیاناً به سلامت این بازیکن منجر نشود. اما در این ایام که یامگا تحت جراحی‌های متعدد بود هواداران استقلال بشدت پیگیر وضعیت این بازیکن بودند و به قول معروف برای ستاره فرانسوی باشگاه استقلال سنگ تمام گذاشتند. یامگا نیز بشدت از حمایت مردم ایران خوشحال است.

او با ابراز خرسندی از آنچه هواداران استقلال برایش خلق کردند، به ایران ورزشی می‌گوید: «از مردم ایران به خصوص هواداران استقلال خیلی ممنونم. بعد از اینکه مصدوم شدم همه پیگیر حال من بودند. حتی رقیبان ما در باشگاه پرسپولیس هم برای من پیام فرستادند. این نشان از فرهنگ بالای مردم ایران است و وقتی می‌بینند بازیکنی دچار آسیب‌دیدگی می‌شود، حتی اگر رقیب آنها باشد برایش آرزوی سلامتی می‌کنند. امیدوارم بزودی بازگردم و بتوانم این همه لطف و محبتی که به من شده را جبران کنم. مردم ایران واقعاً میهمان نواز و مهربان هستند و در دوران حضورم در ایران این موضوع را به خوبی حس کردم.»

یامگا در پاسخ به این سوال که زمان بازگشتش به فوتبال کی خواهد بود که او این پاسخ را داد: «پاسخ دادن به این سؤال بستگی به نتایج آزمایش‌های پزشکان دارد. باید اول سلامتی چشمم را به دست آورم و بعد از آن به فکر فوتبال بازی کردن باشم. در این مدت خانواده من خیلی نگران بودند که ابتدا باید آرامش را به آنها بازگردانم و بینایی‌ام برگردد. اما خیلی دوست دارم که روند درمان سریع باشد و فصل بعد بتوانم برای استقلال بازی کنم. تمام تلاش من این است که این اتفاق مهم بیفتد و زودتر به زمین فوتبال بازگردم.»

اما از زاویه دیگری هم می‌توان به ماجرای یامگا و استقلال نگریست. باشگاه استقلال نیز در این ایام که ستاره فرانسوی روی تخت بیمارستان بود با جدیت پیگیر وضعیت او بود. مدیران باشگاه استقلال بدون اینکه بخواهند ملاحظه شرایط مالی باشگاه را کنند حتی زمینه‌ساز حضور خانواده یامگا در تهران شدند تا این بازیکن از لحاظ روحی آسیب نبیند. شنیده می‌شود که باشگاه استقلال بدون توجه به مشکلی که برای یامگا به وجود آمده قصد دارد تمام حقوق این بازیکن را در فصل جاری پرداخت کند تا به نوعی از زحمات یامگا تقدیر شود. حتی اگر یامگا از لیست استقلال هم کنار گذاشته شود، این اتفاق خواهد افتاد و حقوقش را دریافت خواهد کرد.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها