|
کدخبر: 315019

منچسترسیتی / خودرو / جام جهانی

شغل جدید ستاره آبی ها/ او لامبورگینی می فروشد!

این فوتبالیست زمانی که به منچسترسیتی پیوست درآمد میلیونی داشت اما با ورود به دنیای تجارت ثروت خود را روز به روز افزایش می‌دهد.

فوتبال شغل جدید ستاره آبی ها/ او لامبورگینی می فروشد!

هواداران منچسترسیتی نایجل دی‌یونگ، ملی‌پوش هلندی را به خاطر خلق و خوی جنگنده‌اش در زمین به یاد خواهند آورد. این هافبک با زدن یک ضربه کاراته‌مانند به سینه ژابی آلونسو یکی از بدترین خطاها را در فینال جام جهانی انجام داد که بدون مجازات باقی ماند. دی‌یونگ پس از آمدن از میلان در سال ۲۰۱۲، ۱۳۷ بازی برای سیتی انجام داد و در دوران حضورش در منچستر قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شد. هافبک‌های حریف بعد از بازنشستگی او نفس راحتی کشیدند، و جالب است ببینیم که او اکنون به چه کاری مشغول است.

او هرازگاهی به‌عنوان کارشناس برای ITV ظاهر می‌شود خصوصا در مسابقات بین‌المللی مهمی مانند یورو و جام جهانی. و در حالی که به عنوان مدیر فنی تیم ملی هلند مشغول به کار است، هنوز هم کارهای جانبی بسیار خوبی دارد که از اوایل دوران بازی‌اش برای او درآمد خوبی به ارمغان آورده است.

دی‌یونگ در دوران جوانی در آژاکس اقتصاد خواند و در سال ۲۰۰۷ زمانی که برای هامبورگ آلمان بازی می‌کرد شرکت خودروهای لوکس به نام Continental Cars را تاسیس کرد. او فقط به سراغ فروش بهترین خودروهای جهان رفت و بنتلی، فراری، لامبورگینی، مازراتی، استون مارتین و رولز رویس را انبار کرد. او در طول دوران بازی خود از دسترسی به فوتبالیست‌های حرفه‌ای نهایت استفاده را برد و ماشین‌هایی را برای امثال مسوت اوزیل و لوکاس پودولسکی تهیه کرد.

دی-یونگ-سیتی

بازیکن سابق سیتی فراری و لامبورگینی می‌فروشد

دی‌یونگ هوش تجاری خود را مدیون پدربزرگش می‌داند که مدیر عامل فورد در هلند بود. «پدربزرگ من یکی از مدیران فورد در هلند بود و من از نزدیک دیدم که چگونه باعث پیشرفت خودش به عنوان یک تاجر شد. او همیشه وقت‌شناس بود، مطمئن می‌شد که پرداخت‌ها هرگز دیر نمی‌شود، به خدمات توجه می‌کرد و به مشتریان خدمات اضافه می‌داد، همیشه مطمئن می‌شد که شرایط شرکت و خانواده‌اش پایدار است. من به او نگاه کردم و خارج از زمین می‌خواستم مثل او باشم. همچنین فکر می‌کنم حرفه‌ای بودن او را به عنوان یک فوتبالیست نیز به ارث بردم.»

او بر اهمیت سرمایه‌گذاری فوتبالیست‌ها بر تحصیلات‌شان تاکید کرد و گفت: «مادرم همیشه می‌گفت که فوتبال تنها بخشی از زندگی توست، باید خود را فراتر از آن توسعه دهی و من احساس می‌کردم که باید کاری خارج از فوتبال برای خودم انجام بدهم. علاوه بر اینکه یک بازیکن حرفه‌ای بودم، رویای داشتن یک شرکت را داشتم و وقتی پول و تخصص داشتم آن را محقق کردم. خدا به من استعداد و قدرت داد تا یک بازیکن فوتبال شوم، که فوتبال هم به من منابع مالی و توانمندی برای پیشرفت در زمینه‌های دیگر را داد. من فکر می‌کنم برای بازیکنان فوتبال بسیار مهم است که حقوق خود را هوشمندانه خرج کنند، زیرا این پول‌ها می‌تواند به سرمایه‌گذاری تبدیل شود و یا قبل از اینکه متوجه شوید از دست برود. در صنعت ما زندگی در لحظه بسیار وسوسه‌انگیز است، خرید ماشین‌های گران‌قیمت و زندگی پر زرق و برق، اما باید برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید در آینده نیز این نوع زندگی را داشته باشید. این آموزشی است که بازیکنان باید از سنین پایین دریافت کنند تا بتوانند پول خود را درست خرج کنند.»

دی-یونگ-سیتی-۱

دی‌یونگ گفت نه تنها با فوتبالیست‌هایی که خواهان لوکس‌ترین خودروها هستند سروکار دارد، بلکه با شیوخ خاورمیانه نیز برخورد داشته است. او افزود: «البته بسیاری از فوتبالیست‌ها می‌دانند ما را کجا پیدا کنند. اما تاجرها و کلکسیونرها نیز به سراغ ما می‌آیند و ما روز به روز تلاشمان را بیشتر می‌کنیم.»

دی‌یونگ با همسرش وینونای ۴۱ ساله یک زوج تاجر قدرتمند را تشکیل داده است. وینونا برند مد خود به نام «وینونا» را اداره می‌کند که در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. هافبک سابق در مشاغل دیگری که پتانسیل بالایی دارند نیز سرمایه‌گذاری می‌کند. او در صحبت با وبسایت بوندس‌لیگا گفت: «بعضی‌ها می‌گویند فوتبالیست‌ها احمق هستند و آنقدر باهوش نیستند که بتوانند کارآفرین باشند. اما من وقتی می‌بینم که یک شرکت پتانسیل دارد، مرزها را جابه‌جا می‌کنم و هرکاری برای رسیدن به آن انجام می‌دهم.»

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها