|
کدخبر: 302620

زیباترین دروازه بان جهان آمریکا را حذف کرد

تیم فوتبال زنان سوئد با پیروزی ۵-۴ در ضربات پنالتی موفق به حذف آمریکا (مدافع عنوان قهرمانی) و صعود به یک چهارم نهایی شد.

فوتبال زیباترین دروازه بان جهان آمریکا را حذف کرد

در یکی از بازی‌های یک هشتم نهایی جام جهانی زنان از ساعت ۱۲.۳۰ به وقت تهران تیم‌های سوئد و آمریکا برابر هم قرار گرفتند.

 آمریکا، قهرمان دوره گذشته رقابت‌ها، که امسال صلابت همیشگی را نشان نداده و در دور گروهی با دو تساوی و یک برد پشت سر هلند صعود کرد، امروز برابر سوئد هم به مشکل خورد. سوئد در گروهی که ایتالیا و آرژانتین بودند، صدرنشین صعود کرد و برابر آمریکا نشان داد که چه تیم خوبی است.

بازی در وقت‌های قانونی و دو وقت اضافه نتیجه‌ای جز تساوی بدون گل نداشت و حتی ورود مگان راپینو برای آمریکا در دقیقه ۹۹ نیز چاره ساز نشد تا کار به ضربات پنالتی بکشد.

زسیرا-موسویچ

در پنالتی‌ها آمریکا سه ضربه اول خود را گل کرد ولی بیورن برای سوئد پنالتی سوم را خراب کرد. راپینو پشت پنالتی چهارم ایستاد و آن را از دست داد تا سوئد شانس برابر کردن بازی را داشته باشد ولی پنالتی خود را از دست داد. اسمیت می‌توانست پنالتی پنجم را برای آمریکا گل کند ولی او هم توپ را بیرون زد تا سوئد با گل کردن پنالتی پنجم، بازی را ۳-۳ مساوی کند. بازی سپس ۴-۴ شد اما در ادامه ضربه بازیکن آمریکا به تیر برخورد کرد و سوئد با گل کردن پنالتی خود بازی را ۵-۴ برد و به یک چهارم نهایی راه یافت. سوئد در این مرحله به مصاف ژاپن خواهد رفت.

موسویچ-سوئد

نکته جالب ضربات پنالتی، ضربه آخر سوئد بود که پس از مهار دروازه‌بان، توپ در ادامه چند میلی‌متر از خط دروازه عبور کرد و در ادامه دروازه‌بان توپ را به بیرون خط دفع کرد اما همان چند میلی‌متر منجر به حذف آمریکا شد.

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها