|
کدخبر: 301286

مسی در یک قدمی جاودانگی

فوق ستاره تیم ملی آرژانتین در صورت دریافت جایزه ویژه توپ طلا رکورد خیره‌کننده خود را ارتقا می‌دهد.

فوتبال مسی در یک قدمی جاودانگی

سال‌ها توپ طلا به عنوان معتبرترین جایزه فردی تلقی می‌شد که یک فوتبالیست می‌تواند کسب کند، اما اگر کلمه "Super" را جلوی آن اضافه کنید چه؟

اولین جایزه توپ طلا در سال ۱۹۵۶ تحویل داده شد و تعداد زیادی از بهترین بازیکنان جهان به آن دست یافته‌اند.

اما تنها یکی از آنها این افتخار را دارد که برنده "سوپر توپ طلا" باشد و آن اسطوره رئال مادرید آلفردو دی استفانو است.

دی استفانو ۳۰۸ گل برای رئال به ثمر رساند و نقش مهمی در پنج قهرمانی متوالی در جام باشگاه‌‌های اروپا بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۰ ایفا کرد.

او دو بار در سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۵۹ برنده توپ طلا شد، اما سه سال پس از دومین قهرمانی او، فرانس فوتبال، دوباره دستاوردهای او را به شیوه‌ای منحصربه‌فرد گرامی داشت.

به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس مجله فرانس فوتبال، آنها توپ طلای فوق العاده را اهدا کردند که تنها بازیکنان اروپایی در رقابت برای این جایزه حاضر بودند.

دی استفانو در آرژانتین متولد شد و تا سال ۱۹۴۹ در آنجا بازی کرد. او بعداً به نمایندگی از کلمبیا و اسپانیا رفت و تابعیتی را به دست آورد که او را برای این جایزه واجد شرایط کرد.

مسی-توپ-طلا

یوهان کرایف افسانه‌ای و میشل پلاتینی در میان نامزدها بودند، اما این جایزه به دی استفانو رسید، چند سال پس از کسب دومین توپ طلا.

این جایزه شباهت زیادی به توپ طلا دارد، اما مینی توپ‌های طلایی زیادی دارد که شباهت زیادی به شکلات‌‌های Ferrero Rocher در پایه دارند.

این جایزه منحصر به فرد سال‌ها در موزه رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو مستقر بود، اما در سپتامبر ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از رویداد "مالی از اموال آلفردو دی استفانو" در کنار دیگر یادگاری‌های نمادین دوران حرفه‌ای او در لندن به حراج گذاشته شد.

طبق حراج‌های جولین، این جایزه به قیمت ۱۸۷۵۰۰ پوند فروخته شد.

فرانس فوتبال یک تصویر گرافیکی منتشر کرده است که نشان می‌دهد اگر لیونل مسی و کریستیانو رونالدو وجود نداشتند چه کسی برنده توپ طلا می‌شد.

مسی و رونالدو ۱۲ عنوان خیره کننده توپ طلا را بین خود به دست آورده‌اند و این بازیکن آرژانتینی دارای هفت جایزه قابل توجه است و در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ برنده آن شده است.

از سوی دیگر، این بازیکن پرتغالی پنج جایزه توپ طلا را به نام خود دارد که در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ برنده این جایزه معتبر شده است.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها