|
کدخبر: 297607

حاج صفی رکوردشکنی می‌کند؟

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان با توجه به عملکرد خوبش در فصل گذشته و اعتماد کادرفنی همچنان جایگاه ویژه‎‌ای در این تیم خواهد داشت.

فوتبال حاج صفی رکوردشکنی می‌کند؟

احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته در جریان پیروزی ۵ بر یک مقابل قرقیزستان در تورنمنت کافا از دقیقه ۶۲ جانشین محمد کریمی شد تا با رسیدن به رکورد ۱۲۸ بازی ملی، به سومین بازیکن باتجربه تاریخ فوتبال ملی کشورمان تبدیل شود.

البته حاج صفی ۳۳ ساله برای رسیدن به رکورد جواد نکونام و تبدیل شدن به رکورددار بیشترین بازی ملی باید ۲۱ بار دیگر با پیراهن ایران به زمین برود. این بازیکن که اولین بازی ملی‌اش را در تاریخ ۵ خرداد ۸۷ مقابل زامبیا انجام داده تاکنون هفت گل هم وارد دروازه حریفان کشورمان کرده و در ۳ دوره جام ملت‌ها و ۳ جام جهانی نیز افتخار پوشیدن پیراهن ملی را به دست آورده است.

پس از دیدار شب گذشته برخی در فضای مجازی در انتقاد به ادامه حضور حاج‌صفی در تیم ملی، حملاتی را علیه امیر قلعه‌نویی آغاز کرده و اعتقاد دارند سرمربی ایران باید به جای استفاده از کاپیتان تیمش، فرصت را به نفرات جوان‌تر بدهد. این در شرایطی است که احسان با سابقه کسب ۳ قهرمانی لیگ برتر و ۳ قهرمانی جام حذفی، امسال یکی از رویایی‌ترین فصل‌های دوران فوتبالش را در عرصه باشگاهی پشت سر گذاشت.

حاج صفی که یک مهره چند پسته محسوب می‌شود و جدا از پست تخصصی‌اش یعنی دفاع چپ، توانایی بازی در هافبک دفاعی را هم دارد، در فصل گذشته همراه با تیم آ.ا.ک آتن یونان قهرمانی سوپرلیگ و جام حذفی را به دست آورد و نکته مهم این است که پس از اتمام جام جهانی ۲۰۲۲، فقط یک دیدار این تیم را از روی نیمکت شروع کرد.

عملکرد خوب کاپیتان ایران در لباس مشکی و زردپوشان آتن بارها مورد تحسین ماتیاس آلمیدا، سرمربی مشهور آرژانتینی، رسانه‌ها و کارشناسان این کشور قرار گرفت تا او با تبدیل شدن به یکی از برترین مدافعان لیگ یونان، در نهایت قرارداد خود را در ۳۳ سالگی به مدت ۲ فصل دیگر با این تیم تمدید کند.

طبیعی است در شرایطی که حاج صفی امسال برای آ.ا.ک در لیگ قهرمانان اروپا هم به زمین خواهد رفت، کادرفنی تیم ملی نمی‌خواهد به همین راحتی از تجربه و توانمندی این بازیکن بگذرد و او دست کم تا پایان جام ملت‌ها یکی از مهره‌های قابل اتکای قلعه‌نویی خواهد بود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها