|
کدخبر: 297170

انقلاب ژاوی در بارسلونا

ژاوی در طول یک سال و نیمی که مربی بارسا بوده، دست به تحولات گسترده‌ای در تیم زده و تعداد بازیکنانی که از روز اول حضور او در تیم مانده‌اند، بسیار اندک بوده‌ است.

فوتبال انقلاب ژاوی در بارسلونا

یک سال و نیم پس از ورود ژاوی به نوکمپ، تغییرات بسیار زیادی در ترکیب تیم اتفاق افتاده است. در حالی که سه فصل نقل و انتقالات گذشته است و یک تابستان پرمشغله در پیش است، رختکن بارسا بیشتر و بیشتر از بازیکنان جدید پر می‌شود و چهره‌های کمتر و کمتری از قدیم باقی می‌مانند.

از زمانی که ژاوی در نوامبر ۲۰۲۱ جانشین رونالد کومان شد، ۴۳ بازیکن در تیم اصلی داشته است. از آن‌هایی که هفته اول حضور او در تمرین تیم بودند، تنها ۱۱ بازیکن یعنی حدود یک چهارم کل بازیکنانی که ژاوی داشته، در تیم باقی مانده‌اند: تراشتگن، سرخی روبرتو، آرائوخو، اریک گارسیا، دی‌یونگ، پدری، گاوی، آنسو فاتی، دمبله، اینیاکی پنیا و بالده؛ که دو نفر آخر در آن زمان بازیکن تیم جوانان باشگاه بودند.

در اولین بازار زمستانی چهار بازیکن جدید به تیم اضافه شدند: دنی آلوز، فران تورس، آداما ترائوره و اوبامیانگ که از آن‌ها فقط تورس همچنان پیراهن بارسا را به تن می‌کند.

در دوره ژاوی و تا پایان این فصل ۲۲ بازیکن از بارسلونا رفته‌اند: نتو، دِست، دنی آلوز، به‌یرین، پیکه، لنگله، مینگوئه‌سا، اومتیتی، ژوردی آلبا، بوسکتس، نیکو، پیانیچ، ریکی پیگ، کوتینیو، کولادو، عبدالصمد الزلزولی، آداما ترائوره، دمیر، ممفیس دپای، اوبامیانگ، برایت‌ویت، لوک دی‌یونگ و خوتگلا. بعضی از آن‌ها به طور قرضی به تیم‌های دیگر داده شده‌اند اما فقط احتمال دارد نیکو، عبدالصمد و اوبامیانگ برگردند.

از ۱۱ بازیکن باقی‌مانده هم سه نفر یعنی اریک گارسیا، آنسو فاتی و عثمان دمبله ممکن است در این تابستان بروند و انقلاب ژاوی گسترده‌تر از قبل شود.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها