|
کدخبر: 292185

انتقاد کاپیتان آبی‌ها از مسئولان باشگاه

حذف از لیگ قهرمانان اروپا موجب شد مدافع باتجربه چلسی از تصمیمات مدیران این باشگاه انتقاد کند.

فوتبال انتقاد کاپیتان آبی‌ها از مسئولان باشگاه

تیاگو سیلوا، مدافع باتجربه باشگاه چلسی از تصمیمات باشگاه بابت جذب بازیکنان زیاد در طول پنجره نقل و انتقالاتی انتقاد کرد.

مدافع باتجربه در سال ۲۰۲۱ با هدایت توماس توخل توانست به همراه چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود اما شب گذشته پس از شکست مقابل رئال مادرید با چهره ای ناامید در زمین مسابقه حضور داشت.

شکست در استمفوردبریج نه تنها باعث حذف چلسی شد، بلکه حضور در فصل بعدی این رقابت ها را نیز تحت الشعاع قرار داد. آبی ها در حال حاضر در رتبه یازدهم لیگ برتر هستند و پس از کسب ۴ باخت در ۴ دیدار اخیر، بعید است بتوانند سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را کسب کنند. فاصله آن ها با رتبه چهارم در حال حاضر ۱۷ امتیاز است.

تاد بولی و بهداد اقبالی، مدیران چلسی به دلیل حضور در رختکن تیم و صحبت هایشان مورد انتقاد قرار گرفتند. گفته می شود آن ها از یک بازیکن تیم انتقاد کرده و عملکرد او را ناامید کننده دانستند. چند روز پیش بود که بولی در رختکن عملکرد تیمش را خجالت آور توصیف کرده بود.

سیلوا پس از بازی مقابل رئال مادرید تاکید کرد که نتایج اخیرا را نباید به گردن مربی انداخت و از چند عامل برای افت چلسی یاد کرد:" فکر می کنم قدم اول نادرست برداشته شده اما به هر حال انجام شده است. اگر مسئولیتی به عهده نگیریم، نمی توان فقط مدیران را مقصر دانست. باشگاه دوران سختی را همراه با بلاتکیفی سپری می کند. تغییر مدیریت و وردو بازیکنان جدید. ما مجبور شدیم اندازه رختکن را افزایش دهیم زیرا با اندازه بازیکنان تیم سازگاری نداشت."

اشاره سیلوا به داشتن ۳۰ بازیکنی است که چلسی دارد. مالکان چلسی بازیکنان بسیاری در پنجره نقل و انتقالاتی زمستان به خدمت گرفتند و عدم هماهنگی آن ها موجب شد تا گراهام پاتر نیز نتواند کاری انجام دهد. سیلوا می گوید که بازیکنان بسیار خوبی در چلسی حضور دارند اما اکثر آن ها از مدت زمان کم بازی شان ناراضی اند:"همیشه فردی وجود دارد که از مدت زمان بازی اش ناراحت است چرا که مربی نمی تواند به همه میدان دهد. سخت است که از میان ۳۰ بازیکن، ۱۱ نفر را برای حضور در زمین مسابقه انتخاب کرد. باشگاه ۸ بازیکن در ژانویه به خدمت گرفت و این روند باید متوقف شود و با استراتژی بازیکن اضافه شود چرا که اگر این روند ادامه یابد، مشکلات مشابه را در فصل آینده نیز تجربه خواهیم کرد."

انتخاب های چلسی در نقل و انتقالات توسط کارشناسان BT Sport مورد بررسی قرار گرفت. مایکل اوون به عنوان یکی از کارشناسان از تصمیم تاد بولی بابت خرج ۶۰۰ میلیون پوندی و عدم جذب مهاجم به عنوان یکی از بزرگترین رازها یاد کرد.

با وجود اینکه آبی پوشان در حال حاضر تمرکز خود را روی انتصاب ناگلزمان به عنوان سرمربی جدید قرار دداه اند، سیلوا معتقد است که تغییر مربی راه حل جامعی نخواهد بود:"همه راجع به تغییر مربی صحبت می کنند ولی ما نیز به عنوان بازیکنان باید مسئولیت نتایج اخیر را بپذیریم. در این فصل سه مربی داشته ایم به علاوه برونو به عنوان چهارمین مربی که باز هم نتایج خوب کسب نکرده ایم. امروز هم با لمپارد شکست خوردیم. همه راجع به تغییر مربی صحبت می کنند اما باید بررسی کنیم چه اشتباهاتی داشته و آن ها را تغییر دهیم."

سیلوا در ژانویه ۲۰۲۱ به چلسی پیوست و از آن زمان تاکنون احترام خاصی برای او قائل بوده اند. مدافع ۳۸ ساله مسن ترین بازیکن لیگ برتر بوده و می داند دوران حرفه ای رو به پایانی دارد. او یک سال دیگر با چلسی قرارداد دارد و با وجود اینکه می داند مهره ای ارزشمند برای تیم لندنی است اما نسبت به آینده خود واقع بین است.

سه شنبه شب صد و پنجاهمین حضور سیلوا در لیگ قهرمانان و احتمالا آخرین حضور او در این رقابت ها بود. سیلوا گفت:"فصلی سخت و ناامیدکننده برای من بود. شاید این آخرین حضور من در لیگ قهرمانان باشد. یک سال از قراردادم مانده و دوران حرفه ای ام رو به پایان است. شکست غم انگیزی مقابل رئال مادرید داشتیم اما باید به کارمان ادامه داده تا در دیدارهای باقی مانده پیروز شویم."

با توجه به برنامه ریزی مجدد برای دیدار جام حذفی مقابل منچستریونایتد، چلسی یک هفته فرصت دارد تا خود را برای دیدار مقابل برنتفورد آماده کند. لمپارد به دنبال کسب اولین پیروزی خود پس از انتخاب به عنوان سرمربی است.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها