|
کدخبر: 292077

توصیه مهم پیشکسوت پرسپولیس به یحیی

مرتض فنونی زاده پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: از استقلالی‌ها می‌خواهم در دربی هم پنالتی‌شان را به حسینی بدهند.

فوتبال توصیه مهم پیشکسوت پرسپولیس به یحیی

مرتضی فنونی‌زاده درمورد آخرین وضعیت پرسپولیس در آستانه دربی ۱۰۰، اظهار داشت: یکی از حساس‌ترین دربی‌های ۳۰ سال اخیر را شاهد خواهیم بود. هر ۲ تیم با برد شیرینی به این مسابقه رسیدند که البته استقلال در آخرین بازی‌اش بیشتر از ما گل زد اما این بازی اصلا ارتباطی به جایگاه تیم‌ها و آخرین بازی‌شان ندارد. خود من در ۱۵-۱۴ دربی بازی کردم. آمار بازی دو تیم به ۱۰۰ بازی رسید و قطعا دیدار پیش‌رو خیلی اهمیت دارد.

گل‌محمدی در دربی احتیاط را کنار بگذارد

وی افزود: بچه‌های پرسپولیس باید خیلی دقت کنند تا امتیاز از دست ندهند زیرا مساوی هم مانند باخت است. همین حالت برای استقلال هم وجود دارد. بازی‌های سپاهان در چهار هفته باقی‌مانده نسبت به استقلال و پرسپولیس راحت‌تر است و هر کدام در دربی امتیاز از دست بدهند، ۲ دستی جام را به تیم توانمند سپاهان داده‌اند. بازیکنان پرسپولیس نباید بی‌گدار به آب بزنند. این بازی صد در صد تهاجمی خواهد شد. هرچند می‌گویند احتیاط شرط عقل است اما از کادرفنی و یحیی گل‌محمدی خواهش می‌کنم احتیاط را کنار بگذارند.

بازی با ۲ مهاجم مدافعان استقلال را خلع‌سلاح می‌کند

بازیکن اسبق پرسپولیس تاکید کرد: نگاه کنید در ۵-۴ بازی اخیری که سروش رفیعی به ترکیب اصلی اضافه شده، کیفیت فنی بازی پرسپولیس چه مقدار با زمانی که از یک هافبک دفاعی استفاده می‌شد، فرق کرده است. یک خاطره باید از بازی پیشکسوتان پرسپولیس و آ.ا.ث میلان بگویم. من به علی پروین گفتم تیم حریف خیلی خوب است. اگر می‌شود با یک مهاجم بازی کنیم. پروین نیز با استفاده از الفاظ مخصوص خودش گفت ما که می‌خواهیم ببازیم، با استفاده از ۲ مهاجم ببازیم. همه بازیکنان پرسپولیس کم و بیش تجربه حضور در دربی را دارند و خوب می‌دانند نباید تیمی که ۹ دیدار از ۱۰ بازی اخیرش را برده و روحیه بسیار خوبی دارند، دست‌کم بگیرند. آن‌ها می‌دانند پرسپولیس هستند و نباید به این مسائل توجه کنند بلکه باید بازی خودشان را بکنند.

فنونی‌زاده تاکید کرد: بازی را هم باید با ۲ مهاجم و هجومی آغاز کنیم. در این حالت ۳ دفاع حریف مشغول مهار این مهاجمان خواهند شد و حتی مدافعان کناری استقلال نیز خلع سلاح خواهند شد. به همین دلیل مجبور می‌شوند دست به عصاتر نفوذ کنند زیرا باید مراقب حملات پرسپولیس باشند. مهدی عبدی بار دیگر در این ۴-۳ بازی خودش را نشان داده و باید از عیسی آل‌کثیر در کنار او استفاده کنیم. شاید از مهاجم برزیلی هم بتوان در ۱۵-۱۰ دقیقه پایانی استفاده کرد. محمد عمری نیز اگر شرایط بازی را داشته باشد، ‌می‌تواند به عنوان پشت مهاجم بازی کند.

داور دربی را مثل بازی سیتی و یونایتد ببیند

او با اشاره به ویژگی‌های داور این بازی توضیح داد: خواهش می‌کنم هرکسی داور این بازی انتخاب شد، به دربی پایتخت مانند بازی منچسترسیتی و منچستریونایتد نگاه کند. تا دقیقه ۹۰ آن مسابقه ۲ تیم در مجموع ۱۱ بار خطا کرده بودند. تجربه ثابت کرده داوران خودمان هم می‌توانند این بازی را سوت بزنند اما نباید با زیاد سوت زدن، بازی را از سرعت اندازند. صد در صد در این مسابقه نیز پنالتی گرفته خواهد شد. گولسیانی صد در صد پنالتی‌هایش را برای تیم ما گل کرده و امیدوارم برای استقلال هم کوین یامگا پنالتی نزند و باز هم پنالتی را به حسین حسینی بدهند! زیرا بیرانوند پنالتی او را مثل آب خوردن مهار می‌کند.

هوادار دنبال تبانی بود در نیمه اول حداقل یک گل می‌خورد

بازیکن اسبق پرسپولیس درخصوص مباحث مطرح شده پس از دیدار استقلال و هوادار مثل تبانی و انگ زدن به ساکت الهامی و شاگردانش، گفت: من به فوتبال حرفه‌ای نگاه می‌کنم. شاید ساکت الهامی به دلیل سابقه کار کردن در استقلال، مقداری به این تیم گرایش داشته باشد اما به حدی وجدان و شرف دارد که حاضر نیست تیمش با این کارها ۶ گل از استقلال بخورد. هوادار همان تیمی است که پرسپولیس را در آزادی یک بر صفر برد و شک نکنید نتیجه بازی‌اش با استقلال اتفاقی بود. چنین نتیجه‌ای از لحاظ فوتبالی با عقل جور درنمی‌آید اما هر اتفاق غیرعقلانی محتمل است. اگر بازیکنان هوادار می‌خواستند از روی عمد این نتیجه را رقم بزنند، چرا یک گل از این ۶ گل را در همان نیمه اول نخوردند؟ در نیمه اول خیلی با رشادت بازی کردند. آیا می‌آیند بین ۲ نیمه تبانی کنند؟ اگر می‌خواستند از عمد ضعیف بازی کنند، از همان ۱۰ دقیقه اول مشخص بود.

کسی که تجربه ۱۰ دربی دارد کری بخواند نه ۳-۲ بازی

فنونی‌زاده تاکید کرد: به هر حال روز استقلال بود که ۶ گل زد. شاید ۱۰ دقیقه دیگر بازی ادامه داشت، می‌توانست تعداد گل‌هایش را به ۹ برساند. خودم که فضای مجازی را زیاد دوست ندارم و اصلا به آن نگاه نمی‌کنم.

آن پیشکسوت پرسپولیس هم که با مطرح کردن برخی مسائل در فضای مجازی دنبال فالوئر می‌گردد، باید حواسش باشد در رابطه با دربی و کری خوانی قبل از دربی باید کسی حرف بزند که بالای ۱۰ بازی کرده باشد. کسی که ۳-۲ بار در دربی بازی کرده است، نباید جو را خراب کند. تیم ما اکنون فقط آرامش می‌خواهد و منِ پیشکسوت هم باید فقط از تیم خودم حمایت کنم. از همه پیشکسوتان می‌خواهم جو را نسبت به حریف متشنج نکنند. شاید ۵۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان بازی را تماشا کنند. به همین دلیل باید همه مقداری سکوت کرده تا بازیکنان ۲ تیم با آرامش بتوانند بازی خوبی انجام بدهند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها