|
کدخبر: 291985

گزینه استقلال در پی بازگشت

الکساندر نوری سرمربی پیشین وردربرمن و اینگولشتات به دنبال راهی برای بازگشت به عرصه مربیگری است.

فوتبال گزینه استقلال در پی بازگشت

الکساندر نوری ۴۳ ساله ۱۴ سال به صورت حرفه‌ای در باشگاه‌های وردربرمن، سیاتل، اوردینگن، اوزنابروک و هولشتاین کیل بازی کرد و سپس وارد عرصه مربیگری شد. او را از زمانی می‌شناسیم که به‌عنوان یک مربی ایرانی‌الاصل روی نیمکت وردربرمن در بوندس‌لیگا نشست و همراه این تیم نتایج درخشانی کسب کرد.

او بعدها به هرتابرلین رفت، مدتی دستیار یورگن کلینزمن بود و سپس بعد از جدایی سرمربی سابق تیم ملی آلمان، هدایت برلینی‌ها را برای چند بازی برعهده گرفت. نوری در این مدت همیشه یکی از گزینه‌های مربیگری در تیم ملی و همچنین باشگاه‌هایی نظیر استقلال و تراکتور بوده و مذاکراتی با او نیز انجام شده است. البته هر بار و بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد تا نوری را در ایران و روی نیمکت تیم ملی یا تیمی باشگاهی ببینیم.

نوری آذرماه ۱۴۰۰ در تصمیمی عجیب به یونان رفت تا با باشگاه کاوالا همکاری کند. باشگاهی با مالکی ایرانی- کانادایی که الکس را راضی کرد تا به دسته دو یونان برود و هدایت تیمی انتهای جدولی را برعهده بگیرد. قرار بر این بود که نوری هم مدیر فنی باشد و هم سرمربی. مربی ایرانی- آلمانی، بازیکنان جدیدی جذب کرد و شرایط کاوالا را بهبود بخشید. کاوالا قبل از جذب نوری در ۷ بازی شکست خورد و روی هم ۴۵ گل دریافت کرد و هرگز گلی به ثمر نرساند. بعد از حضور نوری و بازیکنان جدید اما کاوالا ۱۸ بار به میدان رفت و ۲۳ امتیاز به دست آورد. این تیم از قعر جدول جدا شد و به رده پانزدهم رسید اما در فروردین ماه ۱۴۰۱ طرفین به این نتیجه رسیدند که با هم قطع همکاری کنند.

از آن زمان تا امروز که حدود یک سال می‌گذرد، الکساندر نوری بیکار بوده و هدایت تیمی را قبول نکرده است. شاید اگر این مربی جوان به عقب بر می‌گشت با مصطفی آجورلو به توافق می‌رسید و روی نیمکت استقلال می‌نشست اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت نوری هم پیشنهادی چرب و نرم دریافت نکرد تا به عرصه مربیگری برگردد. در این مدت نام او یک بار برای قبول هدایت اوزنابروک در دسته سه آلمان که مدیریت ورزشی‌اش بر عهده امیر شاپورزاده- مهاجم سابق تیم ملی ایران و باشگاه استیل‌آذین- است به عنوان گزینه مطرح شد اما این برادر شوان اشتایگر بود که سرمربیگری اوزنابروک را پذیرفت.

نکته جالب درباره نوری، عدم همکاری با یورگن کلینزمن است. کلینزمن یکی، دو ماه قبل به عنوان سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی انتخاب شد. پیش‌بینی می‌شد به واسطه حضور در هرتابرلین، کلینزمن، نوری را با خود به کره‌جنوبی ببرد اما این اتفاق هم رخ نداد. کلینزمن تصمیم گرفت آندریاس هرتزوگ اتریشی را با خود به سئول ببرد و این بار از نوری در کادرفنی خود استفاده نکند.

حالا نوری دنبال راهی برای بازگشت به عرصه مربیگری است. او در یک سال اخیر در خانه نشسته و خود را با فرزندانش، مینو و آریان سرگرم کرده. اگر پیشنهادی حتی از ایران برسد، احتمالاً نوری جواب مثبت می‌دهد و فعالیت مربیگری خود را از سر می‌گیرد. البته به این شرط که تیم مورد نظر مدعی باشد و بتواند برای قهرمانی تلاش کند. اتفاقی که با توجه به دوری دراز مدت الکس از نیمکت‌های مربیگری کمی دور از دسترس خواهد بود.

منبع: ایران ورزشی
  • عبدالوهاب ارسالی در

    با سلام هرچه خیر برای استقلال باش بسمه ا لله

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها