|
کدخبر: 286039

شوک به باشگاه استقلال / بمب خارجی خنثی شد؟

گویا آیین‌نامه نقل‌وانتقالات در سازمان لیگ مانع از جذب بازیکن خارجی توسط استقلال شده است.

فوتبال شوک به باشگاه استقلال / بمب خارجی خنثی شد؟

درحالی‌که باشگاه استقلال با هزار مکافات سرانجام پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را باز کرده و قصد دارد در روزهای پیش رو با جذب بازیکن خارجی این تیم را برای نیم‌فصل دوم تقویت کند، آیین‌نامه نقل‌وانتقالات در سازمان لیگ به‌واسطه یک بند گویا مانع از انجام این کار شده و این مجوز را به آبی‌پوشان نمی‌دهد.

بر همین اساس علی فتح‌الله‌زاده که همچنان روی مواضع خود اصرار داد روز گذشته و بعد از جلسه‌ای که در مجلس داشت در جمع خبرنگاران در این خصوص گفته بود: «درصددیم مهاجم بزرگ خارجی جذب کنیم و مشکلی برای عقد قرارداد نداریم. موضوع مربوط به شکایت آقای استراماچونی نیز به این دلیل که هنوز در کمیته انضباطی قطعی نشده است پرونده باز است و فیفا با توجه حکم قطعی مانع از جذب می‌شود.»

این درحالی است که به همین واسطه و به‌خاطر این بند یعنی درصورتی‌که باشگاه‌ها پرونده باز خارجی داشته باشند نمی‌توانند بازیکن خارجی دیگری را به خدمت بگیرند. در گذشته برخی باشگاه‌ها از خرید بازیکن خارجی محروم شدند و حالا این ادعای مدیرعامل استقلال می‌تواند از این جهت بسیار پراهمیت و در عین حال مبهم باشد.

در این خصوص اما از سازمان لیگ روایت جدیدی به گوش می‌رسد، مبنی‌بر اینکه پاسخ هیات‌رئیسه سازمان لیگ به واسطه خروجی نشست این اعضا در گذشته در این قضیه فصل‌الخطاب خواهد بود و تفسیر این سازمان از بدهی قطعی در پاسخ به استعلام نامه استقلالی‌ها می‌تواند تکلیف این باشگاه را روشن کند.

نکته قابل‌توجه اینکه در وهله اول استعلام‌های لازم بعد از ادعای استقلالی‌ها مبنی‌بر باز شدن پنجره از سوی سازمان لیگ از فیفا گرفته می‌شود که مشخص می‌شود این باشگاه پنجره‌اش واقعا باز شده اما اینکه به چه شکلی قرار است این باشگاه با قوانین داخلی مواجه شود، روی دیگر این قضیه است.

در این خصوص نیز شنیده می‌شود با وجود تایید آیین‌نامه مبنی‌بر اینکه باید برای پرونده‌ها رای نهایی صادر شده باشد تا باشگاه‌ها از جذب بازیکن خارجی محروم شوند اما استقلالی‌ها این ادعا را قبول ندارند و اعلام کرده‌اند رای ما حتی با وجود اعلام CAS نیز نهایی نیست، چون قرار است یک‌بار دیگر کمیته انضباطی فیفا با اعلام فدراسیون جهانی در این خصوص تصمیم‌گیری و رای نهایی را این مرجع اعلام کند که البته طبق شنیده‌ها این موضوع با آن چیزی که سازمان لیگ قبول دارد در تغایر بوده؛ چراکه آنها به باشگاه استقلال اعلام کرده‌اند که رای نهایی را دادگاه عالی ورزش صادر کرده است.

با این تفاصیل از آنجا که درخصوص این بند و تبصره تفسیرهای متفاوت و اختلاف‌نظرهایی در بین تصمیم‌گیران فدراسیون و سازمان لیگ در گذشته به وجود آمده بود؛ برای بررسی این ابهام‌ها هیات‌رئیسه سازمان لیگ در نشستی فوق‌العاده تفسیر خود را از بدهی قطعی و نهایی پیش از این مشخص کرده و حالا قرار است با پاسخ این سازمان به استعلام استقلالی‌ها، تکلیف جذب بازیکن خارجی به این باشگاه طی روزهای آینده مشخص شود.

منبع: فرهیختگان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها