|
کدخبر: 280240

صفر تا صد بازی جام جهانی ایران - آمریکا / پیش بینی شما چیست؟

تیم ملی ایران در بازی آخر خود در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر، امشب به مصاف تیم ملی آمریکا می رود.

فوتبال صفر تا صد بازی جام جهانی ایران - آمریکا / پیش بینی شما چیست؟

دیدار تیم ملی ایران و آمریکا در قالب هفته سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در روز سه‌شنبه هشتم آذرماه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه پیگیری می‌شود که این دیدار به صورت زنده و مستقیم از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

بازی تیم ملی ایران و آمریکا به عنوان آخرین بازی ایران در دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین نتیجه بازی ایران آمریکا به واسطه روابط سیاسی دو کشور برای تیم ملی کشورمان مهم است.

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی برابر آمریکا به دور دوم بازی‌ها صعود می‌کند اما نباید جز به برد فکر کرد. تیم ملی فوتبال ایران برابر انگلیس شکست خورد و آمریکا برابر این تیم به نتیجه مساوی دست پیدا کرد. تیم ملی ایران در دیدار مقابل تیم ولز با دو گل به پیروزی رسید و آمریکا در مقابل ولز به تساوی یک بر یک رسید.

پیش از این تیم‌های ایران و آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، در روز ۳۱ خرداد ۱۳۷۷ و در ورزشگاه ژرلان شهر لئون مقابل هم قرار گرفتند که با پیروزی دو بر یک ایران همراه بود، همچنین این پیروزی نخستین پیروزی ایران در مسابقات جام جهانی است. برای تیم ملی حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا گل زدند.

استیلی بعد از به ثمر رساندن گلش از شدت خوشحالی گریه کرد و این گل بعدها گل قرن نامیده شد. این بازی به دلیل روابط ویژه ایران و آمریکا از نظر سیاسی بسیار حساس شد و حتی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا سیاسی‌ترین بازی جام جهانی نام گرفت.

این بازی با القاب دیگری همچون بازی قرن و مادر تمام بازی‌ها نیز معرفی شد. سازمان مجاهدین خلق تعداد زیادی از بلیت‌های این بازی را خرید و هوادارانش را با بنرها و عکس‌های سیاسی و غیر فوتبالی وارد ورزشگاه کرد که این امر هم بر حساسیت بیش از پیش این بازی افزود.

ورزشگاه-ثمامه

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

اما بعد از ۲۴ سال ورزشگاه «ثمامه» میزبان دیدار تاریخی ایران و آمریکا است. این ورزشگاه با الهام از کلاه‌های سنتی عربی با نام «عرقچین» که توسط مردان عرب استفاده می‌شود، طراحی شده است و میزبان ۴۰ هزار تماشاگر خواهد بود.

طراحی این استادیوم، یک طراحی برجسته و نمادین به شمار می‌رود و نمایانگر میراث فرهنگی و تاریخی کشورهای عربی است. ظرفیت ورزشگاه ثمامه پس از پایان جام جهانی به ۲۰ هزار نفر کاهش می‌یابد و یک هتل و یک مسجد در آن باز خواهد شد و بخش بالایی ورزشگاه پس از جام جهانی به هتل تبدیل می‌شود.

استادیوم ثمامه میزبان پنج بازی از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. یک بازی از مرحله یک‌شانزدهم و یک بازی از مرحله یک‌چهارم نهایی نیز از دیگر بازی‌هایی هستند که در این استادیوم برگزار می‌شوند.

ساعت و روز بازی ایران و آمریکا در جام جهانی قطر ۲۰۲۲

تیم ملی ایران و آمریکا در قالب هفته سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در روز سه‌شنبه ۸ آذرماه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه مقابل هم قرار می‌گیرند.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برای بازی با آمریکا

حسین حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، احمد نوراللهی، علی قلی زاده، سامان قدوس و مهدی طارمی

پوستر-آمریکا

رونمایی از پوستر رسمی بازی ایران - امریکا

فدراسیون فوتبال ایران ساعت یک بامداد امروز از پوستر رسمی خود برای بازی با امریکا رونمایی کرد. در این پوستر، عکس بزرگی از مهدی طارمی را می بینیم که به عنوان ستاره ایران در کنار تایلر آدامز، کاپیتان امریکا دیده می شود.

تقابل یوزپلنگ به عنوان نماد تیم ملی ایران با عقابی که از آن به عنوان نماد تیم ملی امریکا یاد می شود، در پشت زمینه این پوستر خودنمایی می کند. حالا در روز بازی و با هیجانی وصف نشدنی باید منتظر بمانیم و ببینیم تقابل یوز ایرانی و عقاب امریکایی با چه نتیجه ای همراه خواهد بود.

ادر-لوسیانو

پیش بینی ها از نتیجه بازی حساس امشب

ادر لوسیانو یا همان ادینیو، آقای گل سابق لیگ برتر ایران به پیش‌بینی بازی ایران و آمریکا و همچنین عملکرد تیم ملی برزیل پرداخت.

آمریکا را می‌برید و صعود می‌کنید

دوست دارم ایران بازی با آمریکا را ببرد. فکر می کنم این بازی را دو – هیچ پیروز شوید. در این بازی سردار آزمون و مهدی طارمی گل می زنند و ایران برنده می شود و به دور حذفی صعود می کند.  

ایران تیم خوبی دارد و برزیل بهترین است

تیم ایران بازی اول را باخت ولی با ولز خیلی قدرتمند بازی کرد. تیم خوبی دارید که لایق صعود است. به نظرم در بین همه تیم‌های جام هم برزیل بهترین است. چند تیم خوب دیگر هم داریم که من تیم خودمان را به آنها ترجیح می‌دهم.

پیش‌بینی انگلیسی‌ها از نتیجه مسابقه ایران و آمریکا

کمتر از ۲۴ ساعت مانده به برگزاری رقابت ایران و آمریکا در چارچوب جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، شماری از تماشاگران مسابقات فوتبال در لندن پیش‌بینی کرده‌اند که تیم ملی ایران حریف خود را شکست خواهد داد.

انگلیسی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که ایران دست کم دو گل به آمریکا خواهد زد؛ برخی معتقدند که ایران با نتیجه دو بر صفر و برخی دیگر پیش‌بینی می‌کنند که با اختلاف یک گل به مرحله بعد صعود می‌کند.

«جیمز» یکی از اهالی منطقه «کینگزتون» گفت: احتمالا ایران این مسابقه را با نتیجه یک بر صفر می‌برد. بازیکنان تیم ملی آمریکا اگر چه خوب می‌دوند اما گمان نمی‌کنم بتوانند از این ظرفیت نتیجه بگیرند و پیروز شوند. او در پاسخ به این سووال که مایل است کدام تیم پیروز شود گفت: می‌خواهم ایران ببرد. به نظر من هر تیمی بهتر از آمریکا بازی می‌کند.

مایکل دوست جیمز هم با نظر رفقیش هم‌عقیده بود و گفت: آمریکا تیم خوبی ندارد. البته تیم ما (انگلیس دربازی با آمریکا) شانس نیاورد. ولی در کل ایران بهتر از آمریکا بازی می‌کند و امیدوارم پیروز شود.

«کن» از دیگر شهروندان انگلیسی معتقد است که رقابت بین ایران و آمریکا خیلی حساس و تنگاتنگ خواهد بود. تیم آمریکا هرچند به گفته او بازیکنان خوبی دارد اما ایران از مهاجمان بهتری در خط حمله برخوردار است و یک بر صفر آمریکا را شکست می‌دهد.

از نظر «دیوید» هم ایران با اختلاف یک گل آمریکا را شکست می‌دهد. به عقیده او رقابت ایران و آمریکا تنگاتنگ است. دیوید دلیل خاصی برای این پیش بینی ندارد اما می‌گوید حسش پیروزی ایران را نوید می‌دهد.

بسیاری از انگلیسی‌ها بازی ایران مقابل ولز را که با نتیجه دو بر صفر به نفع کشورمان تمام شد معیار ارزیابی خود قرار داده و با درصد بالایی معتقدند که ایران، آمریکا را شکست خواهد داد و به مرحله بعد صعود می‌کند.

بازی تیم‌های ملی ایران و آمریکا فردا (سه‌شنبه ) از ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود. ایران سه امتیازی است و آمریکا نیز ۲ امتیاز دارد. در طرف دیگر نیز تیم‌های انگلیس و ولز به صورت همزمان دیدار حساس خود را برگزار خواهند کرد تا تکلیف گروه B مشخص شود.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ساعاتی پیش در نشست خبری گفت: بازی فردای ما مقابل تیمی است که فقط یک هدف دارد و آن پیروزی است. وی افزود: ما هم همین هدف را داریم و می‌خواهیم کاری کنیم که فوتبال برنده باشد و از این بازی احساس غرور کند. ما می‌خواهیم بهترین تیم کره زمین باشیم.

خبرنگار-ژاپنی

پیش‌بینی خبرنگار ژاپنی از بازی ایران - آمریکا

یک خبرنگار ژاپنی با بیان این که فوتبال آسیا برای خودنمایی نیاز به صعود نمایندگانش به مراحل بالاتر جام جهانی نیاز دارد، گفت: ایران می‌تواند با تکرار یک تاریخ به این هدف برسد.

تیم‌های حاضر در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال در سال جاری با نزدیک شدن به سومین بازی‌های خود شرایط متفاوتی را طی می‌کنند.

کشور میزبان با دو شکست متوالی شانسی برای صعود ندارد اما سایر تیم‌های آسیای همچون ایران، کره جنوبی، عربستان، ژاپن و استرالیا همچنان برای رفتن به دور حذفی تلاش می‌کنند.

«تاک سوئه کوم» خبرنگار ژاپنی مستقل که برای پوشش این رویداد به قطر سفر کرده است شرایط تیم‌های ملی قاره کهن را مورد بررسی قرار داد.

سوئه کوم درباره حذف زودهنگام تیم ملی قطر گفت: اولین حضور همیشه سخت‌ترین اقدام است. قطر برای اولین بار به خاطر میزبانی در جام جهانی بود. انتظارات از کشور میزبان خیلی بالا بود. اگر کسی به فکر صعود این تیم بود رویای بزرگی در سر داشت.

خبرنگار ژاپنی درباره میزبانی قطر در این دوره از مسابقات جام جهانی افزود: همه چیز برای هر لحظه برنامه ریزی شده است. اتفاق خوبی برای یک عاشق فوتبال است وقتی از خواب بیدار می‌شود با فوتبال زندگی اش را آغاز می‌کند و وقتی هم می‌خواهد بخوابد با فوتبال می‌خوابد. برگزاری چهار دیدار در هر روز اتفاق خوبی است و قطر خیلی خوب با وجود مساحت کوچکش توانسته آن را پوشش دهد.

او تاکید کرد: آسیا نیاز به این میزبانی داشت. قاره آسیا پتانسیل فوتبالی بالایی دارد و نیاز بود پس از ۲۰ سال دوباره میزبان شود تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد.

کارشناس ژاپنی فوتبال درباره سایر تیم‌های آسیایی گفت: عملکرد بقیه تیم‌ها خیره کننده بود. عربستان رویای بزرگی را با بردن آرژانتین رقم زد. ژاپن هم همین اتفاق را تکرار کرد ولی در بازی دوم هر دو تیم بی احتیاطی داشتند و باختند.

سوئه کوم یادآور شد: تیم‌های بزرگ باید برای هر بازی آماده شوند. ایران روندی متفاوت داشت. باخت بد را با بردن ولز جبران کرد و حالا شانس صعود دارد.

او در خصوص دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا تاکید کرد: برد ایران مقابل آمریکا در ۱۹۹۸ هنوز در ذهن فوتبالی‌هاست. من اطلاعات کاملی از شرایط فعلی آمریکا را در جام جهانی فعلی کسب کردم. فکر می‌کنم بازی فنی جذابی خواهد شد.

کوم افزود: پیش بینی ام این است که این دیدار تا ثانیه‌های پایانی جذاب خواهد بود. هواداران ایران بسیار پر شور هستند و باید دید حمایت‌هایشان چه نتیجه‌ای را رقم می‌زند.

خبرنگار ژاپنی در پایان با اشاره به پیشرفت فنی فوتبال در قاره آسیا گفت: وقتش شده است تاریخ فوتبال با آسیایی‌ها کمی خودنمایی کند. فاصله فوتبال روز دنیا خیلی کم شده است و تیم‌های آسیایی می‌توانند خلق شگفتی کنند.

تیم-ملی

 پیش بینی خبرنگار سعودی از بازی ایران-آمریکا

خبرنگار عربستانی پیش بینی جالبی از بازی ایران با آمریکا در جام جهانی کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در سومین و آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف آمریکا می رود.

نواف الآسیوی خبرنگار عربستانی به پیش بینی نتایج ۴ بازی امروز در جام جهانی پرداخت و درباره بازی حساس ایران و آمریکا پیش بینی جالبی کرده است.

طبق پیش بینی این خبرنگار سعودی ایران در این بازی مهم مقابل آمریکا با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی می رسد و راهی مرحله بعد می شود.

استرا-استقلال

پیش بینی استراماچونی از بازی ایران با آمریکا

آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق تیم استقلال پیش بینی کرده است تیم‌های انگلیس و آمریکا از گروه B به دور دوم جام جهانی صعود می‌کند.

تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی گروهی روز سه شنبه ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف تیم آمریکا می‌رود.

تیم ملی فوتبال ایران در صورت پیروزی در برابر آمریکا به شرط پیروزی انگلیس در برابر ولز که محتمل است برای اولین بار به دور دوم جام جهانی صعود می‌کند اما تیم ملی فوتبال آمریکا برای صعود می‌بایست آمریکا را شکست دهد.

آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق تیم استقلال پیش بینی کرده است تیم‌های انگلیس و آمریکا از گروه B به دور دوم جام جهانی صعود می‌کند. او برزیل را قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی کرده است. این بدین معنی است که ایران در مصاف با آمریکا یا به نتیجه مساوی دست پیدا می کند یا اینکه برنده خواهد شد.

جواد-خیابانی۱

گزارشگر بازی ایران - آمریکا مشخص شد

دیدار بین تیم‌های ایران و امریکا امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود که جواد خیابانی این بازی را در شبکه سه گزارش خواهد کرد.

دیدار بین تیم‌های ایران و امریکا امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود که جواد خیابانی این بازی را در شبکه سه گزارش خواهد کرد.

بازی اول ایران مقابل انگلیس را محمدرضا احمدی و بازی دوم مقابل ولز را پیمان یوسفی گزارش کرده بودند.

به نظر شما نتیجه بازی ایران و انگلیس چطور خواهد بود؟ پیش بینی خود را در نظرات با ما و سایر خوانندگان گسترش نیوز به اشتراک بگذارید.

  • عسکر نعمتی ارسالی در

    آمریکا 0_1ایران

  • SAMAN ارسالی در

    ۲ آمریکا ۰ایران

    • ناشناس ارسالی در

      باخت تیم میلی ایران ۰ امریکا۳

  • بهروز امیری ارسالی در

    دو گل ایران یک گل امریکا

  • B ارسالی در

    ایران 2 _ آمریکا 1

  • طاها حمیدی ارسالی در

    امریکا ۰ ۱۰ ایران

  • ب ت چ ارسالی در

    ۲بر۰ ایران

  • سیدکاظم ارسالی در

    سلام اگه بتونم کاری انجام بدم ببریم تشوی ق خواهم شد یا نه

  • امیر حسین ارسالی در

    با قاطعیت تمام میتونم بگم
    ایران ۱
    آمریکا ۰

  • ناشناس ارسالی در

    ایران برنده ست ما مطمعنیم ایران ۳ آمریکا ۰ زنده باد ایرااااان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها