|
کدخبر: 271167

مالک ایرانی چلسی را بیشتر بشناسید / بهداد اقبالی کیست؟

بهداد اقبالی، بیزنس‌من ایرانی ساکن آمریکا یکی از افرادی است که در کنار تاد بولی، هانسیورگ ویس و مارک والتر باشگاه چلسی را اداره می‌کنند.

فوتبال مالک ایرانی چلسی را بیشتر بشناسید / بهداد اقبالی کیست؟

با تصاحب چلسی توسط تاد بولی و کنسرسیومش، دوران تصدی رومن آبراموویچ به پایان رسید. بهداد اقبالی هم یکی از اعضای گروه مدیریتی چلسی است که در کنار تاد بولی، هانسیورگ ویس، مارک والتر از مالکین اصلی چلسی به حساب می‌آید.

بهداد اقبالی ۴۶ ساله ساکن لس‌آنجلس آمریکاست و تابعیت آمریکایی دارد. او دارای مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه برکلی کالیفرنیا است. اقبالی به همراه ژوزه فیلیسیانو کمپانی سرمایه‌گذاری «کلیرلیک کپیتال» را در سال ۲۰۰۶ تاسیس کرد و از آن زمان بر رشد گسترده این شرکت سهامی خاص از پایگاهش در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، نظارت داشته است. این شرکت با سرمایه‌گذاری در زمینه نرم‌افزار، محصولات صنعتی و مصرفی در حدود ۴۳ میلیارد دلار گردش مالی دارد.

بهداد-اقبالی

اقبالی به عنوان مدیر اصلی کلیرلیک در مجموعه مالکیت چلسی عمل خواهد کرد. او در کنار بولی قرار گرفته و حضور مهمی در توضیح نقش شرکت سرمایه‌گذاری ایالات متحده در ساختار جدید مالکیت استمفوردبریج دارد. ۶۰ درصد از سهام چلسی متعلق به کمپانی کلیرلیک است.

طبق گزارش نشریه «فوربس»، ارزش دارایی خالص بهداد اقبالی ۳٫۴ میلیارد دلار برآورد شده است و در رتبه ۸۸۸ ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

اقبالی در سال ۲۰۱۴ با جولیا هریس ازدواج کرد. این زوج در وال استریت با هم آشنا شدند و در جزیره الیس مراسم عقدشان را برگزار کردند. هریس در مورد این مراسم می‌گوید: «سنت‌ها و اصل و ریشه خانوادگی برای هر دوی ما بسیار مهم است. من از یک خانواده سنتی جنوبی می‌آیم و بهداد از اولین نسل مهاجران آمریکایی است و خانواده ایرانی دارد. این جزیره بهترین مکان برای پیوند دو فرهنگ بود.»

مراسم عقد این زوج ترکیبی از سنت‌های آمریکایی و ایرانی بود و هردو به آداب و رسوم خانوادگی خود پایبند بوده‌اند.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها