|
کدخبر: 262890

خیال آبی‌ها از بابت نقل و انتقالات راحت شد

اتحادیه لیگ برتر انگلیس و دولت بریتانیا به تصاحب چلسی چراغ سبز نشان دادند و قرارداد ۴٫۲۵ میلیارد پوندی تاد بولی در آستانه تکمیل است.

فوتبال خیال آبی‌ها از بابت نقل و انتقالات راحت شد

دولت بریتانیا رسماً تصاحب ۴٫۲۵ میلیارد پوندی چلسی توسط تاد بولی را تایید کرد. پس از اینکه رؤسای لیگ برتر دیروز موافقت خود را اعلام کردند، دولت اکنون به کنسرسیوم بولی چراغ سبز نشان داده تا کنترل آبی‌ها را به دست بگیرد.

تأییدیه وایت‌هال اواخر سه‌شنبه شب رسید. یک منبع دولتی گفت: «با تایید دولت بریتانیا توانستیم مجوز فروش باشگاه چلسی را صادر کنیم. پس از تحریم رومن آبراموویچ، دولت سخت تلاش کرد تا اطمینان حاصل کند که باشگاه فوتبال چلسی بتواند به فوتبال ادامه دهد. اما ما کاملاً می‌دانستیم که آینده بلندمدت باشگاه فقط تحت مالکیت جدید تضمین می‌شود.»

و دولت اکنون مطمئن است که هیچ یک از درآمدهای حاصل از فروش باشگاه به رومن آبراموویچ، مالک سابقِ تحریم شده، تعلق نخواهد گرفت. در ادامه این بیانیه آمده است: «در پی کار گسترده، اکنون قانع شده‌ایم که درآمد حاصل از فروش به نفع رومن آبراموویچ یا هر فرد تحریم شده دیگری نخواهد بود. ما اکنون روند استفاده از درآمد حاصل از فروش برای اهداف بشردوستانه در اوکراین و حمایت از قربانیان جنگ را آغاز خواهیم کرد. گام‌های امروز، آینده این سرمایه مهم فرهنگی را تضمین می‌کند و از هواداران و جامعه فوتبال محافظت می‌کند. ما با شرکای بین‌المللی مربوطه برای دریافت مجوزهای لازم مذاکره کرده‌ایم و از همکاری آن‌ها تشکر می‌کنیم.»

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر