|
کدخبر: 263837 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

یک قدم تا استقلالی شدن وینگر سرعتی؟

شرایط مهدی قایدی در شباب الاهلی روز به روز پیچیده تر می شود و با ادامه این وضعیت، جدایی ستاره بوشهری قریب الوقوع به نظر می آید. از استقلال به عنوان مشتری احتمالی قایدی یاد می شود.

فوتبال یک قدم تا استقلالی شدن وینگر سرعتی؟

به گزارش گسترش نیوز؛ جوان ۱۸ ساله بوشهری با درخشش در ترکیب ایرانجوان، خیلی زود توجه غول های فوتبال ایران را به خود جلب کرد. او با زدن ۱۰ گل در ۲۹ بازی خود را در قواره یک استعداد کم نظیر، به فوتبال ایران معرفی کرد. سرخابی ها برای جذب او سریعا اقدام کردند و در نهایت این استقلال بود که در خرید پدیده ریزنقش لیگ یک، کوی سبقت را از رقیب سنتی ربود.

قایدی-منصوریان

مهدی قایدی در تیر ماه ۹۶ رسما به عضویت آبی های پایتخت درآمد و شاگرد علیرضا منصوریان شد. دوران حضورش در استقلال با نیمکت نشینی های متوالی آغاز شد و فقط در دقایق پایانی، با تشویق باورنکردنی هواداران به زمین می آمد. با تغییر مربی و روی کار آمدن وینفرد شفر آلمانی، رویه سابق در خصوص به کارگیری مهدی ادامه پیدا کرد و او کماکان یک تعویضی هیجان انگیز باقی ماند. در فصل بعد دقایق حضور قایدی زیرنظر شفر کمی بیشتر شد ولی هنوز تصویر ذهنی کادرفنی وقت از او یک بازیکن ۹۰ دقیقه ای و ثابت نبود.

شفر-قایدی

بالاخره فصل شکوفایی ستاره بوشهری از راه رسید و آندره‌آ استراماچونی از او یک مهاجم مطمئن و زهردار ساخت. زوج قایدی-دیاباته به تن مدافعان لیگ لرزه می انداخت. شماره ۱۰ جدید استقلال به اندازه شماره خود برای آبی ها گلزنی کرد. با جدایی عجیب مرد ایتالیایی از استقلال، او عصای دست جانشینان استرا نیز شد. گلزنی ها و درخشش های او در دربی از قایدی یک ستاره محبوب نزد هواداران ساخته بود.

استرا-قایدی

سرانجام قایدی در فصل ۰۱-۱۴۰۰ با قبول پیشنهاد چشمگیر باشگاه شباب الاهلی امارات از استقلال جدا شد. دوران حضور قایدی در شباب الاهلی آن طور که باید پیش نرفته است. وینگر ۲۳ ساله در ۲۷ بازی فقط ۵ گل برای اماراتی ها به ثمر رسانده و اوضاع برای او اصلا خوب پیش نمی رود. تیره روزی های قایدی در امارات به حدی رسید که او حتی پیراهن تیم ملی را به علت افت کیفی در باشگاه جدید خود از دست داد.

استقلال درست در فصلی که قایدی را از دست داد با اتکا به جوانان دیگری مثل حسین زاده، قهرمان لیگ برتر شد. شاگردان مجیدی با جا به جا کردن اکثر رکوردها، به قاطعانه ترین شکل ممکن فاتح لیگ بیست و یکم شد.

پس از برگزاری جشن قهرمانی در ورزشگاه آزادی، افراد مختلف ورزشی اقدام به تبریک موفقیت تاریخی استقلال کردند. یکی از این اشخاص مهدی قایدی ستاره فصل پیش آبی ها بود که در فضای مجازی به هم تیمی های سابق خود تبریک گفت.

مهدی-قایدی

از هفته های گذشته تا به امروز شایعه بازگشت مهدی به استقلال شنیده شده و این موضوع روز به روز قوت پیدا می کند. البته آبی پوش شدن دوباره قایدی با قرارداد دائمی کمی بعید به نظر می رسد ولی با درخواست رسمی مجیدی، قطعا مدیران استقلال برای جذب وی اقدام خواهند کرد. استقلال با وجود خط دفاعی مستحکم، از خط حمله زهرداری برخوردار نبود و مسلما حضور قایدی در استقلال، خط آتش قهرمان ایران را خطرناک خواهد کرد.

قایدی-آسیا

با وضعیت فعلی شباب الاهلی و ورود سرمربی جدید، شرایط ستاره بوشهری مبهم تر از گذشته شده است و در حال حاضر او نیز با جدایی از تیم اماراتی مخالفتی ندارد. باید صبر کرد و دید که باشوی کوچک آبی ها در نهایت به ارتش مجیدی بازمی گردد یا مقصد دیگری را برای خود انتخاب می کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها