|
کدخبر: 256434

شما عددی نیستید که درباره استیلی حرف بزنید!

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: ارزش کاری که حمید استیلی برای ملت ایران در جام جهانی ۹۸ فرانسه انجام داد هزاران میلیارد است و هر کسی حق ندارد درباره چنین افرادی اظهار نظر کند.

فوتبال شما عددی نیستید که درباره استیلی حرف بزنید!

سیروس دین‌محمدی، هافبک اسبق تیم ملی که در جام جهانی ۹۸ فرانسه حضور داشت، در ارتباط با موضوع اخیر مطرح شده از سوی سرپرست سابق تیم ملی (مجتبی خورشیدی) و صحبت هایی که درباره حمید استیلی انجام داده اظهاراتی را مطرح کرد:

در جریان صحبت های اخیر سرپرست قبلی تیم ملی هستید؟

من اصلاً این فرد را نمی شناسم و ندیده ام. اصلاً هم دوست ندارم اسمش را بشنوم، چون کاری با او ندارم. فقط این را شنیدم که گفته شده حمید استیلی چرا در سمت سرپرستی حقوقی می‌گیرد که از نفر قبلی بیشتر بوده است! آخرین هم سوال دارد!

منظورتان چیست؟

طبیعی است که در ارتش هم حقوق یک سرباز صفر با تیمسار یکی نیست. سرباز صفر اندازه خودش حقوق می گیرد، تیمسار اندازه خودش. در هر اداره و کارخانه ای هم همین طور است. کارمند جزء که حقوقش با هیأت مدیره یکی نیست. ضمن این که یک نفر مثل حمید استیلی وقتی در جام جهانی فرانسه به آمریکا گل زد، با آن گل باعث شادی یک ملت شد. گلی که هزاران میلیارد ارزش داشت. ارزش زحمت و کار چنین بازیکنی با دریافت پول جبران نمی شود. گلی که در آن سال اهمیت جهانی پیدا کرد، ارزشش خیلی، خیلی بیش از اینهاست.

چرا چنین مسائلی امروز در فوتبال ایران مطرح می‌شود؟

متاسفانه حضور یکسری غیر فوتبالی در این ورزش باعث شده تا از موقعیتشان سوء استفاده کنند و هر حرفی برای مطرح شدن به زبانشان می آید را بزنند. من از رسانه ها تعجب می کنم.

چطور؟

رسانه ها که خودشان از جنس همین ملت هستند نباید به این قبیل افراد میدان بدهند. اصلا وقتی کسی در یک رسانه می‌خواهد به حمید استیلی و استیلی هایی که برای این مملکت زحمت کشیدند و باعث شادی این مردم شدند حمله کند، خبرنگار آن رسانه نباید حرف هایش را منتشر کند. چرا به غیر فوتبالی ها میدان می دهید!

اما همین فرد از سوی رئیس فدراسیون عزل شده به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شده بود و به هر حال در این مدت کنار تیم ملی بوده است؟

این هم غلط بود! سرپرستی تیم ملی کار هر کسی نیست. شما یک نگاه به سرپرست های قبلی تیم ملی بیندازید متوجه می شوید چه اشخاص بزرگی در این سمت کار کرده‌اند. سرپرستی تیم ملی یعنی سرپرستی بهترین فوتبالیست های یک کشور ۸۵ میلیون نفری. سرپرستی نخبه های فوتبالی. کسی باید بعنوان مدیر، تیم کنار دست سرمربی بنشیند که خودش روزی برای تیم ملی بازی کرده باشد. کسی که بداند بازیکن تیم ملی در اردوی تیم ملی چه نیازهایی دارد. چطور می توان چنین تیمی را تر و خشک کرد و چطور می توان برنامه های این تیم را هماهنگ کرد. کسی که این تجربیات را ندارد چطور می‌خواهد سرپرستی تیم ملی را انجام بدهد؟ این افراد باید ماهی ۱۰۰ میلیون بدهند تا بتوانند تمرین تیم ملی را از نزدیک بینند، عجیب است که بابت نشستن روی نیمکت تیم ملی ماهی ۳۵ میلیون هم حقوق و اضافه بر آن پاداش برد هم می گرفتند و الان باز هم حرف می زنند! متاسفانه هیچ چیزی در این فوتبال سر جای خودش نیست. بروید خدایتان را شکر کنید و ناسپاس نباشید.

وقتی این صحبت‌ها را شنیدید چه فکر می‌کردید؟

واقعاً این مسائل درباره حمید استیلی نباید بیان می شد. به نظر من هرکسی به حمید استیلی یا هر یک از اعضای تیم ۹۸ فرانسه حرفی بزند یا توهین کند، انگار به همه نفرات آن تیم توهین کرده است. از بزرگترین تا کوچکترین آنها، فرقی هم نمی‌کند. حمید استیلی برای فوتبال خیلی زحمت کشیده و این مردم را بارها و بارها شاد کرده است و برخلاف فوتبالیست های امروزی یک هزارم ارزش فوتبالش پول نگرفته. هیچکدام از ما نگرفتیم ولی با عشق به فوتبال و مردم هر سختی را تحمل کردیم و توقع نداریم حالا هر کسی از راه می رسد دهانش را باز کند و برای ما دستمزد تعیین کند. ما در شرایط خیلی سختی آن دوران را پشت سر گذاشتیم و با همان شرایط به فوتبال ایران خدمت کردیم.

بیشتر در این باره صحبت می کنید؟

به یاد دارم خودم از تبریز تا اهواز با اتوبوس می‌رفتم تا فوتبال بازی کنم. پروازچارتر کجا بود؟ هواپیما کجا بود؟ یادم هست یک شب ساعت ۳ صبح از حرکت بغل دستی ام در اتوبوس بیدار شدم. ابراهیم اسماعیلی هم تیمی ام بود که داشت جوراب یا همان ساق هایش را به دست هایش می بست. وقتی از او سوال کردم چرا این کار را می کند گفت: "اینقدر خسته هستم نمی دانم دست هایم را کجا بگذارم و خوابم نمی برد". ما در آن شرایط فوتبال بازی کردیم.

حرف پایانی؟

باید به این افراد گفت شما عددی نیستید که بخواهید درباره تیم ۹۸ و بازیکنانش اظهارنظر کنید یا تعیین کنید که دستمزدشان کم یا زیاد است. اصل کار مردم هستند که شکر خدا همه بچه های آن تیم را دوست دارند و همه جا ما را مورد لطف خودشان قرار می‌دهند.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها