|
کدخبر: 255415

فوق ستاره بارسلونا در آستانه بازداشت؟

ال کانفیدنشیال با فاش کردن پیام های صوتی بین جرارد پیکه و رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا از فساد مالی در ماجرای انتقال سوپرکاپ اسپانیا به عربستان خبر داد.

فوتبال فوق ستاره بارسلونا در آستانه بازداشت؟

امکان دستگیری جرارد پیکه و رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر فساد مالی وجود دارد.

سوپر کاپ اسپانیا چند سالی است که در کشور عربستان برگزار می شود و حال نشریه ال کانفیدنشیال از رازهایی در زمینه انتقال این تورنمنت به عربستان و فشار گذاشتن لوئیز روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و جرارد پیکه بر مقامات عربستانی برای دریافت ۲۴ میلیون یورو برای برگزاری این تورنمنت در خاک عربستان پرده برداری کرده است.

در فایل های صوتی فاش شده مشخص می شود که روبیالس قبول می کند تا مبلغی در حدود ۴ میلیون یورو به جرارد پیکه بدهد تا این توافق نهایی شود و در ادامه حضور پیکه در تمام قراردادها و توافقات مخفی بماند. البته در زمان انجام این توافق در سال ۲۰۱۹ فدراسیون فوتبال اسپانیا تایید کرد شرکتی که پیکه سهام دار آن است (Kosmos) در جریان این توافق نقش زیادی داشته است.

در فایل های فاش شده مشخص می شود که پیکه و روبیالس از سال ۲۰۱۸ به دنبال نهایی کردن این توافق هستند و پیکه به روبیالس پیشنهاد می کند برای افزایش درآمد تبلیغاتی به جای دو تیم، چهار تیم و از نیمه نهایی در این تورنمنت شرکت کنند. در یکی از فایل های فاش شده روبیالس به پیکه می گوید:

    جری! تبریک می گویم. نه به خاطر بازی خوبت در دیدار دیشب یا گلی که زدی. قرارداد با عربستانی ها امضا شد. ممنون از همه چیز. هر کاری داشتی من اینجا هستم. مراقب خودت باشد.

در بخش دیگری از فایل های فاش شده پیکه به روبیالس می گوید:

    ببین روبی. اگر مشکل پول است. رئال مادرید با ۸ میلیون یورو قانع می شود. می توانی ۸ میلیون یورو به رئال و ۸ میلیون هم به بارسا بدهی. می توانی دو میلیون خودت برداری و  یک میلیون هم به آن دو نفر دیگر بدهی. فدراسیون هم می تواند ۶ میلیون داشته باشد. ضمن این که می توانیم به سران عربستان فشار بیاوریم تا یک یا دو میلیون یورو بیشتر بدهند. می فهمم چه می گویی اما به این موضوع فکر کن. اگر فهمیدند می خواهی چه کار کنی، کنار بکش. می گویند دیگر جام را به عربستان نمی بری چون گیر افتادی. به این موضوع فکر می کنم. در نهایت معلوم می شود تو کار اشتباهی نکرده ای. متوجهی؟ می توانی بگویی کار اشتباهی نکردی.  

از زمان نهایی شدن این توافق، فدراسیون فوتبال اسپانیا به طور تضمین شده سالانه ۴۰ میلیون یورو دریافت می کند و در ادامه گزارش گفته می شود که پیکه سالانه ۴ میلیون خالص از طریق شرکتش به خاطر انجام این توافق دریافت می کند. همچنین گویا در توافق بندی وجود دارد که اگر شرکت پیکه سهم خود از توافق را در زمان مقرر دریافت نکند، قرارداد لغو می شود.

قبل از اولین نسخه برگزاری سوپرکاپ در عربستان، پیکه در فایلی صوتی به روبیالس می گوید:

    گفتند فردا پول را می دهند. مساله این است که پول را فقط به تو می دهند اما... اگر به ما پول ندهند ماجرا منطقی نیست. به همه باید پول داده شود. اگر به ما پول ندهند کمک نمی کنیم. نیاز به حمایت تو داریم.

هنوز پیکه یا روبیالس در مورد این افشاگری واکنشی نشان نداده اند. انتظار می رود این ماجرا موج بزرگی از حاشیه و بازرسی ها را در پی داشته باشد.

منبع: طرفداری

ارسال نظر