|
کدخبر: 254115

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس:

خرید‌های جدید در حد پرسپولیس نیستند / کادرفنی به اشتباهاتش پی ببرد

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: مقصر اصلی این خرید های بد، کادر فنی و در راس آنها شخص یحیی گل محمدی است.

فوتبال خرید‌های جدید در حد پرسپولیس نیستند / کادرفنی به اشتباهاتش پی ببرد

پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در خانه تن به شکست تلخی مقابل آلومینیوم اراک داد. این باخت منجر به خشم هواداران و انتقادات گسترده پیشکسوتان باشگاه شده است. برای بررسی بیشتر این موضوع گفت و گویی با مرتضی فنونی زاده پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

فنونی-زاده-پرسپولیس

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس در خصوص شکست سرخپوشان مقابل آلومینیوم گفت: زمانی که  من ترکیب اولیه را دیدم و متوجه شدم که خبری از عبدی یا پاکدل در ترکیب اصلی نیست واقعا تعجب کردم. تمیروف دقیقا چه کاری در پرسپولیس انجام می دهد. می گویند او دوندگی دارد ولی دوندگی این بازیکن چه دردی از پرسپولیس دوا می کند. اصلا تیمی که عبدی ، پاکدل و مهدی خانی مهاجمانش باشند، دیگر نیازی به چنین بازیکنی ندارد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال زمان بازی ما در دهه شصت، آقای انصاری فرد که بازیکن بسیار خوبی بود با علی پروین به مشکل روبرو شده بود  ولی علی آقا این بازیکن را به هیچ وجه از تمرین منع نمی کرد و همیشه به او بازی می داد. خبرنگارها نیز از آقای پروین می پرسیدند که شما با اینکه با انصاری فرد مشکل دارید چرا پس به او بازی می دهید. آقای پروین پاسخ می داد این بچه از زمانی که با من درگیر شده به قدری با انگیزه مضاعف در تمرینات تلاش می کند که من دیگر نمی توانم او را کنار بگذارم. آن زمان مربی ما به این شکل به ستاره ها انگیزه می داد.  موضوع نیمکت نشینی حامد لک هم کادرفنی می توانست با سعه صدر بیشتر تصمیم بگیرد. گوهری دروازه بان خوبی است. در بازی با آلومینیوم هم یک پنالتی مهم را گرفت و پرسپولیس را در بازی به نوعی نگه داشت ولی در هر صورت پرسپولیس در بازی هایی با این حجم حساسیت نیاز به گلر با تجربه تر دارد.

کادرفنی مقصر اصلی است

وی با اشاره به خرید های جدید باشگاه نیز توضیح داد: در زمان مدیریت قبلی آقای گل محمدی یک لیست داد و خواستار جذب ۸ بازیکن شد که در نهایت ۷ نفر جذب شدند و تنها بازیکنی که مدیریت باشگاه موفق به جذبش نشد دانیال اسماعیلی فر بود. همه از خدا می خواهند که به پرسپولیس بیایند و در این تیم بازی کنند. حداقل در زمان ما که اینطور بود، حالا بعضی از این بازیکنان پر مدعا می گویند که خانه و باغ خود را فروختیم که به پرسپولیس برویم. بله خانه و باغ فروختند ولی ۱۰ میلیارد هم گرفته اند. بازیکنان باید با قلب و وجودشان پرسپولیسی باشند نه به این شکل.

او افزود: این بازیکنانی که جذب شده اند در لیست خود آقایان بوده است. در زمان ۳ مدیرعامل قبلی بنده، حمیدرضا طاهرخانی جوان بسیار مستعد پایه های پرسپولیس با ۵۷ گل زده را به آقایان معرفی کردم ولی متاسفانه برخی مربیان پیش از برانکو گفتند که بازیکن ۱۶ ساله به درد ما نمی خورد. نهایتا در زمان آقای برانکو و کریم باقری طاهرخانی به همراه سعید حسین پور، امیر روستایی که دست پرورده های ما بودند به تیم اصلی راه پیدا کردند. در هر صورت مقصر اصلی این خرید های بد کادر فنی و در راس آنها یحیی گل محمدی است.

فنونی زاده افزود: وقتی کادر فنی اصرار به جذب بازیکنان پدیده و نساجی داشت و استعداد های دیگر لیگ را ندید پس مقصر فقط همین آقایان هستند. بازیکنان فعلی از نظر کیفی خوب هستند ولی در حد تیم های سابقشان. تنها کسی که می شود به او یک خرید خوب و موفق گفت میلاد سرلک است. هیچ کدام از خرید های جدید در حد و اندازه های پرسپولیس نیستند. مربی تیم هنانوف را بعد از چهار هفته در حالی که خیلی در شرایط بازی هم نبود به صورت فیکس دفاع وسط پرسپولیس می گذارد. معلوم است که نهایتا منجر به این اشتباهات وحشتناک می شود. فصل رو به اتمام است ولی کادرفنی هنوز ترکیب اصلی خود را پیدا نکرده است. یک وحید امیری در ترکیب نیست و می بینید که تمام سیستم پرسپولیس به هم خورده است.

من طرفدار پرسپولیس هستم، نه پدیده

او درباره تغییر سرمربی و آینده گل محمدی اضافه کرد: دیشب هواداران از نقاط مختلف کشور به من زنگ زدند و بسیار نگران بودند. درباره تصمیمات عجیب کادر فنی و به خصوص تعویض ها تعجب کرده بودند. اولا که سیدجلال باید از ابتدا بازی می کرد، بعد در دقیقه ۶۰ این بنده خدا را برای گرم کردن پشت دروازه فرستادند. حسینی کوله باری از تجربه است و می توانست به تیم کمک کند تا به راحتی گل نخوریم.

فنونی زاده همچنین اضافه کرد: در گذشته این طور بود که به غیر از خود آقای پروین هیچ مربی ایرانی به کار این تیم نمی آمد. الان هم یک شخصی مثل علی آقا باید بالا سر تیم باشد. من طرفدار پرسپولیس هستم نه پدیده و تیم های دیگر. بازیکنان فعلی زحمت می کشند ولی نمی توانند دردی از پرسپولیس دوا کنند، بهتر است به همان تیم هایشان برگردند. آقای گل محمدی تیم قهرمان را تحویل گرفت، مثل برانکو یک تیم بحران زده تحویلش که ندادند. الان هم فعلا سه جام را از دست داده ایم. یک لیگ مانده که آن هم با این وضعیت فعلی کار سختی در پیش تیم است. اگر تیم لیگ را هم از دست داد بنده موافق تغییر مربی و آمدن یک مربی بزرگ خارجی هستم و برای یحیی هم در ادامه راهش آرزوی موفقیت می کنم.

گل های پرسپولیس اتفاقی زده می‌شود

پیشکسوت سرخپوشان در رابطه با راهکار مناسب برای حل مشکلات پرسپولیس بیان کرد: پرسپولیس باید با یک هافبک دفاعی بازی کند. به این صورت که با سرلک به عنوان تک هافبک دفاعی کار کند و کامیابی نیا یک خط به عقب رفته و درکنار سیدجلال قرار بگیرد. با این شرایط مطمئن باشید پرسپولیس دیگر به راحتی گل نخواهد خورد. وقت آن است که تمیروف ضعیف نیمکت نشین شود و بیشتر از پاکدل و عبدی استفاده شود. من متعجب هستم که چرا بازیکن با انگیزه ای مثل پاکدل چرا فیکس نبود. چرا آقای گل محمدی فقط بازیکن هایی که خودش به پرسپولیس آورده را میدان می دهد. بهتر است کادرفنی به اشتباهاتش پی ببرد.

 فنونی زاده اضافه کرد: تیم امید پرسپولیس با آقای اسماعیل حلالی در نیم فصل اول شد و در نتیجه رتبه سوم را کسب کرد. جایی که سایپا، مقاومت، کیا و پیکان حضور دارند، ما خیلی فرصت عرض اندام نداریم. در یازده سالی که من حضور داشتم فقط یک بار در سطح نوجوانان دوم شدیم و بقیه فصل ها در رتبه هشتم و نهم قرار گرفتیم. حالا که تیم امید سوم شده حتما تیم قابلی بوده که این جایگاه را به دست آورده است. چرا کادرفنی چهار پنج بازیکن از همین تیم امید به بزرگسال اضافه نمی کند؟

وی در پایان اضافه کرد: استقلال از جوان هایی مثل خاقانی و حسین زاده و صادقی استفاده می کند و نتیجه هم گرفته است. ولی در پرسپولیس اینطور نیست. ما آنقدر بدبخت شده ایم که از تاجیکستان بازیکن می آوریم که خود تیم ملی آن ها درجه ۳ آسیا محسوب می شود. چرا تیم بزرگسال پرسپولیس نباید با تیم امید بازی کند؟ آیا تعویض رضاییان و عالیشاه و آوردن دو مهاجم در بازی با آلومینیوم منطقی بود؟ پس چه کسی می خواهد برای مهاجمان توپ ارسال کند. همه گل های این فصل پرسپولیس روی اتفاق زده شده است. منتظر هستند تا کرنر ، کاشته و اوت دستی نصیب تیم شود تا بعد از آن فرجی شود.

نویسنده: سهیل مافی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها