|
کدخبر: 252094

جدیدترین اظهارات رئیس فیفا درباره جام‌جهانی ۲ ساله

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در کنگره امروز فیفا تأکید کرد این نهاد به این نتیجه رسیده که برگزاری دو سالانه مسابقات جام جهانی شدنی است.

جانی اینفانتینو در جریان هفتادودومین کنگره فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که امروز (پنجشنبه) در شهر دوحه قطر برگزار شد، درباره احتمال برگزاری مسابقات جام جهانی به صورت دوسالانه گفت: می‌خواهم یک چیز را روشن کنم. فیفا پیشنهادی برای برگزاری هر دو سال یک بار جام جهانی نکرده است.

در کنگره قبلی از ما خواسته شد امکان‌سنجی برگزاری جام جهانی به صورت دوسالانه را مورد بررسی قرار دهیم و فیفا این کار را انجام داد و به این نتیجه رسید که این کار امکان‌پذیر است و پیامدها و اثرات مشخصی هم خواهد داشت.

رئیس فیفا افزود: «اکنون در مرحله جدیدی از رایزنی، بحث و گفت‌وگو در این خصوص هستیم که در این مرحله سعی می‌کنیم به توافقات و سازش‌هایی با فدراسیون‌های عضو، لیگ‌ها و بازیکنان دست پیدا کنیم. ما با هم کار خواهیم کرد تا مناظره‌ای در این خصوص داشته باشیم و راه‌حلی را پیدا کنیم که برای همه مناسب‌تر باشد تا همه بتوانند از آن بهره ببرند. البته هر بازخورد هم مهم است.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش همچنین به جنگ بین دو کشور روسیه و اوکراین و دیگر درگیری‌هایی که در جهان در حال وقوع است اشاره کرد و اطمینان داد که با پایان یافتن این جنگ‌ها، فوتبال می‌تواند سهم کوچک خود را در بازسازی روابط بین کشورهای درگیر ایفا کند.

اینفانتینو تأکید کرد: «ما در اوکراین و در هر جای دنیا که به فیفا و فوتبال نیاز باشد، در خط مقدم خواهیم بود. جام جهانی قبلی که سال ۲۰۱۸ در روسیه برگزار شد، یک موفقیت ورزشی و تجاری بود، اما متأسفیم که میراث فیفا منجر به یک صلح پایدار نشد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر