|
کدخبر: 249986

ستاره پرسپولیس در آرزوی هت‌تریک در دربی

مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس می‌گوید: گلزنی در دربی؛ واقعا نمی‌توان توصیف کرد. حس فوق‌العاده‌ای است که نه تنها یک ساعت و یک روز بلکه چند هفته شما را در بر می‌گیرد. هواداران بیشتر شما را تشویق می‌کنند یا تحویل می گیرند و همه‌جا برایتان فوق‌العاده می‌شود.

فوتبال ستاره پرسپولیس در آرزوی هت‌تریک در دربی

به نظر شما چه کسی یا کدام بازیکن می‌تواند قهرمان دربی لقب بگیرد؟ این سئوالی است که شاید با تجربه ترین مربیان یا بازیکنان فوتبال هم نتوانند به آن جواب روشنی بدهند. جالب آن که معمولا هم پیش بینی‌ها درخصوص درخشش یک ستاره یا ملی پوش معروف در دربی اشتباه ازآب درآمده است.

گاهی یک مدافع وسط خشن ناگهان گل پیروزی تیمش را به ثمر رسانده و درخشیده است و گاهی هم یک جوان ناشناخته در دقیقه ۸۰ وارد زمین می‌شود و در اولین لمس توپ خود توپ را به تور دروازه حریف می‌رساند و... خلاصه آن که دربی یک بازی غیرقابل پیش بینی است.

منظور ما از جوان ناشناخته مهدی عبدی بود که در اولین دربی خود خوش درخشید و ره صد ساله شهرت را یک شبه طی کرد. او حالا با ۲ گل زده یکی از چهره‌های ویژه دربی روز پنج شنبه است. عبدی جوان همواره جلوی استقلال خوش درخشیده و در حال حاضر هم با زدن ۷ گل بهترین گلزن پرسپولیس محسوب می‌شود.

درآستانه بازی حساس و نفسگیر پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و سوم لیگ برتر با مهدی عبدی گفت و گو کردیم؛

بدون مقدمه از بازی با استقلال برای ما بگو؟

بازی با استقلال بازی بسیار مهمی برای تیم ماست. برای برد به زمین می‌رویم هرچند می‌دانیم استقلال تیم سرسختی است و کار نسبتا دشواری پیش روی ماست.

اما به قول فوتبالی‌ها محکوم به بردن هستید. خیلی‌ها معتقدند پرسپولیس اگر دربی را نبرد باید با قهرمانی خداحافظی کند؟

نمی‌دانم منظور از خداحافظی چیست اما بعد از دربی هم ۷ هفته دیگر باقی می‌ماند. ما با تمام وجود تلاش می‌کنیم برنده دربی شویم چرا که این یک بازی ۶ امتیازی است. ۳ امتیاز شما می‌گیرید و ۳ امتیاز هم حریف مستقیم نمی‌گیرد.

تعبیر جالبی بود اما لابد می‌دانی استقلال کمترین گل خورده و بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد؟

هر تیمی نقاط ضعف و قوت خودش را دارد. کادرفنی و آنالیزورهای ما حریف را خیلی خوب بررسی و آنالیز خواهند کرد ضمن آن که ما به داشته‌های خودمان فکر می‌کنیم و توجهی به مسائل دیگر نداریم.

شرایط کلی تیم پرسپولیس چه طور است؟

شرایط ما خوب است. در مسجد سلیمان هم برنده شدیم تا با پیروزی هفته قبل دربی را سپری کنیم و همه بچه‌ها روحیه خوبی دارند.

از وضعیت خودت بگو؟ مهدی عبدی ۲ گل به استقلال زده و همیشه مقابل استقلال خوب بازی کرده است.

شما لطف دارید. بله، دو گل به استقلال زده ام و انگیزه ام برای دربی روی هزار است. می‌خواهم با کمک همبازیانم سومین گل خودم را هم به این تیم بزنم.

(به شوخی) «تا سه نشه بازی نشه» ... اعتقادی داری؟

(می‌خندد) بله، بله! تا سه نشه انشالله بازی نشه!

تو دو مرتبه گلزنی در دربی را تجربه کردی. چه حسی دارد؟

واقعا نمی‌توان توصیف کرد. حس فوق العاده ای است که نه تنها یک ساعت و یک روز بلکه چند هفته شما را در بر می‌گیرد. هواداران بیشتر شما را تشویق می‌کنند یا تحویل می‌گیرند و همه جا برایتان فوق العاده می‌شود. حالا برای من خاص تر می‌شود چون تمام خانواده ام پرسپولیسی هستند و ...

گلزنی در دربی با ارزش تر است یا آقای گلی لیگ؟

(بعد از کمی مکث) به نظر من گلزنی در دربی به اندازه آقای گلی ارزش دارد! نمی‌توان گفت کدامیک مهم تر است اما گل زدن در این دیدار هم دست کمی از آقای گلی ندارد.

ولی آقای گلی کفش طلا دارد و گلزنی در دربی چنین جایزه ای ندارد؟

با گلزنی در دربی شما کفش طلای خود را از دست مردم هدیه می‌گیرید. لطف و محبت طرفداران پرسپولیس برای من مهدی عبدی بیشتر از کفش طلا ارزش دارد.

پس از اولین گلی که به پرسپولیس زدی، در روستایت قراخیل (حوالی قائم‌شهر) مردم جشن گرفتند.

بله، قبل از من بچه محلم علی علیپور هم به پرسپولیس آمده و در دربی گل زده بود و مردم روستای ما هم علاقه ویژه ای به این تیم داشته و دارند. باور کنید یکی از انگیزه‌های من قبل دربی همین خوشحالی مردم روستای خودم و البته همه دوستداران پرسپولیس است.

اولین باری که در دربی رفت لیگ نوزدهم برای پرسپولیس بازی کردی و گل زدی شب قبل از آن خواب گلزنی خودت را دیده بودی. این چند روز هم خواب گلزنی به استقلال را دیدی؟!

(باخنده) خواب شب بازی مهم است! البته خوب به خاطر دارم شب قبل از دربی خواب دیدم دقیقه ۸۰ گل می‌زنم.

برای شجاع خلیل زاده هم خواب خودت را تعریف کردی که به شوخی گرفت؟

بله، گفت که حالا ببین جزو لیست بازی هستی و بعد خواب گلزنی ات را ببین!

بعد از گل زدن به استقلال دیگر با شجاع حرفی نزدی؟!

شجاع خلیل زاده هم استانی و همزبان من است. او هم مازندرانی است و خیلی هم رابطه خوبی داشتیم. به هر حال شاید من هم جای شجاع بودم آن لحظه می‌خندیدم یا باور نمی‌کردم. گاهی اوقات اتفاقاتی برای شما در زندگی می‌افتد که شما خداوند را در کنار خودتان حس می‌کنید. به نظرم آن گل لطف خدا به من بود. خیلی سختی کشیدم و از یک روستای کوچک به تهران آمدم بازی کنم. مدت‌ها در خانه بستگان و اقوام می‌خوابیدم و نمی‌توانستم جایی برای خودم اجاره کنم. جواب همه آن سختی‌ها گلزنی در دربی بود و هنوز هم بر این باورم لطف خدا و دعای پدرو مادر به من کمک کرد.

این دربی بعد از مدت‌ها در حضور ۱۰ هزار تماشاگر برای هر دو تیم برگزار می‌شود. در این رابطه صحبتی نداری؟

برای دیدن تماشاگران پرسپولیسی در استادیوم آزادی ثانیه شماری می‌کنم. دوست دارم درحضور گرم این عزیزان بازی کنم و صدای تشویق آنها را بعد مدت‌ها بشنوم. نقطه قوت تیمی مثل پرسپولیس هوادارانش است که مدت‌هاست این پتانسیل و نعمت به خاطر کُرونا از ما دریغ شده است.

یکی از تماشاگران ویژه این دربی هم احتمالا دراگان اسکوچیچ خواهد بود. فکر می‌کنی بتوانی بار دیگر نظر مثبت او را جلب کنی؟

قطعا هدف بزرگ هر بازیکنی پوشیدن پیراهن تیم ملی است. در دربی که گفته ام انگیزه ام روی هزار است اما در تمام مسابقات سعی می‌کنم نظر مثبت کادرفنی تیم ملی را جلب کنم و انشالله اگر لیاقتش را داشته باشم به آن خواهم رسید.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها