|
کدخبر: 248927

استقلالی‌ها خوشحال نباشند / جام را پایان فصل می‌دهند

فرناندو گابریل هافبک برزیلی و سابق پرسپولیس معتقد است جبران ۶ امتیاز اختلاف برای پرسپولیس کار سختی نیست.

فوتبال استقلالی‌ها خوشحال نباشند / جام را پایان فصل می‌دهند

پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ چهاردهم دو خرید برزیلی داشت. ژوزه تادئو و فرناندو گابریل دو بازیکنی بودند که همزمان به جمع سرخ‌پوشان اضافه شدند ولی تفاوت‌های زیادی باهم داشتند. تادئو یک مهاجم بسیار ضعیف با اضافه وزنی کاملا مشهود ولی گابریل یک هافبک تکنیکی و خوش استایل که به سرعت هم بین هواداران پرسپولیس محبوب شد.

با وجود عملکرد خوب گابریل با آمدن برانکو در اواخر لیگ چهاردهم این بازیکن در پایان همان فصل از پرسپولیس جدا شد. با این حال فرناندو همواره اخبار و بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کند و علاقه زیادی به این تیم دارد. فرصتی دست داد تا با گابریل در مورد پرسپولیس گفت‌وگویی انجام دهیم که در ادامه می‌خوانید.

بازی‌های پرسپولیس را در این فصل دنبال کردی؟

بله من همیشه اخبار و دیدارهای پرسپولیس را دنبال می‌کنم چون علاقه زیادی به این تیم و هوادارانش دارم. پرسپولیس بخش مهمی‌ از زندگی من است و این تیم همیشه در قلب من باقی خواهد ماند. شاید باورتان نشود ولی من یک اپلیکیشن دارم که برنامه بازی‌ها و نتایج بازی‌های مختلف را در آن دنبال می‌کنم. پرسپولیس را در این اپلیکیشن به عنوان تیم موردعلاقه خودم انتخاب کردم تا موقع بازی‌های این تیم به من اطلاع رسانی شود و از نتایج باخبر شوم.

نتایج این فصل پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنی؟

پرسپولیس در این فصل هم مثل سال‌های گذشته خوب کار کرده و نتایج مناسبی گرفته است. بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس کارشان را به خوبی انجام می‌دهند و جزو بهترین‌های فوتبال ایران هستند. می‌دانم پرسپولیس مقابل صنعت نفت متاسفانه شکست خورد ولی این دلیلی بر نا امید شدن نیست و قطعا با قدرت بازی‌ها را ادامه خواهد داد و من ایمان دارم این تیم دوباره قهرمان خواهد شد.

ولی استقلال با ۶ امتیاز اختلاف صدرنشین است و شانس اول قهرمانی در این فصل به حساب می‌آید.

درست است که استقلال صدرنشین است و آبی‌ها ۶ امتیاز جلوتر هستند ولی این به معنای قهرمانی نیست و نباید الان خیلی خوشحال باشند، چون همیشه جام را در پایان فصل می‌دهند و هنوز بازی‌های زیادی تا انتهای مسابقات باقی مانده است. پرسپولیس تیم باکیفیتی است و جبران ۶ امتیاز اختلاف برای این تیم کار سختی محسوب نمی‌شود. پرسپولیس در ۵ سال اخیر نشان داده در فوتبال ایران بهترین است و امیدوارم امسال هم بتواند قهرمانی ششم را بدست بیاورد.

خیلی مطمئن از قهرمانی پرسپولیس حرف می‌زنی.

پرسپولیس بهترین تیم است و توانایی بالایی دارد. ضمن اینکه هواداران فوق العاده ای از این تیم حمایت می‌کنند. ۸ بازی باقی مانده و پرسپولیس می‌تواند استقلال را در صدر جدول جا بگذارد و قهرمان شود. ضمن اینکه تاج قهرمانی فقط به سر پرسپولیس زیباست و تیم دیگری شایسته قهرمانی نیست.

خیلی‌ها می‌گویند دربی تعیین کننده قهرمانی خواهد بود. نظر تو در این خصوص چیست؟

قطعا نتیجه دربی تاثیرگذار است. پرسپولیس می‌تواند در بازی مستقیم با رقیبش به برتری برسد و خودش را به قهرمانی نزدیک کند. من فکر می‌کنم این دیدار مهمترین بازی سال خواهد شد و من هم از همین حالا برای دیدن دربی هیجان دارم. امیدوارم تیم محبوبم برنده دربی باشد و هواداران هم خوشحال شوند. من فکر می‌کنم این دربی شبیه به فینال است و قطعا بازیکنان هم این موضوع را به خوبی می‌دانند. من از آنها می‌خواهم برای برد مقابل استقلال و قهرمان شدن در لیگ بجنگند و مطمئن هستم که این اتفاق رخ خواهد داد.

بهترین خاطره تو از دربی بزرگ تهران چیست؟

خب اینکه استادیوم پر از تماشاگر بود و جای خالی وجود نداشت، بسیار هیجان انگیز بود. دیدن کلی تماشاگر در ورزشگاه همیشه برای من انگیزه فوق العاده ای به حساب می‌آمد. خوشحالم در دربی که بازی کردم، پرسپولیس برنده بازی شد و هواداران خیلی خوشحال بودند. یادم می‌آید تا مدت‌ها در مورد دربی و برد در آن بازی حرف می‌زدند که برای من جذابیت داشت و خاطره بسیار خوبی بود.

با اینکه مدت زیادی در پرسپولیس نبودی ولی با عشق و علاقه در مورد این تیم صحبت می‌کنی. چه چیزی باعث به وجود آمدن این علاقه شد؟

بعد از جدایی از پرسپولیس چند تیم عوض کردم ولی حال و هوای آن را نداشت. خاطرات پرسپولیس را همیشه در ذهن خودم مرور می‌کنم و این تیم در قلب من جای دارد. چه  خودم و چه همسرم زندگی در تهران را دوست داشتیم. برای ما شهری خوب و پر از خاطره بود. در این چند سال هم نتایج پرسپولیس و قهرمانی‌ها را دنبال می‌کردم و بابت آنها هم خیلی خوشحال بودم. واقعیت این است که وقتی در جایی مثل پرسپولیس بازی می‌کنید سخت است که دیگر آن را فراموش کنید. هواداران پرسپولیس هم هنوز به من لطف دارند. پیام‌های محبت آمیز می‌دهند. انگار هنوز بازیکن پرسپولیس هستم و این برای من جالب است و باعث شده تا این ارتباط عاطفی را حفظ کنیم.

بهترین خاطره ات از دوران حضور در پرسپولیس مربوط به کدام بازی است؟

قطعا انتخاب من دیدار مقابل النصر عربستان است. بازی که ١٠٠ هزار نفر در ورزشگاه بودند و جوی بی نظیر ساختند. فضای آن بازی را در هیچ جای دیگری ندیدم و محال است آن دیدار را فراموش کنم.

مهدی طارمی، همبازی سابق تو عملکرد فوق العاده ای در فوتبال اروپا از خودش نشان داده است. نظرت در مورد مهدی چیست؟

من کنار مهدی بازی کردم و او دوست خوب من است. همان موقع متوجه شدم مهدی چه استعدادی دارد و مطمئن بودم می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. برایش خیلی خوشحالم که توانسته در فوتبال اروپا جایگاه خوبی پیدا کند و امیدوارم همین روند را ادامه بدهد. واقعیت این است من اصلا از درخشش مهدی در پورتو و تیم ملی ایران سورپرایز نشدم چون می‌دانستم روزی او فوتبالیست بزرگی خواهد شد.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها