|
کدخبر: 196666

رسمی / مهدوی کیا سرمربی تیم ملی امید شد + عکس

مهدی مهدوی کیا پس از جلسه در فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی جدید تیم ملی امید ایران انتخاب شد.

فوتبال رسمی / مهدوی کیا سرمربی تیم ملی امید شد + عکس

مهدی مهدوی کیا، پیشکسوت فوتبال ایران، امروز -نهم شهریورماه- پس از جلسه با عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال، به عنوان سرمربی جدید تیم امید ایران انتخاب و معرفی شد.

سایت رسمی فدراسیون فوتبال در مورد آغاز همکاری با مهدوی کیا نوشت: «پس از اعلام انتخاب مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید، پس از ورود به ایران در محل فدراسیون فوتبال حاضر شد و با دکتر شهاب‌الدین عزیزی خادم دیدار کرد. طی این دیدار مهدوی کیا حکم سرمربی‌گری تیم ملی امید را از عزیزی خادم دریافت کرد. ضمن آن که مقرر شد مهدی مهدوی کیا به عنوان مشاور فنی فدراسیون فوتبال در امور فعالیت کند.»

مهدوی-کیا-تیم-امید

مهدوی کیا در تیرماه پس از جلسه اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به این سمت منصوب شده بود و تا به امروز مذاکرات طرفین برای امضای قرارداد رسمی ادامه داشت. عزیزی خادم در مردادماه خبر داده بود که مهدوی کیا برای امضای قرارداد رسمی همکاری با فدراسیون وارد ایران می‌شود و در نهایت او امروز وارد ایران شد.

تیم المپیک یا امید ایران در گروه تاجیکستان، لبنان و نپال قرار گرفته که بازی‌های این گروه آبان ماه در شهر دوشنبه برگزار خواهد شد. مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در ۱۰ گروه ۴ تیمی و یک گروه سه تیمی برگزار می شود. در پایان تیم های اول گروه به همراه چهار تیم برتر دوم به دور نهایی صعود می کنند.

دور نهایی بازی‌ها درسال ۲۰۲۲ در ازبکستان برگزار می‌شود و صرف نظر از نتایجی که این تیم در بازی های مقدماتی به دست می آورد به دلیل میزبانی در دور نهایی بازی ها حضور خواهد داشت. در این دوره از بازی ها بازیکنان متولد ۷۷ حضور خواهند داشت و هدف از برگزاری بازی ها تنها قهرمانی آسیا است. دوره بعدی این بازی ها که با حضور بازیکنان متولد ۷۹ برگزار می شود به منظور راهیابی به المپیک خواهد بود.

گفتنی است فدراسیون ایران برای میزبانی گروه خود اعلام آمادگی کرده بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا این بار هم با اعطای میزبانی به تهران مخالت کرد که این می تواند دلایل مختلفی از جمله شیوع ویروس کووید ۱۹ در ایران و هم چنین عدم واکسیناسیون عمومی باشد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر