|
کدخبر: 142717

برابری مسی با رکورد تاریخی پله

لیونل مسی با گلی که امشب وارد دروازه والنسیا کرد توانست با رکورد افسانه فوتبال برزیل برابری کند.

لیونل مسی تا پیش از بازی امشب برابر والنسیا تنها یک دبل تا پیشی گرفتن از رکورد تاریخی پله فاصله داشت. فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا در پایان نیمه اول بازی با والنسیا توانست یک گل بزند و به این ترتیب با رکورد سلطان دنیای فوتبال به عنوان بیشترین گل زده برای یک تیم باشگاهی برابری کند.

لیونل مسی دقیقه ۴۶ پشت ضربه پنالتی بارسا ایستاد و با واکنش عالی دروازه بان والنسیا آن را از دست داد ولی روی خوش شانسی و در پی ارسال جوردی آلبا و منحرف شدن توپ توانست از دهانه دروازه با ضربه سر گلزنی کند و کار را به تساوی ۱-۱ بکشاند.

این پنالتی پرحاشیه نیز بود. داور ابتدا خطای گایا روی گریزمان را پنالتی گرفت و به مدافع چپ والنسیا کارت قرمز نشان داد. او سپس برای بازبینی صحنه به کنار زمین رفت و در ادامه کارت قرمز گایا را با کارت زرد تعویض کرد تا میهمان ۱۰ نفره نشود. گایا از پشت گریزمان را در مصاف تک به تک هل داده بود.

مسی تاکنون توانسته ۶۴۳ گل در ۷۴۵ بازی با پیراهن بارسا به ثمر برساند و پله در سانتوس رکورد ۶۴۳ گل در ۷۵۷ بازی را به ثبت رسانده بود.

مسی فصل جاری را در حالی شروع کرد که ۹ گل با پله فاصله داشت و تاکنون توانسته در ۱۸ بازی ۹ گل به ثمر برساند که ۶ تایش در لالیگا بود. او این فرصت را دارد در نیمه دوم هم بر تعداد گل هایش اضافه کند. آخرین دبل مسی نیز ۷ نوامبر در نوکمپ برابر رئال بتیس بر می گردد..

مسی اگر امشب گلزنی نکند برابر والنسیا فرصت خواهد داشت تا با زدن یک گل به رکورد پله برسد.

مسی رکورد بیشترین گل زده در یک فصل را نیز در اختیار دارد. او فصل ۱۲-۲۰۱۱ توانسته بود ۵۰ گل در لالیگا بزند. او ۴۴۹ گل در لالیگا زده، هفت بار آقای گل این رقابت ها شده و شش کفش طلا نیز در اختیار دارد.

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر