|
کدخبر: 136768

اعلام آخرین تغییرات AFC در نظام حرفه‌ای ‌سازی باشگاه ها

کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییراتی در نظام حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها اعمال کرده است.

فوتبال اعلام آخرین تغییرات AFC در نظام حرفه‌ای ‌سازی باشگاه ها

کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییراتی را در نظام حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها اعمال کرده که از فصل آتی اجرا خواهد شد. بر این اساس طبق خواسته AFC با اضافه شدن برخی موارد در آیتم‌های مورد نظر کنفدراسیون مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌های حائز شرایط مورد نظر اختصاص خواهد یافت.

همچنین شرایط تعیین امتیازات رده‌بندی کشورهای آسیایی که معیار اختصاص سهمیه هر کشور در مسابقات محسوب می‌شود نیز با تغییراتی مواجه خواهد بود که بر این اساس سطح فنی لیگ باشگاهی، تعداد تیم‌های شرکت کننده، تعداد تماشاگران و امکانات ورزشگاه‌ها مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

مهمترین شاخص اضافه شده به فهرست آیتم‌های دریافت مجوز حرفه‌ای در سال ۲۰۲۱ الزام باشگاه‌ها به فعال‌سازی تیم فوتبال حرفه‌ای بانوان است. بر این اساس اسامی اعضای تیم مورد نظر باید به شکل رسمی در فدراسیون‌های عضو ثبت شده و به AFC اعلام شود. فعالیت حرفه‌ای تیم بانوان و حضور در مسابقات باشگاهی ازجمله شروط لازم برای دریافت مجوز حرفه‌ای به شمار می‌رود.

شاخصه بعدی ثبت قرارداد حرفه‌ای در رده نوجوانان هر باشگاه و اعلام اطلاعات بازیکنان این رده به کنفدراسیون فوتبال آسیا است. در این بخش AFC موضوع انعقاد قرارداد همچنین پرداخت دستمزد حرفه‌ای به بازیکنان این رده سنی را نیز مورد توجه جدی قرار می‌دهد.

برخی از شاخصه‌ها که پیش از این در رده C آیتم‌های دریافت مجوز حرفه‌ای قرار داشت نیز در تغییرات جدید به اولویت B ارتقا پیدا می‌کند. به طور مثال موضوع مقابله با نژادپرستی همچنین تقویت حوزه آموزش بازیکنان و مربیان ازجمله مواردی است که در نظام جدید مجوز حرفه‌ای از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

همچنین در نظام جدید بر ضرورت تسویه حساب مالی و عدم امکان صدور مجوز برای باشگاه‌های بدهکار تاکید مجدد صورت گرفته و کنفدراسیون اعلام می‌کند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها برخورد جدی صورت می‌گیرد. این اقدام با هدف شفاف‌سازی اسناد مالی و پرداخت مطالبات عوامل فعال در فوتبال با دقت نظر صورت می‌پذیرد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها