|
کدخبر: 107070

موافقت فیفا با تاریخ پیشنهادی AFC برای انتخابی جام جهانی

روزنامه الوطن قطر مدعی شد که فدراسیون بین‌المللی فوتبال با تاریخ پیشنهادی کنفدراسیون آسیا برای برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی موافقت کرده است.

فوتبال موافقت فیفا با تاریخ پیشنهادی AFC برای انتخابی جام جهانی

کنفدراسیون آسیا ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) را برای برگزاری مسابقات پیشنهاد داده بود که به گزارش الوطن، این تاریخ مورد پذیرش فیفا قرار گرفته است.

بر اساس خبر روزنامه الوطن، مسابقات قرار است به صورت متمرکز در یک کشور برگزار شود. هنوز کشور میزبان انتخاب نشده ولی قطر گزینه جدی برای برگزاری رقابت‌ها محسوب می‌شود.

مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین در دور برگشت گروهی بود که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد. مرحله نهایی مسابقات هم باید در ۲ گروه ۶ تیمی برگزار شود که کنفدراسیون آسیا برای مرحله بعدی هم تاریخ‌های جدیدی پیشنهاد داده است.

بر اساس پیشنهاد کنفدراسیون آسیا، ۲ بازی در فروردین، ۴ بازی در تیر، یک بازی در شهریور، یک بازی در آبان و ۲ بازی در آذر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. بازی پلی‌آف نیز در فروردین ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه سوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی با ۶ امتیاز از ۴ بازی در رده سوم ایستاده است و کار دشواری برای رسیدن به مرحله بعدی مسابقات دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها