|
کدخبر: 101802

مربی پرسپولیس: هنوز خود را قهرمان نمی‌دانیم

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با وجود اختلاف امتیاز کار سختی را در ادامه لیگ برتر پیش‌رو داریم و تا زمانی که با دست، جام قهرمانی را لمس نکنیم خود را قهرمان نمی‌دانیم.

فوتبال مربی پرسپولیس: هنوز خود را قهرمان نمی‌دانیم

«حمید مطهری» در مورد شرایط تمرینات پرسپولیس، وضعیت آمادگی بازیکنان پرسپولیس در شروع دور جدید تمرینات و هجمه‌هایی که علیه این تیم به وجود آمده صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

تمرینات پرسپولیس پس از ۷۰ روز از هفته گذشته از سر گرفته شد. شرایط بازیکنان چگونه است؟

همان روز اول از بازیکنان تست گرفتیم و تا میزان آمادگی آنها را بسنجیم. شرایط بازیکنان از حدی که انتظار داشتیم بهتر بود و این نشانگر آن است در دورانی که تمرینات تیمی برگزار نمی‌شد، تمرینات خوبی داشتند. یک دیدار تدارکاتی هم در نظر گرفته بودیم که لغو شد، اما تلاش می‌کنیم تا زمانی که تا شروع مسابقات مانده بازیکنان را به سطح خوبی برسانیم.

آیا بعد از تعطیلات طولانی مدت شرایط آمادگی بازیکنان ایده‌آل بود؟

به طور حتم وقتی ۷۰ روز تمرینات تیمی تعطیل است، نمی‌توان انتظار داشت که شرایط ایده‌آل باشد، اما از آنچه که فکر می‌کردیم شرایط بهتر بود. سعی هم می‌کنیم در ادامه برنامه‌ها را متناسب با آمادگی بازیکنان در نظر بگیریم تا شروع مسابقات بازیکنان ما به شرایط ایده‌آل برسند.

چند دیدار تدارکاتی در برنامه پرسپولیس تا شروع مسابقات قرار داشت. آیا لغو این بازی‌ها تاثیری در برنامه‌های تیم دارد؟

تا شروع مسابقات ۴ دیدار تدارکاتیدر نظر گرفته بودیم اما تصمیم به لغو بازی‌های تدارکاتی گرفتند. در روزهای قبل دیدار درون تیمی را جایگزین کردیم اما به طور حتم باید بازیکنان در شرایط بازی قرار می‌گرفتند و انجام بازی تاثیر به مراتب بیشتری داشت چرا که آنها مدت زیادی از فضای مسابقه دور بودند و نیاز بود که این بازی‌ها را انجام دهیم اما در مجموع تابع تصمیمات هستیم و به آنها احترام می‌گذاریم.

آخرین وضعیت بازیکنان خارجی تیم چگونه است، چرا که ۲ تن از آنها هنوز به ایران نیامدند؟

«بوژیدار رادوشوویچ» هفته گذشته به تیم اضافه شد. «بشار رسن» هم در هفته جاری به تمرینات اضافه می‌شود. تنها مشکل «کریستین اوساگونا» است که به خاطر برخی قوانین هنوز نتوانسته مجوز خروج از کشورش را دریافت کند اما در مجموع برای این نفرات هم برنامه‌های مناسب را در نظر خواهیم گرفت تا هر چه زودتر آنها هم آماده شوند.

برخی اعتقاد دارند که لیگ برتر با فشار پرسپولیس در حال انجام است. آیا این هجمه‌ها تاثیری در روند پرسپولیس دارد؟

در مورد این موضوع خیلی صحبت شده اما همه مشاغل باز شده است. نباید خود را جدا از سایر مشاغل بدانیم. بهتر است تابع تصمیماتی که گرفته می‌شود باشیم. فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا، ستاد ملی مبارزه با کرونا، همه و همه مجوز برگزاری تمرینات و مسابقات را داده‌اند و بهتر است که تابع تصمیماتی که توسط کارشناسان مربوطه گرفته می‌شود، باشیم. چه تضمینی وجود دارد که برای مثال ۲ ماه دیگر ویروس کرونا از بین برود و واکسن آن ساخته شود. اگر زمان مشخص بود ما قبول می‌کردیم اما طبق گفته کارشناسان این ویروس همچنان وجود دارد و باید نحوه زندگی در کنار کرونا را یاد بگیریم. با فوتبال نشاط هم به جامعه بازخواهد گشت و بهتر است خوشبین باشیم.

پرسپولیس پیش از تعطیلات روند خوبی را در پیش داشت. آیا بعد از شروع دوباره بازی‌ها، می‌تواند روند خوبش را حفظ کند؟

اگر دقت کرده باشید، نخستین دیدار ما با تراکتور و آخرین دیدار قبل از تعطیلات برابر شهر خودرو را اگر دقت کرده باشید، پیشرفت در سبک بازی کاملا مشهود است. تلاش می‌کنیم در ادامه هم آن روند خوب را حفظ کنیم و در نهایت هم قهرمان شویم.

«یحیی گل‌محمدی» در صحبت‌های اخیر خود عنوان کرد که پرسپولیس نباید تا آخرین دیدار خود را قهرمان بداند و باید تا آخرین بازی از لیگ برای قهرمانی تلاش کند.

درست است. در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. همه می‌دانیم با وجود این اختلاف امتیاز کار سختی را پیش‌رو داریم و تا زمانی که با دست جام قهرمانی را لمس نکنیم خود را قهرمان نمی‌دانیم. البته قهرمانی در DNA و ژنتیک پرسپولیس گنجانده شده است و جای نگرانی نیست. از طرفی باید از مربیان قبلی تیم کالدرون و کادر فنی‌اش و همچنین برانکو و کادرش تشکر کنیم که خیلی خوب بازیکنان را برای قهرمانی آموزش دادند.

حرف پایانی...

از هواداران عزیز تشکر می‌کنم که در این مدت در کنار ما بودند. درست است که ادامه بازی‌ها بدون هوادار برگزار می‌شود اما آنها برای تیم انرژی بفرستند و امیدوارم هر چه زودتر شرایط دوباره شرایط خوبی را شاهد باشیم و در کنار این هواداران بتوانیم موفقیت‌های پرسپولیس را جشن بگیریم.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر